PDA

View Full Version : Afmetingen van effectpedalen



Silco
30 december 2008, 18:28
Ik ga beginnen aan een pedalboard.

Ik heb nu 3 effectpedalen (boss ds-1, EHX small clone, BYOC envelope filter).

Over een week komen daar nog 2 pedalen bij (MXR Dyna comp, Boss sd-1 of EHX Muff overdrive).

Dit pedalboard ga ik bouwen met een oog naar de toekomst. Ik heb al meerdere mensen gelezen op het forum die baalden dat ze een definitief board hebben gemaakt. Ik maak er dus een extra stuk aan wat nog leeg blijft.

Voor dat extra stuk zou ik graag de afmetingen willen weten van de volgende pedalen:
- Dunlop JH 1 Wah Wah of Vox V487 Union Jack Wah Wah
- EHX little Big Muff
- EHX Holy Grail
- MXR Dyna Comp (zijn alle MXR pedalen even groot?)

Dit zijn volgens mij best veel gebruikte pedalen. Ik ga er vanuit dat de maten in diepte* breedte * hoogte in cm niet zo moeilijk is. Ook hoop ik dat jullie de tijd er even in willen steken.

Bij voorbaat dank

Rude Perception
30 december 2008, 18:31
Die mxr zit inderdaad in een standaard behuizinkje, die zijn dus bijna allemaal even groot.

Verder kan je helaas niet helpen.

Jorikjet
30 december 2008, 18:37
Ik ga beginnen aan een pedalboard.

Ik heb nu 3 effectpedalen (boss ds-1, EHX small clone, BYOC envelope filter).

Over een week komen daar nog 2 pedalen bij (MXR Dyna comp, Boss sd-1 of EHX Muff overdrive).

Dit pedalboard ga ik bouwen met een oog naar de toekomst. Ik heb al meerdere mensen gelezen op het forum die baalden dat ze een definitief board hebben gemaakt. Ik maak er dus een extra stuk aan wat nog leeg blijft.

Voor dat extra stuk zou ik graag de afmetingen willen weten van de volgende pedalen:
- Dunlop JH 1 Wah Wah of Vox V487 Union Jack Wah Wah
- EHX little Big Muff
- EHX Holy Grail
- MXR Dyna Comp (zijn alle MXR pedalen even groot?)

Dit zijn volgens mij best veel gebruikte pedalen. Ik ga er vanuit dat de maten in diepte* breedte * hoogte in cm niet zo moeilijk is. Ook hoop ik dat jullie de tijd er even in willen steken.

Bij voorbaat dank

google!! pedaalnaam + dimensions levert veel op

Nielsje
30 december 2008, 18:38
- wah: 10 x 25 x 8 (zonder pootjes)
- EHX little Big Muff : 10 x 12 x 5 (ongeveer, heb m'n möller opgemeten)
- EHX Holy Grail: 9 x 13.5 x 8

Er is overigens ergens een (wiki?) website met afmetingen van een hoop pedalen