PDA

View Full Version : beschadiging achterblad



yanni
31 december 2008, 12:19
hallo,

ik ben yanni en speel al zo'n 3 jaar gitaar denk ik.
ik heb al veel rondgekeken op dit forum, en heb me vandaag geregistreerd.
nu heb ik een vraag:???:

ik was onlangs bij een vriend gaan spelen, en had mijn akoustische én elektrische gitaar in mijn zak gestoken, als ik ze rug aan rug legde was er geen probleem, maar toen ik terug inpakte heb ik perongeluk de snaren van de elektrische tegen het achterblad van de akoustische gezet, en zo zijn er wat krassen in het achterblad terechtgekomen( geen barsten, hoor)
ik zou dit ongelukje graag verhelpen, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen
met verf of iets anders?


alvast bedankt

yanni

Guitar GoD
31 december 2008, 12:31
je gitaar laten laten fixen bij een luthier of een muziekwinkel in de buurt zou ik zeggen. of niks doen. krassen zijn niet het ergste van de wereld. en je ziet ze toch niet als je speelt. met verf zou ik NOOIT aan de slag gaan

Alberto
31 december 2008, 12:35
Herstellen? Ligt er aan hoe duur de gitaar is. Krasjes zijn alleen maar weg te schuren en dan opnieuw lakken denk ik. Ik zou niet weten hoe anders...
En dat is niet goedkoop. Als het maar wat lichte krasjes zijn zou ik er niets aan doen. Beschouw het als wat karakter ;)

Pais
31 december 2008, 12:41
Van mijn gitaar hebben ze na het repareren van een scheur het achterblad opgeschuurd en even een spuitbusje lak overheen gehaald. Amper 10 minuten werk. Als de krassen niet door het hout heen zitten, denk ik dat het probleemloos voor een habbekras weg te werken is.

Don Capo
31 december 2008, 13:16
http://i53.photobucket.com/albums/g54/ThijsRoov/montagekit20topspeed1.jpg
....................

Jedeel
31 december 2008, 14:00
http://i53.photobucket.com/albums/g54/ThijsRoov/montagekit20topspeed1.jpg
....................
Oh.... je bedoelt om hiermee de elektrische en de akoestische ruggelings tegen elkaar te plakken?
Slim.... dan zie de krassen op het achterblad ook niet meer.
En je kan snel wisselen van gitaar :dance:

Laser
31 december 2008, 14:11
Oh.... je bedoelt om hiermee de elektrische en de akoestische ruggelings tegen elkaar te plakken?
Slim.... dan zie de krassen op het achterblad ook niet meer.
En je kan snel wisselen van gitaar :dance:

:seriousf:

gewoon zo laten zou ik denken, goed herstel veeist wat vakmanschap en misschien wel hoge kosten.

Harald
31 december 2008, 14:49
Oh.... je bedoelt om hiermee de elektrische en de akoestische ruggelings tegen elkaar te plakken?
Slim.... dan zie de krassen op het achterblad ook niet meer.
En je kan snel wisselen van gitaar :dance:

Lach maar, Tom Bresh doet dat met een nylon en steelstring akoestische gitaar. Wel iets mooier, het is 1 klankkast met twee halzen. Grappig ding. Zit een schakelaar in die van pickup schakelt zogauw je de gitaar omdraait.

peter_heijnen
31 december 2008, 15:37
Lach maar, Tom Bresh doet dat met een nylon en steelstring akoestische gitaar. Wel iets mooier, het is 1 klankkast met twee halzen. Grappig ding. Zit een schakelaar in die van pickup schakelt zogauw je de gitaar omdraait.
http://www.youtube.com/watch?v=NWGlar62lAQ

Wat een cool ding en wat een wereld idee! :)

yanni
31 december 2008, 17:24
ik denk dat ik het dan maar zo laat.

misschien krijgt mijn gitaar zo dan maar meer karakter


eneheuh, ze aanelkaar lijmen ga ik toch ook niet doen:satisfie:

Acousticaster
31 december 2008, 17:43
Toch knap twee gitaren in je broekzak...

zeiler
31 december 2008, 19:06
Oh.... je bedoelt om hiermee de elektrische en de akoestische ruggelings tegen elkaar te plakken?
Slim.... dan zie de krassen op het achterblad ook niet meer.
En je kan snel wisselen van gitaar :dance:

wel draadloos gaan spelen :D anders rop je je jacket d'r ook nog uit ^^