PDA

View Full Version : 2de guitar aanschaffen



Zen
31 december 2008, 01:06
Hoi, Lang gelden dat ik hier iets gepost heb.

Heb een jaar geleden een Ibanez AW800NT gekocht, zalig guitar en volledig massief http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_netherlands.html
klank is crisp en licht en super voor te fingerpicken met hoge noten.

zoek nu een tweede guitar voor meer blues op te spelen die iets meer boom heeft en tja, de tweede blijkt veel moeilijker te kiezen dan de eerste :lol:
dus enige tips van de bluesplayers hier?

of zou ik gewoon zwaarder snaren aan kunnen zetten?
maar ja een tweede guitar is ook tempting!

http://i116.photobucket.com/albums/o22/xylonasv/IMG_0759.jpg

Muzieknono
31 december 2008, 08:54
Dobro???
Ik zou zo snel niet weten wat een specifieke bluesgitaar is, ik speel alles op mijn Crafter, dus ook blues.
Als je meer boom zoekt zou ik gaan proberen tot ik een gitaar heb gevonden met dat specifiek geluid.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

Ello
31 december 2008, 09:32
Als je meer "boom" wilt zou ik gaan voor een Jumbo, Grand Auditorium of Grand Concert achtig model. In ieder geval geen dreadnought.

--=HANS=--
31 december 2008, 09:34
Ik heb wel iets leuks in de aanbieding, zie mijn sig :)

Zen
31 december 2008, 11:06
julllie hebben gelijk moet er gewoon achter zoeken. geen zin in een een grote guitar, met boom bedoel ik het klank en niet hoe luid dat hij gaat.
toch bedankt!

charles
31 december 2008, 12:23
Als je naar de oude foto's van blues spelers kijkt, spelen een heleboel op kleinere gitaren (om/ooo/parlor). Gary Davis speelde een hele grote Gibson jumbo, maar hij had ook een heel eigen geluid (speelde hard, met duim en finger pick). De kleinere gitaren hebben over het algemeen helderdere bas noten, en overheersen niet zo snel (bij mij vaak het geval met een dreadnaught, die ik over het algemeen meer "boom" vind hebben). Speel eens op een kleinere gitaar, misschien is dat meer het geluid dat je zoekt.

Rutger
31 december 2008, 12:31
En probeer ook ns een akoestische archtop.
Dat is wel zo'n autenthiek geluid, en veel blueslegendes bespeelden er een.

Acousticaster
1 januari 2009, 19:44
En probeer ook ns een akoestische archtop.
Dat is wel zo'n autenthiek geluid, en veel blueslegendes bespeelden er een.

Godin 5th Avenue zeker eens proberen. Vond 'm iets te nasaal, te jazzy, maar voor goede akoestische blues kan het ook nog wel netjes.