PDA

View Full Version : Muziek met band opnemen.



martijn3293
31 december 2008, 19:56
Hallo,

Ik beschik sinds enkele maanden geleden over Guitar Rig Session. Hierbij zat ook de software van Cubase Le.
Nu zou ik met mijn band graag liedjes opnemen met dit toestel (Ik weet dat de sound niet perfect zal zijn :P)
Maar we hebben 1 probleem. Wij hebben geen drum micros, en hebben ook niet het budget ervoor (we zijn allemaal 15 jaar :P)
Bestaat er een gratis programma wat je kan downloaden om drum te maken. Het hoeft niet een heel uitgebreid programma te zijn :D

Bedankt

JER00N
31 december 2008, 20:26
Het hoeven toch niet per se speciale drum mics te zijn? Of heb je er gewoon te weinig? In dat geval kan je elk intrument misschien 1 voor 1 opnemen.

martijn3293
31 december 2008, 20:40
Ik kan de drum niet opnemen :p

Han S
31 december 2008, 21:00
Ik kan de drum niet opnemen :p

Je kunt drums prima opnemen met maar één microfoon. Hoe denk je dat ze dat vroeger deden in het mono tijdperk? The Beatles begonnen ongeveer gelijk met het stereo tijdperk en namen alles op naar twee sporen in het begin.

vincent136
1 januari 2009, 16:19
om maar even de vraag van de TS te beantwoorden; Beatcraft is een leuk en simpel programma om drums mee te programmeren. Is niet gratis maar wel een trial van 14 dagen geloof ik.