PDA

View Full Version : warmoth vragen.



Madcow
30 december 2008, 21:05
goeiedag.

ik wil zelf een gitaartje in elkaar schroeven van onderdelen van warmoth, verwegen de prijs/kwaliteit verhouding. maar ik heb een paar vraagjes:

Kan warmoth een ibanez(wizard) hals namaken?
kunnen ze de 'ibanez' hals passent maken voor hun soloisten body's?
kunnen ze de Zero resistance tremcav uitfrezen?
Kan ik een losse ZR trem kopen?

Ik wil graag bij warmoth of een ander bedrijf een hals laten maken omdat ik een wizard 2 hals wil met maple toets. die kom je zelde/niet. verder moet deze gitaar echt mijn main worden, dus geen halzen van een 240 serie ofzo.

Riky
30 december 2008, 22:29
is het niet makkelijker om warmoth hier over te mailen ofzo?

vulvasonic
30 december 2008, 23:39
Waarom Warmoth?
Als je zulke specifieke eisen hebt, dan lijkt het me praktischer om hier in Nederland een goede, erkende gitaarbouwer te zoeken. Je hebt dan niet alleen de mogelijkheid om het proces van heel dichtbij te volgen, waarschijnlijk ben je ook nog eens een stuk goedkoper uit.

Orpheo
31 december 2008, 00:40
goeiedag.

ik wil zelf een gitaartje in elkaar schroeven van onderdelen van warmoth, verwegen de prijs/kwaliteit verhouding. maar ik heb een paar vraagjes:

Kan warmoth een ibanez(wizard) hals namaken?
kunnen ze de 'ibanez' hals passent maken voor hun soloisten body's?
kunnen ze de Zero resistance tremcav uitfrezen?
Kan ik een losse ZR trem kopen?

Ik wil graag bij warmoth of een ander bedrijf een hals laten maken omdat ik een wizard 2 hals wil met maple toets. die kom je zelde/niet. verder moet deze gitaar echt mijn main worden, dus geen halzen van een 240 serie ofzo.

wizard hals maken ze. past direct (als je 'm dus bij warmoth koopt!) direct in de soloist hals.

de ZR trem kopen los, alleen via ebay,soms, en alleen gebruikt, en de zr trem cavity doen ze dus ook niet. alleen een OFR.

RouwGrasSlayer
31 december 2008, 15:14
Gewoon ff wachten.
Waarschijnlijk komen er in 2009 ibanez prestige RG met maple toetsen:
http://ibanez.wikia.com/wiki/RG2550MZ
http://ibanez.wikia.com/wiki/RG2570MZ
http://ibanez.wikia.com/wiki/RG3550MZ

Wat voor een vershil levert maple en tegen over bijvoorbeeld Rosewood op?

Madcow
31 december 2008, 16:46
bedankt iedereen voor de reacties.

Hmm ik wil graag maple, alleen al voor de looks, en de ghost inlay vind ik erg jammer, verder vind ik een slagplaat ook niks. ik heb orph toch vaker horen spammen met:'ik haal liever voor 800 euro die alles heeft wat ik wil dan een gibson van 2000 euro' aangezien ibanez prestige rond de 1000 zit..

of http://ibanez.wikia.com/wiki/RG2570MZ kopen en dan refinish, Hij moet echt wit zijn. im sorry for being a pisvlek. maar mijn volgende gitaar moet ook fijne looks hebben. witte body, maple hals met dots of full shark inlay, geen slagplaat, zr trem, emg's.

RG2570MZ:
wit body. Can be checkt
Maple hals. Check!
dots of shark. hmm. uitfrezen en full shark?
Geen slagplaat: Check.
zr trem: Check(erg belangrijk)
emg's Can ook gecheckt worden.

vulvasonic
31 december 2008, 19:05
Nog meer redenen om naar een bekende gitaarbouwer te gaan met veel ervaring en een goede reputatie.

In Nederland lopen er een paar rond die precies voor je kunnen maken wat jij wilt. Dit is niet bedoeld als spam, maar ik noem er eentje bij naam, omdat hij de enige is die in het rijtje van de GROTEN thuis hoort en die ik persoonlijk ken (vanuit zijn werkzaamheden voor mij) en waarvan ik een paar dingen weet, die voor jou mogelijk prettig zijn om rekening mee te kunnen houden.
Ten eerste is hij een ongelofelijk aardige vent.
Wellicht belangrijker voor jou om te weten is het volgende: als jij als klant specifieke wensen hebt voor wat betreft de feel van de hals, dan neemt hij samen met jou alle fases door, zodat je in ieder stadium van het proces je eigen ideeën mogelijk kunt bijschaven. De hals is pas af als hij voor JOU precies goed is. Blijkt dus, eenmaal gebruiksklaar, TOCH anders aan te voelen dan je had verwacht, dan kun je er zo mee terug.

En hij heeft (mocht je daar enige waarde aan hechten) de nummer 1 gitaar van Vai meerdere malen onder handen gehad. Als je weet hoe precies Vai is in zijn wensen, eisen en verwachtingen, dan mag je van mij aannemen dat hij in staat is de wensen van een klant zeer nauwkeurig te volgen.

Mocht je willen weten over wie ik het heb (ik wil niet geheimzinnig doen, maar ik wil ook niet spammen), laat me dat dan even weten.

Mitch
31 december 2008, 19:11
Naar een NL bouwer gaan komt natuurlijk duurder uit dan bij Warmoth gaan shoppen... maar inderdaad, als je zulke speicifieke eisen hebt: spaar door en ga naar een bouwer. En vulv, voel je vrij om de naam te noemen van degene met wie je goede ervaringe hebt hoor. Er hebben nogal wat mensen spastisch gedaan over spam de laatste tijd maar dat sloeg nergens op, had weinig met handhaving van regels te maken.

vulvasonic
31 december 2008, 20:33
Waarvoor dank!

Ik heb het over Patrick Koopman (www.pkguitars.nl (http://www.pkguitars.nl)).
Overigens, Patrick is misschien niet de goedkoopste onder de bouwers, maar hij heeft dan ook een enorme achterban die van zijn ambacht gebruik maakt. Hij heeft een stervensdruk. Dit soort klussen zijn echter ook voor hem van de leukere soort. Je moet tenslotte niet vergeten dat het merendeel van zijn werk bestaat uit herstelwerkzaamheden (het lot van de gitaarbouwer). Ik weet uit ervaring dat hij zeer emotioneel betrokken is bij de bouw van elke gitaar die hij voor zijn klanten maakt. Geweldig om te zien.

Iets anders...., als je kwaliteit op prijs stelt en je wilt bij Warmoth een kant en klare body en een neck, vervaardigd uit eerste klas materiaal, dan betaal je daar een behoorlijke prijs voor. Als ik (maar dat is mijn persoonlijke mening) een PERFECTE gitaar wil, dan ga ik niet zelf zitten vogelen, ook al zijn de losse onderdelen van goede kwaliteit. Ik zou het aan een vakman overlaten. En daar betaal je een bepaalde prijs voor.

Ook ik heb ooit verlekkerd gekeken naar al het moois op de site van Warmoth. Ik zou daar een prachtige body en hals kunnen bestellen, maar dan NOG zou ik de essemblage en afstelling overlaten aan een deskundige. Na een kleine berekening kwam ik niet goedkoper uit. Ik had het geld trouwens sowieso niet op die droom te verwezenlijken.... :seriousf:

Enfin, het is maar een mening. :)

Orpheo
31 december 2008, 20:57
tja, als je vaak tuners en pups vervangt, is een warmoth een eitje om goed te bouwen. immers, de gaten voor de halsbodyverbinding zijn per definitie al uitgelijnd.

vulvasonic
31 december 2008, 21:36
tja, als je vaak tuners en pups vervangt, is een warmoth een eitje om goed te bouwen. immers, de gaten voor de halsbodyverbinding zijn per definitie al uitgelijnd.

Is ook. Jij hebt een paar mooie voorbeelden en een medeforummer uit Nijmegen heeft ook een schitterende telecaster in elkaar gezet met Warmoth onderdelen. Ik heb er op gespeeld en het was een geweldig mooie gitaar.
Maar als je geen ervaring hebt met (bijvoorbeeld) zo'n ingenieus tremolosysteem als waar de TS over spreekt, dan kan zo'n essemblage toch een hele lastige klus worden. Ik vind het al een hel om een dergelijke gitaar te voorzien van nieuwe snaren en opnieuw af te stellen.

Maar goed, het is ook absoluut niet mijn bedoeling om Warmoth af te kraken. Ik weet dat ze heel veel kwaliteit bieden en ze verkopen zeker geen rotzooi. Het zou ook mijn eerste keus zijn. Ik geef slechts aan dat, in gevallen waarbij specifieke, persoonlijke voorkeuren, zeker als het gaat om de 'feel' en vorm van een hals, voor iemand die daar zelf nogal nauwkeurig in lijkt te zijn, persoonlijk contact met de bouwer ervan een groot voordeel is dat zeker in overweging mag worden genomen.
En het is ZEKER ook niet de bedoeling om de kennis en ervaring van Madcow en zijn vermogen om tot een goede besluitvorming in twijfel te trekken. ABSOLUUT NIET!!!
Ik geef slechts een alternatief, waarvoor ik zelf zou kiezen, mocht ik daar financiëel toe in staat zijn.

:)

Madcow
1 januari 2009, 15:09
haha, vulv, bedankt voor het alternatiefaandbieding, maar ik vrees, dat een bekende gitaarbouwer toch wat te duur voor me is. ik denk dat ik danmaar zon ibanez met maple hals moet gaan kopen, en dan gewoon een pearloid slagplaatje erop.

ach wat ben ik toch ook een zeur met weinig geld.