PDA

View Full Version : gretsch / rickenbacker....



Kris86
31 december 2008, 18:37
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een gretsch electromatic model maar na één getest te hebben zijn de resultaten me toch tegengevallen

Ik vroeg me dan ook af, welke soortgelijke modellen een bereik kunnen hebben van rock (foo fighters) tot dat lekkere bluesgeluid.

anyone can help me out?

tx

Pepe
31 december 2008, 18:51
Zou ik in een FooFighters bandje spelen dan zou dat een mooi excuus zijn om een Gibson Vegas te scoren of een Gibson Firebird studio, daar nam Grohl er 6 van mee op tournee.
Of een plexi DanArmstrong. Kost tegenwoordig nix meer met dat zakkende pond.

Luke-wannabe
31 december 2008, 19:55
ES 335 achtige gitaar doet het ook heel goed voor rock/blues.

Mr.Fingers
1 januari 2009, 13:16
Een Rickenbacker zou ik zeker niet doen, die hebben een heel eigenwijze & aparte klank, erg schel & trebly, en die zijn mijn inziens niet echt geschikt voor muziek à la Foo-Fighters

Jay75
1 januari 2009, 19:38
Geen rickenbacker idd, Gretsch zou kunnen, volgens mij speelt de andere gitarist regelmatig op een Gretsch en Dave speelt in de clip van monkey wrench op een white falcon ( maarja, dat is in de clip hehe miss niet op de plaat )

Maar ik zou voor een ES-achtige gitaar gaan, gibson als je geld hebt, anders een Sheraton ofzo, net zo goed alleen veel goedkoper ;)

Squier4ever
1 januari 2009, 19:40
Idd voor Foo Fighters een ES 335 achtige, te gekke gitaren!

hezz
1 januari 2009, 21:26
Heel veel alternatieve bands gebruiken rickenbackers, en dan heb ik het niet eens over indie-bands. From the top of my head, Fugazi sound.