PDA

View Full Version : hedendaagse popmuziek



joeyonfire
31 december 2008, 13:02
zelf heb ik een dikke hekel aan popmuziek. zangers en zangeressen en bands die geen eigen nummers schrijven mogen van mij verboden worden.
het stomme is dat ze er nog rijk mee worden ook, terwijl de zwoegende muzikanten geen credits krijgen.

ben wel benieuwd wat jullie mening over hedendaagse popmuziek is.

Megadeth22
31 december 2008, 13:07
Verschillend.
Ik vind meeste nummers wel ok (coldplay of dat house nummer van Guru Josh project).
Maar het is niet iets wat ik ga downloaden en dan zelf luisteren.

Harry
31 december 2008, 13:10
zangers en zangeressen die geen eigen nummer schrijven is niet echt een nieuwe trend. Die mensen kunnen alleen maar zingen. Het is geen schande om niet meer dan 1 talent te hebben, vind ik.
Maar dat er een hoop bagger tussenzit is een feit.

Rutger
31 december 2008, 13:26
Dat snap ik ook niet helemaal. Waarom zouden zangers hun eigen muziek moeten schrijven? Dat gebeurt sinds jaar en dag al door componisten/liedjesschrijvers. Zangers die ook schrijven én dat allebei zeer verdienstelijk doen, zijn volgens mij in de minderheid.

Volgens mij is de enige reden waarom muzikanten een hekel hebben aan popmuziek, omdat hun eigen muziek niet in de hitlijsten staat (en dus niet 'populair' is).

Joey Handsome
31 december 2008, 13:33
Mijn smaak wordt over het algemeen overheerst door niet mainstream muziek. De echte pop die gemaakt wordt puur met als doel geld te verdienen trekt me absoluut niet. Dat neemt niet weg dat er populaire muziek is die ik nog wel eens erg goed kan vinden.
Ik probeer altijd de vooroordelen bij mezelf weg te nemen. Zo kan ik het niet helpen Kylie Minoque wel leuk te vinden. Zou het dan weer niet zo snel kopen. Ook vind ik begin tot midden jaren 90 popie jopie Eurodance te gek. Daar ben ik mee opgegroeid.
Ergeren doe ik me er helemaal niet meer aan. Ik kijk eigenlijk nooit TMF en op MTV kijk ik alleen de slappe series. Radioluisteren doe ik nooit. Ik heb er dus helemaal geen last van. Waar anderen naar luisteren moeten ze zelf maar weten. Sowieso, de meeste mensen (niet muzikanten) luisteren heel anders naar muziek.

Waar ik wel naar luister: http://www.last.fm/user/joeyhandsome
Kijk maar bij 'artists', 'overall', 'see more'. Niet echt mainstream, maar af en toe een beetje.

joeyonfire
31 december 2008, 13:35
Dat snap ik ook niet helemaal. Waarom zouden zangers hun eigen muziek moeten schrijven? Dat gebeurt sinds jaar en dag al door componisten/liedjesschrijvers. Zangers die ook schrijven én dat allebei zeer verdienstelijk doen, zijn volgens mij in de minderheid.
daar heb je wel een punt. maar zo erg is het zelfs. ene katy perry die haar"eigen" nummer live totaal vernachelt daar kun je toch geen fan van zijn?

respect voor singer/songwriters deze houden het niveau nog enigzins op peil.

WICKED
31 december 2008, 13:42
zelf heb ik een dikke hekel aan popmuziek. zangers en zangeressen en bands die geen eigen nummers schrijven mogen van mij verboden worden.
het stomme is dat ze er nog rijk mee worden ook, terwijl de zwoegende muzikanten geen credits krijgen.

ben wel benieuwd wat jullie mening over hedendaagse popmuziek is.

Wat is er mis mee als die personen dat soort muziek spelen/schrijven? Als je er niks aan vind dan luister je niet naar. Het is toch logisch dat muzikanten die ingewikkelde muziek maken een minder grote connectie maken met het grote publiek, dat is nou eenmaal zo. En als je meer credits zou willen voor wat je doet, dan moet je gewoon zorgen dat je meer luisterbaar wordt bij het grote publiek, en dus in jou ogen van die afgrijselijke muziek maken. Dus tja zo denk ik erover.

Mitch
31 december 2008, 13:55
Zwoegende muzikanten? Die verdienen ook heus hun brood wel hoor. Miskend talent, da's een ander verhaal, die zeiken altijd andermans succes af.

joeyonfire
31 december 2008, 13:56
maar dat heeft dan toch niets met passie voor muziek te maken?

WICKED
31 december 2008, 13:57
maar dat heeft dan toch niets met passie voor muziek te maken?

Geef eens 1 reden waarom niet?

Rutger
31 december 2008, 13:59
Daar heeft de muziekbusiness ook helemaal niks mee te maken. Muzikanten moeten ook gewoon geld verdienen en dus gewoon hard werken, dat heeft weinig met passie te maken. Muzikant zijn is gewoon een beroep.

Joey Handsome
31 december 2008, 13:59
Of iemand goed in muziekmaken is heeft ook niets met zijn of haar passie voor het maken van muziek te maken.

Ik vind dit een beetje een puberaal zeiktopic, maar dat is slechts mijn mening. Focus je niet zo op wat je allemaal zo kut vindt, ga gewoon lekker genieten van alles wat jij wel goed vindt.

joeyonfire
31 december 2008, 14:05
Geef eens 1 reden waarom niet?
imo kun je geen nummers met passie zingen als je het niet zelf hebt geschreven. als je het een geweldig nummer vind ben je fan van andermans liedjes.
en misschien was ik een ding vergeten.passie voor muziek maken.

Harry
31 december 2008, 14:05
heel goed, er is zoveel zooi op de radio en tv, dat het een vorm van masochisme is als je daarnaar kijkt en luistert.
Zet een cd op die je leuk vindt en geniet daarvan.

Harry
31 december 2008, 14:08
wacht even; passie voor muziek maken, da's een goeie. Southside Johnny schrijft zelf nauwelijks liedjes, dat laat hij doen door ene B. Springsteen, maar reken maar dat de passie er van af spettert.
Zo ook Jerry Lee Lewis, coverartiest bij uitstek, maar het komt er toch wel lekker uit.

Je generaliseert een beetje, en hebt nog niet veel kennis van muziek (omdat je nog jong bent?). Maar dat is misschien een vooroordeel mijnerzijds.

Rutger
31 december 2008, 14:09
imo kun je geen nummers met passie zingen als je het niet zelf hebt geschreven. als je het een geweldig nummer vind ben je fan van andermans liedjes.
Dat kan zeker wel, en zo niet dan fake je dat. Dat heet dan 'show'. Slaat geweldig aan bij het grote publiek en alle (alle) artiesten maken zich daar schuldig aan. Dat onderscheidt de echte artiest namelijk van de gewone muzikant: het vermogen om de massa te vermaken. Da's pas echt een kunst!

Als je graag passie wilt, maak van muziek dan gewoon je hobby

duckman
31 december 2008, 14:10
imo kun je geen nummers met passie zingen als je het niet zelf hebt geschreven. als je het een geweldig nummer vind ben je fan van andermans liedjes.
en misschien was ik een ding vergeten.passie voor muziek maken.


Dat is wel erg kort door de bocht.
Luister maar eens naar Hurt in de uitvoering van Johnny Cash, zelden zoveel emotie gehoord en dit is toch echt een cover.
Ik ben benieuwd wat jouw grote helden of voorbeelden zijn in de muziek.

Sterker nog, in de muziek was het tot de bandjes ala de beatles heel normaal dat componisten en uitvoerende muzikanten gescheiden waren.

Overigens is passie voor muziek iets heel anders als artiest zijn.

Joey Handsome
31 december 2008, 14:10
Niet mijn ding, maar zo had je toch ook ene Joe Cocker.

Daarnaast zie je in de klassieke muziek niet anders, andermans werk spelen.

Verder is Bob Dylan bijvoorbeeld een artiest waarvan gretig gecoverd is en vaak met goed resultaat.

Beter goed gejat, dan slecht geschreven! :)

Mitch
31 december 2008, 14:16
Wacht even, we gaan nu binnen één pagina van het afzeiken van verkoopsuccessen naar het stellen dat covers niet met passie gezongen kunnen worden?
Ik geef het nog even een kans, maar kijk niet raar op als hier straks een slotje aan hangt. Een puur negatieve houding wordt van een topic starter niet op prijs gesteld, ook niet op oudjaarsdag.

joeyonfire
31 december 2008, 14:17
Je generaliseert een beetje, en hebt nog niet veel kennis van muziek (omdat je nog jong bent?). Maar dat is misschien een vooroordeel mijnerzijds.
vind 29 niet echt meer een jonge leeftijd.

Joey Handsome
31 december 2008, 14:18
vind 29 niet echt meer een jonge leeftijd.

Ah, narrow minded dus. :D

Rutger
31 december 2008, 14:20
:dontgeti:

Sorry, maar dan mag je toon ook wel wat volwassener.
k Dacht dat we met een puber te maken hadden... zo kortzichtig als je stellingen zijn

joeyonfire
31 december 2008, 14:22
nja mijn voorbeelden zijn hammerfall, sabaton, iron maiden, manowar en megadeth.

gooi er maar een slot op want schijnbaar heeft dit topic geen zin.

Joey Handsome
31 december 2008, 14:22
Enkel metal, narrow minded. :dance:

Rutger
31 december 2008, 14:24
narrow minded.

Is dat ook een metalband? :D

joeyonfire
31 december 2008, 14:27
toevallig wel =D

Mitch
31 december 2008, 14:28
gooi er maar een slot op want schijnbaar heeft dit topic geen zin.
Nee, blijkbaar. Sorry, dit heeft echt een te hoog pruillip-gehalte.

Han S
31 december 2008, 14:54
Zonde, want een topic als deze zou goed kunnen werken met een meer doordachte insteek. Zo lees ik dat 10% van de nederlanders, inclusief bejaarden en kinderen meegerekend, wel eens naar Marco Borsato is geweest. En Marco zingt vrijwel uitsluitend covers.

Als je nog eens een draadje start, begin dan beter.

En BTW, ik vind Marco Borsato drie keer niks, mocht je denken dat ik fan ben.