PDA

View Full Version : Leuke Boss pedalen



Nocki
31 december 2008, 16:35
Hoi,

Ik wil op mn pedalboardje wat gaan rommelen met wat boss pedaaltjes.
Er zit al een tuner en een wah op en ik wil de rits zelfbouw pedalen gaan vervangen voor wat Boss pedaaltjes.
er komen 4 overdrives op en ik heb dan nog ruimte voor 4 andere pedalen. ik dacht aan dingen zoals een harmonist en ene looper of zo maar misschien zijn er dingen die ik ver het hooft zie. eigenlijk wordt het pedalboard alleen gebruikt om tuis lekker te rommelen met sounds en zal het nie gau het podium op komen(tenzij voor eens ene toevallig project ofzo.)
Aangezien het al\ heel lang geleden is dat ik met Boss pedaaltjes heb lopen rommelen ben ik er een beetje uit. welke pedaaltjes zijn er de moeite waard?

voor drives wil ik in ieder geval crunch, overdrive en high gain hebben maar welke... en welke leuke frek pedalen zijn er? ;loop master, harmonist phaser? noem eens wat...

alvast bedankt!

sjaak1990
31 december 2008, 16:53
Waarom juist boss pedaaltjes voor drive? Ik vind dat die dingen niks van het karakter van je gitaar doorlaten, het gaat gewoon boss klinken, en volgen smij heb jij juist een gear waarbij je de gitaar en de amp juist wel wilt horen:)

arcane
31 december 2008, 16:55
De boss mt-2 metalzone:roll:

Realeigo
31 december 2008, 17:00
spam spam , zie sig voor boss rommel

HaroldA
31 december 2008, 17:02
De Japanse HM-2 (http://www.youtube.com/watch?v=b-1vcuKcXeI&feature=related) vind ik geweldig ;)

Probeer anders eens een OD-1!

arcane
31 december 2008, 17:02
brr, die raak je denk ik niet kwijt aan hem hoor.
Alhoewel, voor thuis is het ding best geinig, maar voor het podium in mijn ogen echt niet fijn. Wat een stofzuiger.

Realeigo
31 december 2008, 17:13
brr, die raak je denk ik niet kwijt aan hem hoor.
Alhoewel, voor thuis is het ding best geinig, maar voor het podium in mijn ogen echt niet fijn. Wat een stofzuiger.

Hij is wel leuk als boost. En met de EQ kun je ook nog je sound wat aanpassen. Maar je moet sowieso de gain op 0 zetten wil je er iets leuks uit krijgen.

boss
31 december 2008, 18:19
Hoi,
noem eens wat...

alvast bedankt!Boss OD-1, zeker proberen!!!! 8)

Swan
31 december 2008, 18:20
ehh waarom alleen Boss? :???:

Mitch
31 december 2008, 18:23
Hij is uitgekeken op zijn BYOC board.
Dus je moet wat.



:???:
Ik heb ook geen flauw idee...

Nocki
31 december 2008, 18:38
hihi. leuk topic.

spam? ja. waarschijnlijk wel. als je je zooit kwijt wil is dit een manier :)

Maar het ging me er eigenlijk om meet te weten te komen over de duurdere pedalen die ik nog niet ken.
Wat ik wil is gewoon een leuk plankje voor thuis ipv een pod ofzo.

Het leuke van die looper en sommige delays is dat je er veel mee kan het het klibnkt gewoon goed. niet super natuurlijk maar daar betaal je dan ook voor.

MT-2 is idd een pedaal wat iedereen uitscheit waaronder ik in het verleden. maar net als elk effect heeft ook deze een indeale manier van instellen. meeste mensen kopen als 1 van de eerste pedalen een MT-2 en scoopen alles en klagen, verkopen dan gelijk. maar het pedaal is ook heel goed te gebruiken als je een beetje nadenkt en draait...

maar goed. dit topic gaat me dus om de tips!

HM-2
OD-1

die gaan we eens bestellen dan. bedankt voor die tips.

Waarom Boss? het zijn voor het geld gewoon goede pedalen en wat je ervoor betaald krijg je ook weer terug na verkoop. Dat vonden jullie toch zo belangrijk voor mij? :)
verder vind ik de kleurtjes wel leuk en wil ik eigenlijk bewijzen dat je met wat goedkope pedaaltjes ook een goed soundje kan krijgen. tis dus niet ter vervanging van mn rackje... tis ernaast om zomaar wat te spelen...

alvast bedankt. en iedereen die nog tips heeft welke er nog leuke pedalen zijn mag het laten horen. ik ben eigenlijk wel enorm benieuwd...

Chris Winsemius
31 december 2008, 19:03
Koop gewoon 1 tot 3 willekeurige Boss pedaaltjes, sluit ze aan maar gebruik de effekten niet: instant Boss tone!!!

:seriousf:

Moest er even uit, ik word niet vrolijk v/h verlies aan punch en dynamiek van die dingen als ze uit staan. Ontzettend stevig zijn ze absoluut, ik heb echt respect voor hun produktenlijn en geschiedenis maar die tone-suck vind ik vreselijk, op 1 of andere manier veel duidelijker aanwezig dan bij andere, moderne non-truebypass-pedalen als Ibanez en DigiFnark TM bijvoorbeeld.

interessander
31 december 2008, 19:03
Bestellen?
De HM-2 vind je doorgaans voor 30 euro tweedehands...

En zo af en toe kom je van die gevulde bcb kistjes tegen voor een leuk prijsje, dan heb je meteen een aantal boss pedaaltjes.

Nocki
31 december 2008, 19:12
Koop gewoon 1 tot 3 willekeurige Boss pedaaltjes, sluit ze aan maar gebruik de effekten niet: instant Boss tone!!!

:seriousf:

Moest er even uit, ik word niet vrolijk v/h verlies aan punch en dynamiek van die dingen als ze uit staan. Ontzettend stevig zijn ze absoluut, ik heb echt respect voor hun produktenlijn en geschiedenis maar die tone-suck vind ik vreselijk, op 1 of andere manier veel duidelijker aanwezig dan bij andere, moderne non-truebypass-pedalen als Ibanez en DigiFnark TM bijvoorbeeld.


je hebt helemaal gelijk. vanaf meer dan 3 pedalen hoor je dat idd. ik herken het wel. maar voor de prijs mag je ook niet zeuren dan he :) dingen kosten geen drol.

De eerste heb ik geloof ik net gekocht... bedankt...





Bestellen?
De HM-2 vind je doorgaans voor 30 euro tweedehands...

En zo af en toe kom je van die gevulde bcb kistjes tegen voor een leuk prijsje, dan heb je meteen een aantal boss pedaaltjes.

natuurlijk koop ik alleen 2ehands... is er een andere manier? :)
zo'n kistje is idd ook wel een goed idee! bedankt.




hier nog een MT-2 demo door daffy duck! :) die vent kan leuk lullen! :)

robostrat
31 december 2008, 19:21
waarschijnlijk nog niet tweede hands, maar wel lekker rocket fuel (http://majikboxusa.com/RocketFuel.htm)

robert-gitarist
31 december 2008, 20:39
waarschijnlijk nog niet tweede hands, maar wel lekker rocket fuel (http://majikboxusa.com/RocketFuel.htm)

Hij zoekt toch BOSS pedalen?
Anders had iedereen al vanallerlei ander merken geroepen ;)

Nocki, Boss OD-3/BD-2 Blues drive! Goed pedaal, werkt ook prima als tubescreamer.
Verder is de Digital Metalizer ook een leuk pedaal alleen mist ie wel wat ballen (bass) helaas. Misschien dat ie het op jouw setup wel goed werkt en genoeg ballen heeft mij in mij geval was dat helaas niet zo.

Je zoekt alleen maar overdrive/distortion pedalen van Boss?
Boss heeft namelijk heleboel leuke modulatie pedalen etc. Ik vind de drives en distortions van Boss niet geweldig (OD-3 en BD-2 wel trouwens) maar de modulatie en delay's vind ik echt helemaal geweldig! :) (smaken verschillen)

guitargeek3
31 december 2008, 22:19
ik heb een BD-2 met n keeley mod, geweldig pedaal.
veel meer dynamiek als origineel.
deze mod is eventueel ook zelf uit te voeren, genoeg info te vinden op internet.

the sure thing
1 januari 2009, 03:02
De OD-1 van Boss.... Nog de versie met 2 knoppen (en geen drie). SUper pedaal!!

WillemdaGuide
1 januari 2009, 16:07
Voor standalone drive (op een cleane amp), de OD-3 en vooral de SD-2!
Qua effecten zou ik naar een PS-2/3 kijken, oude analoge delay is ook tof, DM-2/3 en zo'n blauwe vibrato staat natuurlijk ook wel errug leuk!

Nitefly7
1 januari 2009, 16:55
waarom inderdaad alleen Boss, voor 't zelfde geld heb je bij 'De Concurrent' ook hele lekkere dingen, voorbeeld:

OD-1/OD-3/SD-1/BD-2 (verschillen subtiel van elkaar, maar vooral de SD-1 is zo'n 'sleeper' niet echt gehyped maar wel erg bruikbaar voor velen..): Bad Monkey doet dingen die ze alle 4 wel apart doen, maar de BM doet 't gewoon even net iets flexibeler van gritty boost tot over-the-top lead..

maar goed, in die OD-afdeling zou ik de OD-1 (als je'm kan vinden), OD-3, BD-2 en zeker SD-1 eens testen..

higher gain; als je 'n kokende Marshall-achtige sound hebt op je CAE (Welke amp gebruik je met dit 'thuisboard' ? ) dan kun je de beruchte DS-1 ook als extra drive gebruiken (gain iets lager houden, volume hoger en blazen maar)... De DS-2 zou ik links laten liggen, die doet iets 'meer' van wat de DS-1 al niet zo goed kon (standalone distortion klanken dus..)

Metal Zone daargelaten, was ik erg verrast over de Metalcore (Boss ML-2), deze klinkt zelfs door buizenamps toch wel als 'heavy stuff', en met meer 'in the mix/DOOR de mix'-potentie dan die gekke MT-2 metal zone..

gainsectie-kandidaten: OD-1/-3, SD-1 (SD-2 misschien..) BD-2, misschien MD-2 (hoor ik soms ook wel leuke dingen over) en de ML-2

swirly-stuff; de niet te versmaden CE-1 en CE-2 ('t was even 'n tossup, maar ik ben toch bij "My First Sony/Chorus" gebleven, en heb 2 of 3 CE-2's verkocht om de Arion SCH-1 te houden..), misschien de CE-3...
de flangers van Boss zijn ook erg geliefd, die BF-2 of BF-3..
die PS-2 en PS-3 zijn ook erg leuk (volgens mij heeft 1 van die 2 ook 'n kleine ingebouwde Delay, ook erg handig), de PS-5 heb ik zelf gehad en is leuk voor harmony-stuff, whammy's en shifts (tremolo arm-simulatie is ook erg grappig)

als je gaat voor 'n 4 + 4 board, All-Boss, dan is mijn voorstel:

SD-1, BD-2, ML-2, CS-3 (compressor; niet te extreem ingesteld 'n waardevol pedaal; te snel afgedaan als 'noisy')
+
CE-2 chorus, PS-3 shift/delay, DM-2/3 analog delay, RC-2 (looper in compact formaat, erg bruikbaar)...

deels 'duurder'/vintage Boss, maar 'n board waar ik thuis én op 't podium best gezien en gehoord zou willen worden..

zit je toch nog aan 400/500 euro, maar dat is 't zelfde als 3 Fulltone pedalen ;)

BamBuFan1
1 januari 2009, 18:25
waarom inderdaad alleen Boss, voor 't zelfde geld heb je bij 'De Concurrent' ook hele lekkere dingen, voorbeeld:

OD-1/OD-3/SD-1/BD-2 (verschillen subtiel van elkaar, maar vooral de SD-1 is zo'n 'sleeper' niet echt gehyped maar wel erg bruikbaar voor velen..): Bad Monkey doet dingen die ze alle 4 wel apart doen, maar de BM doet 't gewoon even net iets flexibeler van gritty boost tot over-the-top lead..

Helemaal mee eens, een bad monkey doet het allemaal voor een fractie van de prijs.

Swan
2 januari 2009, 09:47
HM2 is het enige boss pedaal wat ik gebruik, erg vet! (wel in combi met een MeatBox voor de dikte)
maarja er zijn zoveel andere merken, bijv. de Ibanez tonelok serie...

JeroenSchaaf
2 januari 2009, 09:49
Staat op dit moment een Boss CE-2 op marktplaats en een Boss DM3 misschien is het wat voor je!?

( de advertenties zijn niet van mij! )

Nocki
2 januari 2009, 23:47
Bedankt allemaal!

het rijtje aangeraden boss pedaaaltjes is nu:

HM-2
OD-1
OD-2
BD-2
SD-1
SD-2
DS-1
ML-2
MD-2

ondertussen heb ik al gevonden:

SD-1
OS-2
MT-2

De rest moet ik nog tegen komen... Ik heb wat lopen bieden en lopen mailen en het wachten is op de reacties. Een aantal boden zijn zonder mailtje verwijderd en de mensen die wel de moeite deden om even terug te mailen hebben hun pedaal verkocht...

Ik hoop nog wat dingen zoals fligtcases te verkopen of in te ruilen en snel meer pedalen te hebben...

mochten er mensen nog eits kunnen zeggen over de phasers, chorussen, shifters, delays en tremolo's hoor ik het graag! b

Nitefly7
3 januari 2009, 12:40
Ik hoop nog wat dingen zoals fligtcases te verkopen of in te ruilen en snel meer pedalen te hebben...

mochten er mensen nog eits kunnen zeggen over de phasers, chorussen, shifters, delays en tremolo's hoor ik het graag! b

BD-2 wordt ook erg vaak aangeboden hoor :)

qua Phasers, Chorussen, shifts, delay's en tremolo's zou je kunnen denken aan:
PH-1, PH-2 (erg 'anders' dan de MXR-neefjes, naar het schijnt)
CE-2 en CE-3 (CE-5 is ook wel geinig, maar vooral de -2 vond ik ge-wel-dig leuk)
shifts:
PS-3 (hebbie ook delay derin), of PS-5 (erg bruikbaar voor harmony, pitch shift, whammy effecten)
delays: de delay-to-end-all delay's (voor mij, volgens mij al meer dan 12 jaar) de DD-5 ! (stond 1 op gitaarmarkt..!), of de DD-6/7 (of de -3 en de -2..)
tremolo's: de TR-2 doet wat 'ie moet doen (misschien beetje volume drop, maar daar is zo'n c4-mod voor.. is overigens niet bij elke TR-2 storend/aanwezig..)

andere gekke dingen: de T-wah (komt laatste tijd vaak langs op MP), of de AW-3 autowah, misschien zelfs de SYB-3 bass synth

of ook te gek, die nieuwe FZ-5 fuzz (Arbiter Fuzzface én Octavia octave fuzz in 1 pedaal; Satisfaction/Purple Haze)

All-Boss (als we niet gaan werken met de 4 + 4 (drive + varia) opstelling) board dat je van vrijwel 'alles' kan voorzien:

mijn keuze:
PH-2->SD-1-> BD-2->ML2,
CE-2->TR-2->DD-5->RC-2

mijn 'gekke keuze' (tha funk):
TW-1->PH-2->SD-1->BD-2
ML-2>CE-2->DD-5->RC-2

'vintage keus'
PH-2->SD-1->BD-2->FZ-5
CE-2->TR-2->DD-5/DM-2/3->RC-2

of (minder metal)
PH-2->SD-1->BD-2->CE-2
TR-2->DD-5/3->PS-5/-3->RC-2

Speeddemon
3 januari 2009, 12:45
http://link.marktplaats.nl/215532411

die gast verkoopt een paar leuke.

Qua OD pedalen van Boss is de OD-3 zonder meer ECHT goed, al stock!
En na wat modding (voor meer bas) zijn de SD-2 en SD-1 ook leuk. Die SD-2 kan je heel 'tube-like' laten worden. Verder vond ik de nieuwe DN-2 (Dynadrive) wel grappig. Erg touch-responsive, maar mist ook een beetje laag en complexiteit.

Qua chorus kun je de CE-2 blind kopen, en qua delay de DD-2 of DD-3 en dan vervolgens met een analog-mod erbij (deteriorating repeats).

HaroldA
3 januari 2009, 14:46
Oja, en koop ook ff het mod boek van Brian Wampler (als je die nog niet hebt). Daarmee kun je met hele simpele ingrepen de pedaaltjes nog gaver maken!

Edit: en ga voor de Japanse fabricaten!

Nielsje
3 januari 2009, 16:01
Edit: en ga voor de Japanse fabricaten!

Het is leuk als je een tip geeft, maar geef er dan ook even meteen een motivatie bij...

HaroldA
3 januari 2009, 16:04
Het is leuk als je een tip geeft, maar geef er dan ook even meteen een motivatie bij...

De geruchten zijn dat toen Boss/Roland de productie naar Taiwan verhuisde er 'goedkopere' onderdelen gebruikt werden.

Ik heb zelf nooit Japan en Taiwan met elkaar vergeleken, maar je leest er vrij veel over op de Internets...

Huijg
3 januari 2009, 16:37
Is zo'n slicer van boss niet een leuk freek pedaal voor je? Het pedaal heb ik zelf nog nooit gebruikt maar die demos op de site zijn wel vet.

http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=959

Nocki
3 januari 2009, 17:54
geweldig! lijkt me een super pedaal! leuk om mee te rommelen... De eerste is vandaag binnen gekomen.. ik wordt weer helemaal enthouasiast!

Nocki
4 januari 2009, 14:49
Ik heb ooit een site gevonden waarop alle boss pedaaltjes stonden. plaatjes en beschrijving van het pedaal. inclusief gegevens zoals waarom die uit is gekomen en uit welk jaar die is...

weet iemand waar ik die kan vinden. ik zoek al 2 dagen maar op de een of andere manier vindt ik m neit terug...

HaroldA
4 januari 2009, 14:52
weet iemand waar ik die kan vinden. ik zoek al 2 dagen maar op de een of andere manier vindt ik m neit terug...

http://www.bossarea.com/ ?

Nocki
4 januari 2009, 14:54
http://www.bossarea.com/ ?

Ja! dat was m! ik wist dat het een Url was met Boss en nog iets.. ik liep steeds te zoeken op fansite, list en dat soort dingen. ik had niet gedacht aan area... fantastisch! bedankt!

Nu kan ik gaan afstrepen :)

Speeddemon
4 januari 2009, 15:03
Nu kan ik gaan afstrepen :)
long way to go als je mijn Boss collectie wil evenaren. :dance:

Allen MIJ en compleet + doosje en handleiding
CE-2 (2x, waarvan 1x metalscrew)
CS-2
DM-2
DS-1
GE-7 (2x)
OC-2
PH-1r
SD-1

CS-1 Compression Sustainer (metal screw)
TW-1 Touch Wah

DD-3
FZ-2
PN-2
PQ-4

MIT en compleet + doosje en handleiding:
BD-2
EH-2
FZ-3
OD-3
TR-2
DN-2

(op de FZ-5 na heb ik dus alle 3-knops flutehead pedalen van Boss)

HaroldA
4 januari 2009, 15:08
long way to go als je mijn Boss collectie wil evenaren. :dance:

Allen MIJ en compleet + doosje en handleiding

Hmmm... Ik kom niet verder dan:

TU-2
GE-7
OD-1 (MIJ)
CE-2 (MIJ)
HM-2 (MIJ)
SD-2 (mist een knopje :()

Vroeger had ik ook:
PH-2: geweldige phaser, spijt van dat ik deze verkocht heb...
CE-3: beetje te steriele chorus, CE-2 vind ik veel beter
CS-2: "uitgeleend" aan onze bassist (zie ik dus voorlopig niet terug, hij is er extreem blij mee!)
DD-6: vervangen door CarbonCopy en die is weer vervangen door een Rebote 2.5

Speeddemon
4 januari 2009, 15:10
Ik wilde ooit ook alle 2-knops flutehead Boss pedalen (MIJ) gaan verzamelen, maar daar zat o.a. de SG-1 en de SP-1 bij en dat werd me toch een beetje te gortig qua geld uitgeven. Dus zodoende heb ik ook nooit meer een OD-1 gekocht.

Die CE-3 is idd een stuk sterieler. Heb ook ooit de CH-1 gehad; leuk in stereo, maar mono o zo steriel. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die CE-5 kan klinken, vanwege z'n EQ-knopje.

Chris Winsemius
4 januari 2009, 15:14
Boss-jes ici:

CE-1 (keeper)
CE-2 (green label, black screw)
PN-2 (keeper)

Misschien nog 'n keer 'n SD-1 (terug)kopen, voor de rest weet ik nu even geen Boss-GAS te bedenken.

Speeddemon
4 januari 2009, 15:14
Complete Boss SP-1 Spectrum (MIJ silverscrew) op Ebay! voor "slechts" 682 euro...

http://cgi.ebay.nl/AWESOME-BOSS-SPECTRUM-SP-1-with-ALL-6400_W0QQitemZ160281264485QQcmdZViewItemQQptZGuita r_Accessories?hash=item160281264485&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A2%7C39%3A1%7C240%3A1318

Nocki
4 januari 2009, 15:14
Hihi. Dus jij was dat met die collectie. Er stond me idd bioj dat er iemand was met een collectie 2 of 3 knops boss pedaaltjes... Het gaat me er gewoon om er zoveel mogelijk te hebben tot mn Hammond pedalboard koffer vol zit ofzo :) gewoon voor de lol... Kan ik altijd kiezen welke ik meeneem in mn pedalboardje...

HaroldA
4 januari 2009, 15:15
Dus zodoende heb ik ook nooit meer een OD-1 gekocht.

Ik heb ook 2 kleine aanpassingen aan mijn OD-1 moeten maken om weer 'flat bass' te krijgen. Stock sloopt hij zoveel bas uit je signaal dat het wel een tubescreamer lijkt ;)

Maar ja, het is wel de eerste asymmetrische OD ooit gemaakt, dus wel veel 'mojo' (dom woord)...


PS: het is het enige pedaaltje wat nu op de 'misschien wegdoen' lijst staat...

robert-gitarist
4 januari 2009, 16:09
Ah Boss collecties, altijd leuk! :)
Zelf kom/kwam ik ook wel aardig mee:

Boss DC-3 Digital Dimension (Japan)
Boss CE-2 Chorus (Japan)
Boss OD-1 Overdrive (Japan)
Boss OD-2 Turbo Overdrive (Japan)
Boss OD-3 Overdrive
Boss SD-1 Super Overdrive
Boss PS-2 Pitchshifter/Delay
Boss DD-2 Digital Delay (Japan)
Boss DD-6 Digital Delay
Boss BF-2 Flanger (met een roze onderkant, made in Taiwan)
Boss EH-2 Enhancer
Boss NS-2 Noise Suppressor
Boss PSM-5 Power supply & Master switch
Boss FT-2 Dynamic Filter (Japan)

Voor de rest heb ik nog gehad:

Boss HM-2 Heavy Metal
Boss DS-1 Distortion
Boss ML-2 Metal core (om uit te proberen)
Boss PH-2 Phaser
Boss MZ-2 Digital Metalizer
Boss AC-2 Acoustic Simulator
Boss CE-3 Chorus
CS-3 Compressor Sustainer
Boss SD-2 Dual Overdrive
Boss OS-2 Overdrive/Distortion
Boss MD-2 Mega Distortion

Al met al een aardige collectie (gehad). Grotendeels gebruik ik erg veel maar deels heb ik ook in de kast liggen en gebruik ik zo nu en dan, beetje mee klooien etc. Tegenwoordig zoek ik alleen nog maar pedalen uit die ik daarwerkelijk gebruik en goed zijn. Niet meer om te verzamelen. Ik wil nog graag erbij hebben weer een DS-1 (kan best lekker zijn voor bepaalde riffjes), DM-2/3 (lekker analoge Delay), TW-1 (voor de funky slagjes), PN-2 (zoek sowieso een goede tremelo en een pan kan ik goed gebruiken voor m'n delay's),CE-1, GE-7 en een FDR-1 (gister uit geprobeerd heel kort, klonk relatief goed moet ik zeggen, en aangezien mijn versterk super clean is, werkt het pedaal denk ik wel goed daar op).

Nocki, welk pedaal heb je nu binnen gekregen? :)

*edit, even bij gewerkt, was er eens stuk of 3 vergeten die ik ook ooit eens had :seriousf:

Nocki
4 januari 2009, 16:13
Geweldig! hebben jullie er ook foto's van? lijkt me leuk om te zien! ik kom nu op het net al verzamelingen tegen van 30 pedalen en meer! erg leuk om te zien!

Ik heb de MT-2 al binnen gekregen (weet alleen niet meer waar ik m gelegd heb.. ik ben m nu dus alweer kwijt :)

deze week hoop ik de OS-2, SD-1 en DS-1 binnen te krijgen.


nu gauw alm zooi kwijt raken voor meer ruimte :)

robert-gitarist
4 januari 2009, 16:18
Hehe de Metalzone ;) een keer uitgeprobeerd, en nooit meer weer. Sommige zweren bij dat ding, smaken verschillen maar voor mij was ie totaal niet bruikbaar. Waar ik wel eens benieuwd naar ben is de HM-3 Hyper Metal van Boss.

Nocki, ik vind het tof dat je ook een collectie begint :) Altijd leuk om te zien al die gekleurde dingen. Foto's heb ik wel maar meer dan de helft staat er niet op helaas. Zal ze dadelijk even posten.

robert-gitarist
4 januari 2009, 16:22
Feuteu's:

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/thats%20me%20map/bbcb3.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/thats%20me%20map/bbcb6.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/thats%20me%20map/bossmex.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/thats%20me%20map/mainboard.jpg

Zoals ik al zei, meerendeels staat er dus niet op en de meeste pedalen op de foto zijn ook verkocht. De OD-2 is een Jappaner, eens gekocht voor 15 euro met verzendskosten :D moet een keer een nieuwe input in, die ontbrak namelijk.

HaroldA
4 januari 2009, 16:28
Als je niks te doen hebt: http://www.indyguitarist.com/soundclips/ (o.a. een aantal MT-2 en/of metalzone clips)

Speeddemon
4 januari 2009, 16:37
Lang niet compleet qua wat ik heb van Boss,
maar wel destijds ALLE 3-knops flutehead pedalen (toen waren de DN-2 en FZ-5 nog niet uit):

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/bosscollection06-a.jpg

robert-gitarist
4 januari 2009, 16:41
Oh die DM-2 en PH-1(r) :blast:

Speeddemon
4 januari 2009, 16:50
Oh die DM-2 en PH-1(r) :blast:

Vergeet de Octaver met "R" niet! :hippie:

robert-gitarist
4 januari 2009, 16:58
Vergeet de Octaver met "R" niet! :hippie:

Leuk voor de verzamelaar/waarde maar voor mij niet, zoals ik al zei, ik kijk tegenwoordig alleen maar naar pedalen die ik echt graag wil hebben en kan gebruiken :)

Nocki
4 januari 2009, 17:02
Ik zal ook wat oude verzamelingen plaatsen :) 1 an de verzamelingen was heftig geinspireerd op de boss kleurtjes :)

http://img135.imageshack.us/img135/3183/img4541fw8.th.jpg (http://img135.imageshack.us/my.php?image=img4541fw8.jpg)


http://img135.imageshack.us/img135/1271/img3798wh4.th.jpg (http://img135.imageshack.us/my.php?image=img3798wh4.jpg)


http://img374.imageshack.us/img374/359/dsc00144vj3.th.jpg (http://img374.imageshack.us/my.php?image=dsc00144vj3.jpg)

Swan
4 januari 2009, 17:10
ik snap zo'n board met pedalen van 1 merk echt niet...

The Lo Lands
4 januari 2009, 17:20
ik snap zo'n board met pedalen van 1 merk echt niet...
+ 1

Heb je keuze om van alle merken die er zijn de 'beste' pedalen samen te stellen kies je nog voor Boss pedalen welke hevig overschat zijn IMO. Boss heeft gewoon een goede marketing machine maar niet alle pedalen zijn kwalitatief goed.

robert-gitarist
4 januari 2009, 17:27
Als ik het een beetje snap word dit gewoon een board voor thuis ipv. te gebruiken tijdens op tredens. voor thuis zijn al die Boss pedalen gewoon hardstikke leuk en prima! Daarbij, hij wilt ze verzamelen.
Ik heb zelf dus een hele klap Boss pedalen maar gebruik ze lang niet allemaal. en paar staan er standaard op m'n board zoals de delay's en een chorus. De rest ligt in de kast als verzameling (niet erg actief met verzamelen meer, maar komen nog wel leuke pedalen bij denk ik) maar komen er regelmatig uit, beetje mee klooien en doen, combineren met andere merken etc en zo kun je tot hele leuke nieuwe sounds komen. Zie het als verzameling. Iemand die Ferrari's verzameld, drukt er toch ook niet zomaar een Lancia tussen?

Nocki
4 januari 2009, 17:38
Ik denk dat ik met mijn rackje idd niet gauw de Bosspedaaltjes het podium op sleep... :)

Maar voor thuis is het leuk! Ik had ook Ibanez pedalen kunnen sparen maar er zijn gewoon veel meer Boss pedaaltjes en er zijn heel veel leuke tussen...

tis gewoon een hobby denk ik. en als het niet bevalt verkoop ik alles weer en koop ik er weer wat ander moois voor :)

het lijkt me gewoon enorm leuk om elke keer weer andere pedalen op mn boardje te hebben :)

olaftheholy
5 januari 2009, 17:51
Is zo'n slicer van boss niet een leuk freek pedaal voor je? Het pedaal heb ik zelf nog nooit gebruikt maar die demos op de site zijn wel vet.

http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=959

Alles wat boss ooit geproduceert heeft aan pedalen zit in de gt8 (heb je hem weer met zijn gt8) en wat mij betreft is het allemaal knudde als je er prof. gebruik van wilt maken...leuk voor thuis dat wel.
De gt8 is alleen goed voor voorversterking cosm en noise gate en wah's..de rest kan zo de plee in

HaroldA
5 januari 2009, 17:53
Alles wat boss ooit geproduceert heeft aan pedalen zit in de gt8 (heb je hem weer met zijn gt8) en wat mij betreft is het allemaal knudde als je er prof. gebruik van wilt maken...leuk voor thuis dat wel.
De gt8 is alleen goed voor voorversterking cosm en noise gate en wah's..de rest kan zo de plee in

GT-8 is toch digitaal (COSM?) :???: Of zit ik er nou naast?

Nocki
5 januari 2009, 18:03
Het gaat mij echt om de emotionele sfeer rond zo'n gekleur klein pedaaltje :). en al helemaal om een rits van die dingen :)

de lijst wordt al groter...

vandaag besteld de HM-3
dan wordt de lijst:

HM-3
OS-2
SD-1
DS-1
MT-2

Die laatste heb ik al! :)

HaroldA
5 januari 2009, 18:07
Hier (http://www.pedalarea.com/articles.htm) nog wat vergelijkingen in pedaaltjes en versies... (SD-1, CE-serie, etc...)

Nocki
5 januari 2009, 18:24
Hier (http://www.pedalarea.com/articles.htm) nog wat vergelijkingen in pedaaltjes en versies... (SD-1, CE-serie, etc...)

who. fantastisch! die gaan we eens uitpluizen...

Dirk_Hendrik
5 januari 2009, 18:26
vandaag besteld de HM-3


Bestel jezelf vast een potje valium om de afknapper te verwerken!

Herman
5 januari 2009, 18:59
@ D_H,

Je hebt pm! ;)

Dirk_Hendrik
5 januari 2009, 19:12
uhuh.

Jij hebt binnenkort M!

Flying paul
5 januari 2009, 22:48
nocki, fantastisch dat je de ds-1 een plaatsje geeft in je collectie.

het is altijd voor mij het uber-boss-pedaal geweest. ik heb hem verkozen boven tubescreamer,fulldrive etc.
de meeste tone, de warmste sprankeling, de beste dynamiek, de vetste scheur, de mooiste cleanish tonen haal ik uit een ds-1. met volume op je gitaar erbij heb je het perfecte wapen!!


btw, robert-gitarist: wil je die dm2 misschien verkopen???

robert-gitarist
5 januari 2009, 23:32
DM-2?? Ik heb niet eens een DM-2, die zoek ik zelf nog ;)
Beetje apparte vraag trouwens voor iemand die nét op het forum is...:confused:

Nocki
6 januari 2009, 18:20
En weer ontopic :)

Vandaar de RC-2 geprobeerd! erg leuk pedaal! Daar gaan we zeker een van kopen als ik m tegen kom! :)
Ook is vandaag de OS-2 binnen gekomen... ik ben echt verslaafd aan het raken. Tot nu toe heb ik dit jaar al elke dag een pedaal gekocht behalve vandaag dus ik moet nog even wat inhalen :)

Nielsje
6 januari 2009, 18:24
En weer ontopic :)

Vandaar de RC-2 geprobeerd! erg leuk pedaal! Daar gaan we zeker een van kopen als ik m tegen kom! :)

Pompiedom: klikkerdeklik (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=100477)

Zag er laatst een gaan voor 95 euro..

M@rtijn
6 januari 2009, 18:44
En weer ontopic :)

Vandaar de RC-2 geprobeerd! erg leuk pedaal! Daar gaan we zeker een van kopen als ik m tegen kom! :)
Ook is vandaag de OS-2 binnen gekomen... ik ben echt verslaafd aan het raken. Tot nu toe heb ik dit jaar al elke dag een pedaal gekocht behalve vandaag dus ik moet nog even wat inhalen :)

De RC-2 is inderdaad een erg leuk pedaal. Heb hem zelf ook en ben er erg tevreden mee. Heb je de BD-2 (bluesdriver) al geprobeerd, deze heb ik ook en ben er wel tevreden mee.

Dirk_Hendrik
6 januari 2009, 18:55
nocki, fantastisch dat je de ds-1 een plaatsje geeft in je collectie.

het is altijd voor mij het uber-boss-pedaal geweest. ik heb hem verkozen boven tubescreamer,fulldrive etc.
de meeste tone, de warmste sprankeling, de beste dynamiek, de vetste scheur, de mooiste cleanish tonen haal ik uit een ds-1. met volume op je gitaar erbij heb je het perfecte wapen!!


btw, robert-gitarist: wil je die dm2 misschien verkopen???

OT,

Eindelijk hier terecht gekomen? Welkom!

BamBuFan1
6 januari 2009, 22:27
nocki, fantastisch dat je de ds-1 een plaatsje geeft in je collectie.

het is altijd voor mij het uber-boss-pedaal geweest. ik heb hem verkozen boven tubescreamer,fulldrive etc.

de meeste tone, de warmste sprankeling, de beste dynamiek, de vetste scheur, de mooiste cleanish tonen haal ik uit een ds-1. met volume op je gitaar erbij heb je het perfecte wapen!!


Grappig, ik heb de standaard DS-1 eigenlijk altijd onbruikbaar gevonden. Hij is me te iel en klinkt te 'synthetisch'. Totdat ik de DS-1 van een vriend voorzag van de Seeing Eye en Ultra mods. Dan heb je inderdaad een pedaal dat je als ultiem wapen kunt inzetten!

Één van mijn komende projectjes wordt dan ook een handwired DS-1 kloon met geselecteerde componenten.

Speeddemon
6 januari 2009, 23:34
met geselecteerde componenten.

:???:
witte sneeuw
nat water


:dance:

(met "op klankkwaliteit geselecteerde compononenten" zou beter zijn...

Flying paul
7 januari 2009, 00:08
@dirk: thanx, jah het werd een keertje tijd he!

at robbert: sorry, wilde je niet beledigen, ik dacht dat jij zo'n analoge delay van boss in je bezit had, en was benieuwd of je er ook geld voor in ruil wilde hebben. ik heb zeker niet goed gelezen
(maar moet ik dan een half jaar wachten om dat soort vragen te stellen?)

BamBuFan1
7 januari 2009, 02:19
:???:

witte sneeuw
nat water
:dance:
(met "op klankkwaliteit geselecteerde compononenten" zou beter zijn...

Correctie: "met door Ondergetekende gekeurde componenten, bevattende een mojo-factor van tenminste 3,5 en tevens een klank-bevorderende hetzij ruisverminderende kwaliteit." http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/znaika.gif

Nocki
7 januari 2009, 16:12
:) begint weer lekker off topic te worden :)

OT: vandaag weer eens een pedaal besteld... de enhancer... :) die is wit!

dat komt nu dus op een totaal van 6 pedalen.

OS-2
MT-2
DS-1
SD-1
HM-3
EH-2

als ik het goed zeg uit mn hoofd...

vrijdag ga ik eens verder spelen met een dual pedaal waarmee je dingen kan opnemen en afspelen tijdens het spelen... ben erg benieuwd!

interessander
7 januari 2009, 16:19
De enhancer is lichtblauw als ik me niet vergis, ben benieuwd wat je er van vindt. Had hem zelf maar deed helemaal niks, bij sommigen schijnt hij wel wat uit te halen, vooral icm meerdere pedalen...

Volgens mij hadden ze laatst bij dirk witte nog twee van die twin pedals in de aanbieding, deze waren speciaal voor de GK pickups, misschien is dat nog iets leuks om te proberen?

robert-gitarist
7 januari 2009, 18:07
@dirk: thanx, jah het werd een keertje tijd he!

at robbert: sorry, wilde je niet beledigen, ik dacht dat jij zo'n analoge delay van boss in je bezit had, en was benieuwd of je er ook geld voor in ruil wilde hebben. ik heb zeker niet goed gelezen
(maar moet ik dan een half jaar wachten om dat soort vragen te stellen?)

Maakt niet uit, kan gebeuren ;) ik zoek er dus zelf nog een. Liefst een DM-2.
en nee, ik zeg niet dat je na een half jaar wachten dat soort vragen kan stellen. Ik vond het nogal vreemd. net nieuw, 2 berichten en al meteen vragen of iemand een pedaal verkoopt. Beetje vreemd. Denk dat jij ook vreed had opgekeken als ik net nieuw zou zijn en jij hier al paar jaar rond zwerft en ik in eens vraag of je je gitaar verkoopt ofzo ;) Maar goed, ik begrijp je..je had het verkeerd gelezen. Kan gebeuren! Welkom hier trouwens.

Nocki, de NS-2 Noise suppressor is wit, de EH-2 Enhancer is lichtblauw/groen achtig. Zwerft e een beetje tussen. Persoonlijk vind ik hem meer aan de groene kant horen ;)

Nocki
7 januari 2009, 18:09
Maakt niet uit, kan gebeuren ;) ik zoek er dus zelf nog een. Liefst een DM-2.
en nee, ik zeg niet dat je na een half jaar wachten dat soort vragen kan stellen. Ik vond het nogal vreemd. net nieuw, 2 berichten en al meteen vragen of iemand een pedaal verkoopt. Beetje vreemd. Denk dat jij ook vreed had opgekeken als ik net nieuw zou zijn en jij hier al paar jaar rond zwerft en ik in eens vraag of je je gitaar verkoopt ofzo ;) Maar goed, ik begrijp je..je had het verkeerd gelezen. Kan gebeuren! Welkom hier trouwens.

Nocki, de NS-2 Noise suppressor is wit, de EH-2 Enhancer is lichtblauw/groen achtig. Zwerft e een beetje tussen. Persoonlijk vind ik hem meer aan de groene kant horen ;)

Ik zal er wat van zeggen als ik m binnen heb :)

robert-gitarist
7 januari 2009, 18:11
Doet u maar :) ;)

Overgens, als je de EH-2 aansluit, zet hem dan ergens na de distortion/overdrive. Vóór werkt ie namelijk voor geen meter..Had ik eerst ook tot dat ik hem ergens achter in na de overdrive had gezet :D

Nocki
7 januari 2009, 18:12
Doet u maar :) ;)

Overgens, als je de EH-2 aansluit, zet hem dan ergens na de distortion/overdrive. Vóór werkt ie namelijk voor geen meter..Had ik eerst ook tot dat ik hem ergens achter in na de overdrive had gezet :D

Dat is idd logisch.
BEdankt.

robert-gitarist
7 januari 2009, 18:18
Achteraf gezien wel ja ;) maar goed, het is even een tip zodat je niet die zelfde blunder begaat ;)

Nocki
18 januari 2009, 15:10
Nou, We hebben er een aantal binnen. ik bverwacht er nog 3... en dan eens verder zoeken. door mn mixer avontuur heeft het even stil gelegen maa rnu gaan we weer verder zoeken naar de boss pedaaltjes!

Hier een filmpje van het bijen pedaal... :)

http://www.youtube.com/watch?v=E5Ygi5-jSGU

Zelfs mn vrouw vlucht ervoor weg met mn kind...

WillemdaGuide
19 januari 2009, 19:29
Kan het niet laten ook ff wat een plaatjes te posten na al die lijstjes.
Heb overigens alweer veel pedalen van de verkocht maar inmiddels toch nog een stuk of 25 bossjes die ik hou. :hippie:

http://i323.photobucket.com/albums/nn446/Willemdaguide/IMG_1376.jpg

http://i323.photobucket.com/albums/nn446/Willemdaguide/IMG_1773.jpg

the sure thing
19 januari 2009, 20:37
:eek: :eek:

.....


Heb je ze wel eens allemaal tegelijk aangesloten ? :)

Henri H
19 januari 2009, 22:48
Hoi Willem,

Welke staan er hiervan het meest op je pedalboard?

Zwaar zieke collectie trouwens .... ;)

Luke-wannabe
20 januari 2009, 00:41
Nocki had ik me dus hééél anders voorgesteld, LOL!
@ WillemdaGuide: Toffe collectie! Dergelijke verzamelingen zijn altijd mooi te zien!

Nocki
20 januari 2009, 07:56
Mooie collectie idd! geweldig om te zien! zie het ook wel zitten om dat op te bouwen! :)

Het is altijd leuk om te zien dat er achter die namen allemaal echte mensen schuilen. Dat bedenken we ons vaak niet... Zo;n naam is net als de kaft van een boek. je weet aan de naam nooit echt hoe het boek echt is als heb je wel een idee :)

WillemdaGuide
20 januari 2009, 08:13
Dank jullie, jammer dat dit al wat oudere foto's zijn, zal binnenkort eens wat plaatjes schieten van de huidige collectie...

En ja, ik sluit ze wel eens allemaal tegelijk aan, wel middels een TB looper.

@h.huisjes, er staat er welgeteld 1 op mijn board, de MZ-2!
Oh ja, meestal gebruik ik ook de hi-band flanger in de loop.

Maar pas op, voor je het weet heb je het bossvirus echt te pakken en wil je ze allemaal!!!

Luke-wannabe
20 januari 2009, 09:08
Het is altijd leuk om te zien dat er achter die namen allemaal echte mensen schuilen. Dat bedenken we ons vaak niet... Zo;n naam is net als de kaft van een boek. je weet aan de naam nooit echt hoe het boek echt is als heb je wel een idee :)
Ik had je jonger verwacht, weet niet waarom :D.

Nocki
20 januari 2009, 10:28
hihi... erg he. maar ik ben ook erg jong hoor...

De Boss HM-3 en EH-2 zijn vandaag ook binnen gekomen! dat zijn er dus straks 7 in totaal. op de Boss CE-3 van Joene wacht ik nog...

Mr Xen0
20 januari 2009, 10:46
Spaar je ze nu allemaal of..? ^^;

Nocki
20 januari 2009, 10:50
ls je het tegen mij hebt. Ja. Ik wil ze allemaal wel hebben :)
Lijkt me wel een leuk lange termijn project.

WillemdaGuide
20 januari 2009, 11:47
en kostbaar....

Henri H
20 januari 2009, 11:54
....Maar pas op, voor je het weet heb je het bossvirus echt te pakken en wil je ze allemaal!!!Ach, ik heb een GT-8. Daar zitten ze ook allemaal in min of meer.

Bedankt voor de waarschuwing in ieder geval. ;)

olaftheholy
20 januari 2009, 13:16
GT-8 is toch digitaal (COSM?) :???: Of zit ik er nou naast?

nee helemaal goed...

die van mij is te koop, pm bij interesse

olaftheholy
20 januari 2009, 13:19
Kan het niet laten ook ff wat een plaatjes te posten na al die lijstjes.
Heb overigens alweer veel pedalen van de verkocht maar inmiddels toch nog een stuk of 25 bossjes die ik hou. :hippie:

http://i323.photobucket.com/albums/nn446/Willemdaguide/IMG_1376.jpg

http://i323.photobucket.com/albums/nn446/Willemdaguide/IMG_1773.jpg


Whohóóóóóóóóóóów!!!!!!!!!!!!:o

en je sluit ze wel eens ALLEMAAL aan zei je.... tapdanslessen voor genomen?

Squier4ever
20 januari 2009, 16:54
betekend niet dat ze allemaal gebruikt worden....

tubeonly
20 januari 2009, 17:36
Kan het niet laten ook ff wat een plaatjes te posten na al die lijstjes.
Heb overigens alweer veel pedalen van de verkocht maar inmiddels toch nog een stuk of 25 bossjes die ik hou. :hippie:

http://i323.photobucket.com/albums/nn446/Willemdaguide/IMG_1376.jpg

http://i323.photobucket.com/albums/nn446/Willemdaguide/IMG_1773.jpg

Lol, nou, dat noem ik nou eens een erg goed begin! ;) Dat Roze koffertjes is lekker hoerig, mjummie! (ik ben gek op de oude Chorussen van Boss)

Ik heb ooit een lijstje gemaakt van alle boss stompboxes en kwam toen tot de 92. Je hebt er nog wat te gaan :B

tubeonly
20 januari 2009, 17:40
Gaan we de discussie trouwens nog wat breder trekken? Roland en Boss is een pot nat en ik vind dan dat de oude Roland AP7 Jet Phaser absoluut niet mag ontbreken.

Hoort wat mij betreft thuis in het rijtje Boss CE1 en DM1. Vrijwel zelfde casing, alleen ander merkje.

Peter-J
20 januari 2009, 19:49
Hé Nocki,
Hoe staat het met de verzameling?
Er staan op dit moment een hoop leuke boss pedaaltjes op marktplaats. ;)

JeroenSchaaf
20 januari 2009, 23:36
Heej Nocki net gekeken op me rekening! ik gooi hem donderdag op de post!

;)

HaroldA
21 januari 2009, 00:52
ls je het tegen mij hebt. Ja. Ik wil ze allemaal wel hebben

Zoiets?

http://www.9voltstudio.se/pedal_show_6.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_7.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_10.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_9.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_8.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_2.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_5.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_4.jpg

En dat zijn ze nog niet eens allemaal!

Meer: http://www.stompboxes.co.uk/forum/viewtopic.php?f=6&t=1173&start=0
Via: http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,2545.0.html

Nocki
21 januari 2009, 07:36
Tjonge. dat gaat wat ver... laat ik eerst maar eens wat boss pedaaltjes hebben :)


Het gaat even nog niet zo hard maar op dit moment:

MT-2
SD-1
DS-1
OS-2
HM-3
EH-2
CE-3

weer gauw verder zoeken...

tubeonly
21 januari 2009, 11:42
Zoiets?

En dat zijn ze nog niet eens allemaal!

Meer: http://www.stompboxes.co.uk/forum/viewtopic.php?f=6&t=1173&start=0
Via: http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,2545.0.html

Oef, ik dacht dat ik er veel had....

olaftheholy
21 januari 2009, 12:08
Zoiets?

http://www.9voltstudio.se/pedal_show_6.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_7.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_10.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_9.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_8.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_2.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_5.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_4.jpg

En dat zijn ze nog niet eens allemaal!

Meer: http://www.stompboxes.co.uk/forum/viewtopic.php?f=6&t=1173&start=0
Via: http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,2545.0.html


*olaf is flauwgevallen*

Nocki
26 januari 2009, 21:51
Nou.. nog niet zo ver maar mn ksit is vol :)

http://img172.imageshack.us/img172/7789/img9103pl3.jpg

morgen verwacht ik een Pod 2.0 een DD-3 en een boss flanger... :)

Dan gaan we dit bordje gebruiksklaar maken en het Hammond floorboard flightcaseje volstoppen met boss pedaaltjes :)

Nielsje
26 januari 2009, 21:58
Nou.. nog niet zo ver maar mn ksit is vol :)

http://img172.imageshack.us/img172/7789/img9103pl3.jpg

morgen verwacht ik een Pod 2.0 een DD-3 en een boss flanger... :)

Dan gaan we dit bordje gebruiksklaar maken en het Hammond floorboard flightcaseje volstoppen met boss pedaaltjes :)

Eigenlijk moet je nu wel een TU-2 en een PW-10 gebruiken, vind je niet?

Nocki
26 januari 2009, 22:05
haha. eigenlij kwel ja. maar die heb ik nog niet :)

VanBiLL.com
26 januari 2009, 22:21
Zoiets?

http://www.9voltstudio.se/pedal_show_6.jpg

Bevat die ene groene???? :chicken:

artnaz
26 januari 2009, 22:29
http://img32.picoodle.com/img/img32/3/1/26/f_pedalshow2m_ae18d0a.jpg

Wat zijn die Crowler's, en wat doet die grote zwarte knop? :chicken:

Nitefly7
26 januari 2009, 22:48
Pedaltrain Kolossus ?
Of toch liever de Showmaster 48x10^36 ?
denk niet dat ik dat achterop de fiets of in het busje wil meenemen..


Zoiets?

http://www.9voltstudio.se/pedal_show_6.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_7.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_10.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_9.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_8.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_2.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_5.jpg
http://www.9voltstudio.se/pedal_show_4.jpg

En dat zijn ze nog niet eens allemaal!

Meer: http://www.stompboxes.co.uk/forum/viewtopic.php?f=6&t=1173&start=0
Via: http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,2545.0.html

Nitefly7
26 januari 2009, 22:51
Nou.. nog niet zo ver maar mn ksit is vol :)

http://img172.imageshack.us/img172/7789/img9103pl3.jpg

morgen verwacht ik een Pod 2.0 een DD-3 en een boss flanger... :)

Dan gaan we dit bordje gebruiksklaar maken en het Hammond floorboard flightcaseje volstoppen met boss pedaaltjes :)

een Pod 2.0 :S
hoe klinkt dat nou, Nothing Else Matters :rockon: ?

heb je de keus op die pedalen op verkrijgbaarheid binnen tijdsbestek laten vallen, of heb je bewust een mix van klassiekers en klassieke-onderbelichte pedalen genomen (MT-2 én MZ-2, CE-3 ipv CE-2, OS-2 ipv BD-2/OD-3 ?)

overigens, als je 'all-boss' gaat, zou ik die PW-10 links laten liggen en kijken of je -als je 't bij dit koffertje houdt- niet liever een TW-1 of AW-3 combineert met een PH-1 of PH-3..

bring on tha funk !

Nocki
27 januari 2009, 07:50
een Pod 2.0 :S
hoe klinkt dat nou, Nothing Else Matters :rockon: ?

heb je de keus op die pedalen op verkrijgbaarheid binnen tijdsbestek laten vallen, of heb je bewust een mix van klassiekers en klassieke-onderbelichte pedalen genomen (MT-2 én MZ-2, CE-3 ipv CE-2, OS-2 ipv BD-2/OD-3 ?)

overigens, als je 'all-boss' gaat, zou ik die PW-10 links laten liggen en kijken of je -als je 't bij dit koffertje houdt- niet liever een TW-1 of AW-3 combineert met een PH-1 of PH-3..

bring on tha funk !


Line6 Pod 2.0 ... voor het geld wat ik ervoor betaalde kan je m niet klaten liggen... Ik kan m leuk gebruiken voor bij mn pctje... als ik wil spelen kan ik gelijk inpluggen...

Ik heb geen specifieke keus gemaakt voor deze pedalen. Het waren de pedalen die ik snel en goedkoop kom kopen. sinds dit topic er is krijg ik ontzettend veel PM (ik heb die spam liever in het topic zelf anders is je mailbox zo snel vol) met aanbiedingen van boss pedaaltjes. Vaak van mensen die denken dat je de nieuwprijs wel even wilt betalen :) maar er zitten ook leuke aanbiedingen bij.
Het leukste blijft marktplaats... Lekker bieden. En vaak is er dan iemand die heel motiverend zegt dat ik voor dat bedrag zo'n pedaal nooit zal vinden... Echt niet leuk want dan wordt het sport :)

Ik wil dus gewoon boss pedaaltjes sparen en over deze wah ben ik redelijk tevreden... Een phaser moet er idd absoluut nog bij komen maar dat komt nog. HEt leuke van dit bordje is dat ik het mee kan nemen naar de oefenruimte en elke keer wat anders mee kan. nit dat ik dat echt snel doe maar het kan wel als ik dat zou willen :)

Diggerz
28 januari 2009, 13:35
@ Nocki

Ik heb hier nog een Boss OD-2 turbo overdrive liggen..

PM wanneer interesse ;)

Maroon
28 januari 2009, 13:42
waarom 5 overdrives/distortions? ipv b.v. één, twee goede distortion pedalen? :???:

Nocki
28 januari 2009, 13:51
waarom 5 overdrives/distortions? ipv b.v. één, twee goede distortion pedalen? :???:



:)

precies. Waarom. Gewoon niet. is het antwoord :)

Zoals gezegd spaar ik die stomme dingen gewoon. als ik ze straks allemaal heb ga ik ze echt niet allemaal mee slepen. tot gisteren toe paste alles in 1 case.
Vanaf gisteren zijn het er zoveel dat dat niet meer past. Vanavond ga ik mn Hammond case prepareren om ze te behuizen...

Vanaf dan neem ik in mn pedalboardje alleen mee wat ik nodig dnek te hebben :)

Gisteravond heb ik sinds 8 jaar weer gespeeld op een goedkoop ampje met de MT-2 en ik heb enorm genoten... zo simpel! zo goedkoop en zo'n lekker geluid... :)
stond er echt van te kijken... Spel zit m echt in je vingers en ondanks dat mn rackje 100x beter klinkt is dit ook enorm leuk...


Wat ik nodig heb is alleen een overdriveje, Tuner, een highgain pedaal, ene delay, een phaser en een chorus. wah is leuk en het meeste gebruik ik amper :)

tis voor de hobby dus... dit pedalboard was dus zeker niet serieus... Het hele boss gebeuren is eigenlijk niet serieus... :)


Geluid zit m echt in je vingers... en daardoor gaat er een werled voor me open :)

WillemdaGuide
28 januari 2009, 14:04
Niet serieus?!? en ik wou je net mailen of je mijn bossverzameling wilt ruilen voor je LP....:(

Nocki
28 januari 2009, 14:10
je bent te laat. vandaag komt er iemand die m ruilt tegen zn epi...
als je nou eerder was geweest..

WillemdaGuide
28 januari 2009, 14:14
Damn, vis ik weer achter het net...... en ik wou er nog wel een ibi 10-series pedaaltje bijdoen, kon je daarmee ook een verzameling beginnen!:seriousf:

Nee zonder gekheid, die dingen zijn idd zeer verslavend al moet ik zeggen dat de meeste boss od/dist mij wat minder boeien, maar vooral die oude analoge modulatie/Time-based pedalen zijn errug lekker!

Nocki
28 januari 2009, 14:23
hihi.

Het is gewoon leuke rommel inderdaad.
en hetblijft leuk om steeds een nieuw pedaaltje te kunnen kopen uit een bijna oneindige serie... De ibanez pedalen zijn idd een optie maar laat ik eerst maar eens kijken hoe lang ik dit volhoudt. Als ik straks zie welke waarde de verzameling vertegenwoordigt is de kans groot dat het opeens weer weg moet! :)
Maar tot die tijd is het leuk om lekker te rommelen!

JeroenSchaaf
28 januari 2009, 14:25
Eigenlijk een soort spaarpotje maar dan net even anders ;)

PeterX
28 januari 2009, 14:38
Je kan zeggen wat je wil over boss, maar ze doen wat ze moeten doen en dat decennia lang, toch niet verkeerd...

spammode: ik heb er ook 2 te koop staan.../spammode

Nocki
28 januari 2009, 14:39
Absoluut. het zijn gewoon goede dingen. niets bijzonders. maar wel goed
mal me maareens met de prijzen... mn mail staat in mn sig.

Nocki
28 januari 2009, 18:56
http://img145.imageshack.us/img145/2590/img9109nf8.jpg

Dit zijn al mn boss pedaaltjes! en natuurlijk mijn zoon! Net uit zn nest en nu al door papa geplaagd!

Diggerz
28 januari 2009, 19:05
jemig! daar passen wel een heeeeeleboel bossjes op!!
zelfs als je je zoon er bij op laat liggen ;)