PDA

View Full Version : nieuwe pickups voor stratocaster



Paulusstrat
30 december 2008, 17:41
Ik ben van plan om nieuwe pickups voor mijn stratocaster uit 1978 te kopen.
dingen die ik vooral speel zijn britpop/indie en jimi hendrix etc. ik heb een paar vragen. Zijn de fender customshop 69 pickups of fender 57/62 pickups wat voor deze stijl en klinken dezen goed in een een strat uit 1978? ik heb trouwens een maple fretboard.

ik zoek zo een soort geluid:
http://nl.youtube.com/watch?v=oFQyx8rlDQk

http://nl.youtube.com/watch?v=vEKJAw_tuxg

nog een prettige dag en gelukkig nieuwjaar^^:soul:

Spitfire
30 december 2008, 17:42
Hier kunnen we niet zoveel mee... Wat mis je in het geluid dat je nu hebt?

Squier4ever
30 december 2008, 17:49
beide bands spelen met 2 gitaristen, eentje op een dikke gitaar met humbuckers en eentje op single coils. dit maakt het geluid ook zo karakteristiek en vol.

Paulusstrat
30 december 2008, 19:21
het is lastig te beschrijven ik mis gewoon ja het fender karakter een beetje de toon en deze elementen zijn nog al schel en hars vooral de brug( het zijn evans elementenniet orgineel.) positie zoek iets waar je lekker rythm kan spelen net dat randje op brug positie.

Squier4ever
30 december 2008, 19:24
sorry zou je dat nog eens kunnen typen maar dan begrijpelijk?

Spitfire
30 december 2008, 19:42
Voila


Het is lastig te beschrijven. Ik mis gewoon het Fender karakter, een beetje de toon, en deze elementen zijn nogal schel en hars, vooral de brugpositie (het zijn Evans elementen, niet orgineel). Ik zoek iets waar je lekker rhythm mee kan spelen, net dat randje op brug positie.

Maar ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt.

Paar maanden terug stond er een review van Fender elementen in de Gitarist, volgens mij kwamen Fat 50's erg goed uit de test. Zal nog wel even kijken of ik het nummer weer voor je kan vinden.

macwilliams
30 december 2008, 21:08
Ik denk dattie EMG's 81/85 moet overwegen of SD blackouts. Net dat randje zeg maar. Al denk ik dat de blackouts iets te veel karakter hebben.
:seriousf::D