PDA

View Full Version : Anouk Gelredome



hole
30 december 2008, 21:10
Wat krijg je als je Leendert ontslaat? Een gitarist die geen geld heeft om zijn gitaar af te laten stellen klaarblijkelijk.

Op het nr Michel van het Live in Gelredome album kun je het goed horen. Dat intro hangt van fretbuzz aan elkaar. als iemand weet waar ik een wavje kan uploaden van dat intro, even doorgeven, dan doe ik dat

Je zou toch denken dat een pro daarop let!:mad:

Trocar
30 december 2008, 21:53
Ik heb op Youtube geluisterd, en wat ik hoor is wat gebuzz in het E-bow stuk door het intro heen. Denk niet dat dat aan de afstelling van de gitaar ligt, als ik het juiste stukje heb.

Bernd Veenema
30 december 2008, 22:16
Het ligt volgens mij ook aan het gebruik van een ebow. Leendert gebruikte ook vaak zo'n ding bij dat intro. Hij kan het alleen wel en die nieuwe gitaristen van anouk blijkbaar nog niet zo goed.

arjanb01
30 december 2008, 23:39
Daarom zeg ik: Leendert ontslaan is het stomste wat Anouk kon doen ! Trouwens, die hele band ontstslaan was olie en oliedom van haar, maar goed, daar zijn al hele topics aan gewijd.

Beide gitaristen kunnen niet tippen aan die Hook sound van Lenny.

ieme
31 december 2008, 00:18
Memru, de nieuwe "leendert" bij anouk red zich prima... de hele band is niet meer zogoed als het was... ook drums, toetsen en bass zijn er kwalitatief op achteruit gegaan. maar de vorige bezetting is een band die bij vrienden van amstel 3/4 van de avond op t podium staat. is te geslepen, dit zijn jongens die hard vechten voor hun plekkie, de leendert band deed het "op hun slofjes"

hole
31 december 2008, 10:16
Ieme,

je hebt gelijk hoor. Het zijn voor "de nieuwelingen" natuurlijk hele grote schoenen om te vullen.

Mijn post was natuurlijk een beetje gechargeerd. Over het algemeen klinkt het zeker niet slecht (goed zelfs), zeker als je bedenkt dat ze waarschijnlijk nog niet eens 100% op elkaar zijn ingespeeld. Maar, dat neemt niet weg dat ik van een professionele muzikant toch wel verwacht dat hij datgene wat hij speelt ook onder de knie heeft. Die buzz is echt overheersend, of het nu door de ebow is of niet.