PDA

View Full Version : Samson airline guitar wireless UHF AF1 en AP1



satbird
11 maart 2003, 20:17
wie heeft er goede of slechte ervaring met deze draadloze zender/ontvanger, voordat ik deze ga aanschaffen.
en wie weet een goedkoop adres hiervoor.
laat de reactie's maar komen.
grtz satbird

http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=145&brandID=1

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: satbird op 2003-03-12 00:28 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: satbird op 2003-03-12 00:29 ]</font>

Nocki
11 maart 2003, 22:56
de jouwe ken ik niet ech sorry.
ik had vroeger wel een vhf zender (kastje met draadje naar de output vd gitaar) en een ontvanger. die viel vaak uit en het kastje van de zender vier gauw van de gitaar band. dus die heb ik weg kunnn gooien. dat was niks.
nu heb ik een uhf series one met een zender in de output van de gitaar en dat werkt geweldig. ik gebruik m altijd. bij het oefenen en op de buhne. ik heb mn geluid er op afgesteld en ik kan er heel veel mee,
ben er ook blij mee.

ik hoop dat je er wat aan hebt want wat je op noemt ken ik zo gauw niet.

nocki

ben79
12 maart 2003, 01:17
ik heb het systeem van nady 320 ,heb het al vijf jaar en is nooit wat aangeweest het ding vreet wel batterijen, voor in een rack kan je een systeempje kopen in elke pa zaak

Bouke
12 maart 2003, 13:44
Hey,

Ik heb een AKG.wireless WMS40 setje (UHF)en dat werkt prima. Ik moet nog steeds wennen aan het idee dat ik geen draadje meer achter me aansleep, maar verder alles oke. Hij vreet geen batterijen (2x AA-penlite - ik gebruik 1800 NiMh reloaders en die gaan vele repetities van drie uur en een aantal optredens mee). Bereik is prima, zolang ik niet aan de andere kant van Ahoy ga staan (....:grin:). Zit goed aan de gitaarband (sterke clip en ook nog eens vastgetaped).

Geluid is prima, je kan je signaal zelfs nog enigzins boosten als je dat wilt. Dus als je al wat verloren was dan draai je er gewoon wat volume bij in op de setjes (vergelijk de werking met een soort extra voorversterker). Mijn geluid is er zeker niet minder van geworden.

De prijs? Momenteel in de aanbieding bij Feedback € 245,-

Bouke

satbird
12 maart 2003, 18:30
Gaat waarschijnlijk de AKG SR40 in combinatie met de GB40 guitarbug worden deze combi kwam qua prijs ook niet verkeerd uit de bus namelijk 265 euro bij muziekhuisvriese in doetinchem.
de speurtocht gaat verder....

goeie tip by the way bouke, thanks

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: satbird op 2003-03-12 18:32 ]</font>

Candyman
14 maart 2003, 19:57
De samson airline heb ik met een sennheiser EW172 draadloos syteem vergeleken. Je kon duidelijk verschil in geluidskwaliteit horen. Het verschil tussen een normale kabel en de sennheiser is dat deze laatste een randje hoog toevoegt. Dit verschil is erg minimaal (is waarschijnlijk te verhelpen met een betere/dikkere kabel tussen gitaar en zender) en heeft mij er niet van weerhouden om er een aan te schaffen.

De samson is minder wat betreft geluidskwaliteit, maar is wel erg comfortabel (geen beltpack). Let er wel op dat ie genoeg instelbare/schakelbare frequenties heeft! (i.v.m. storing van radio/digitale tv of bij in-ear gebruik)

satbird
15 maart 2003, 10:51
Na veel speurwerk, is het merk AKG waarvoor ik heb gekozen.
Met de SR40 (non-diversity) ontvanger en GB40 guitarbug voor 265 euro
Waarom....?
Nou, als eerste, is het kwalitatief beter als samson.
Ten tweede de GB40 past op elke (bas)-gitaar, sterker nog, hij is ook te gebruiken voor keyboards.
Ten derde de prijs was gewoon perfect..!!
Eindelijk niet meer aangelijnd, wat een bewegingsvrijheid....super!!
Een echte aanrader.

grtz SATBIRD

zZoRgO
24 mei 2003, 10:24
Vraag me nu af of die guitar bugs wel handig zijn, ik zou dan eigenlijk nog liever dit aanschaffen en dat beltpackje in de achterzak van m'n broek steken om makkelijk van gitaar te kunnen wisselen...

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-161077.html

Nocki
26 mei 2003, 20:37
ik heb de samson series one met bug en ben er zeer over te spreken. mijn hele stack is afgestled met dat ding en ik speel er zelfs thuis mee. heel zuining met batterijen en goed geluid...

Nocki

zZoRgO
26 mei 2003, 20:45
mja en qua toonverlies... welke denk je dat de betere is? akg of samson...
prijzen komen ongeveer overeen,
beide uhf, diversity...