PDA

View Full Version : Fulltone GT500



Dude
30 december 2008, 21:35
Kan iemand me zijn bevindingen vertellen, en dan met name of iemand het ding wel eens op een marshall achtige heeft getest ?


en voor de utfs fans....
Youtube is een goeie oplossing, en dat klinkt allemaal prima, alleen ik ben hem tot nu toe niet tegen gekomen in een winkel in de buurt....

hugo123
30 december 2008, 23:27
En kan die er ook bij vertellen, wat het verschil in gain is tussen een fulldrive en de gt500? En waar zijn ze te testen?

schizo910
30 december 2008, 23:37
Ik heb hem sinds kort. Niet getest op een Marshall. Ik speel zelf over een Koch Multiton waarvan ik het 3e kanaal niet lekker vind, de Gt-500 is voor mij echt perfect. Heerlijke scheur en de boost is ideaal. Ik merk dat ik zelfs de GT-500 meer gebruik binnen de band dan het 2e kanaal van de Multitone, terwijl ik hem kocht als vervanging van het gain kanaal...

Het verschil in Gain met de Fulltone is aanzienlijk, hij gaat verder dan de Fulldrive. De GT-500 is dan ook duidelijk een distortion en de Fulldrive een OD. De distortion van de Gt-500 gaat van mild tot heftig. De boost kun je los gebruiken en is eigenlijk gewoon een Fatboost. Ik vind hem superlekker met een zeer milde drive voor een opgepept clean met een klein randje. De boost staat bij mij ingesteld na de distortion. Dus echt meer als volumeboost.
De Distortion heeft veel mogelijkheden door de in te stellen EQ, vooral in het mid kun je gigantisch veel kanten op...

Voor mij duidelijk een blijvertje...

Bij Nederland Muziek zag ik er laatst op de meeting een in de vitrine staan dus daar kun je hem testen...

Chris Winsemius
30 december 2008, 23:44
Idd. Nederland Muziek in Almere.
Hij zal waarschijnlijk ook wel bij v/d Haar en feedback (Utrecht) staan.

Zelf nog niet geprobeerd...

NielsE
25 februari 2009, 10:55
Ik heb de afgelopen tijd veel goede dingen gehoord/gelezen over deze pedaal. Alleen las ik ergens dat de rode nieuwer/beter is dan de grijze versie. Weet iemand hier meer van?