PDA

View Full Version : gitaarzaak in de buurt



tompie
30 december 2008, 16:42
welke gitaarzaken zijn er in de buurt van stein, heerlen, beek en maastricht (waar ze taylor verkopen)? ik ben er niet bekend, maar dit is waar ik het snelst heen kan. alvast bedankt.

--=HANS=--
30 december 2008, 17:31
Ik denk dat je als je een beetje keuze wil hebben in Taylors naar Kees Dee in Amersfoort of naar Benelly in Den Haag zal moeten.
Leuk tripje voor in de kerstvakantie lijkt me :satisfie:

Guitar GoD
30 december 2008, 17:35
bij feedback hebbben ze ook wel taylors, deze zinn gevestigd in einhoven, utrecht, rdam, en apeldoorn. ga daar een kijken zou ik zeggen. of wat hans zegt.

Alberto
30 december 2008, 17:43
De naam Feedback hoor je hier wel vaker vallen. Hier in België zijn er geen filialen maar aan de hand van de website krijg ik de indruk dat het supergrote winkels zijn waar je voor advies niet echt terecht kunt. Een soort Media Markt voor instrumenten of heb ik het mis?

Spitfire
30 december 2008, 17:45
De naam Feedback hoor je hier wel vaker vallen. Hier in België zijn er geen filialen maar aan de hand van de website krijg ik de indruk dat het supergrote winkels zijn waar je voor advies niet echt terecht kunt. Een soort Media Markt voor instrumenten of heb ik het mis?

Ik weet dat er hier mensen zijn die Feedback een leuke winkel vinden, maar ik (en een heleboel met mij) vinden het een instrumenten-supermarkt met arrogante verkopers.
Een keertje zelf proberen zal ik maar zeggen :)

Guitar GoD
30 december 2008, 17:47
ja daar lijkt het wel een beetje op. boven zijn de gitaren (in eindhoven dan) en een soort klantenservice. daar kan je je vraag stellen en bij mij kwamen ze het echt uitgebereid uitleggen. je mag daar pakken wat je wil pakken. dan ga je naar een soort "paskamer" en daarin staat een versterker en een krukje en een standaard. je kan er dus 2 meenemen om te testen. ik vind het echt wel een fijne winkel:gitarist:


EDIT: verschillende meningen. het verschilt misschien ook wel per keer. of per winkel ofzo.

Wizz
30 december 2008, 18:15
Feedback Eindhoven is een prima winkel, met een flinke Taylor-collectie. Ook Arons in Heerlen heeft een leuke voorraad.
Sticks'n'Strings in Venlo is ook een aanrader.
Wat betreft de arrogantie bij Feedback: Gelul. Pikkies die verwachten dat ze als god behandeld gaan worden omdat ze wereldberoemd in apekuttenveen aan de lek zijn konden wel eens teleurgesteld raken, en mensen die alles willen testen omdat ze misschien in de verre toekomst iets gaan kopen ook, maar noch met de behulpzaamheid, noch met de kennis van zaken is iets mis.
Een van de verkopers in Eindhoven zit bij Anouk in de band, om maar eens wat te noemen. Die weet heus wel waar hij over praat.

Nee, ik werk er niet, ik heb er nooit gewerkt, maar ik kom als salesmanager van Taylor in alle winkels van de Benelux !

Wizz

LaurentB
30 december 2008, 19:10
Feedback Eindhoven is een prima winkel, met een flinke Taylor-collectie. Ook Arons in Heerlen heeft een leuke voorraad.
Sticks'n'Strings in Venlo is ook een aanrader.
Wat betreft de arrogantie bij Feedback: Gelul. Pikkies die verwachten dat ze als god behandeld gaan worden omdat ze wereldberoemd in apekuttenveen aan de lek zijn konden wel eens teleurgesteld raken, en mensen die alles willen testen omdat ze misschien in de verre toekomst iets gaan kopen ook, maar noch met de behulpzaamheid, noch met de kennis van zaken is iets mis.
Een van de verkopers in Eindhoven zit bij Anouk in de band, om maar eens wat te noemen. Die weet heus wel waar hij over praat.

Nee, ik werk er niet, ik heb er nooit gewerkt, maar ik kom als salesmanager van Taylor in alle winkels van de Benelux !

Wizz

En die specifieke verkoper geeft je ook eerlijk advies, kan ik uit eigen ervaring zeggen. Overigens hangen er tegenwoordig wel kaartjes of je het de verkoper wilt vragen, als je een gitaar wilt pakken. Kan ik me wel iets bij voorstellen, één keer ergens tegenaan tikken en je kunt 100 euro korting gaan geven op een gitaar vanwege een blutsje.

Muzieknono
31 december 2008, 08:50
Ik zou naar Arons in Heerlen gaan, geweldige mensen en een top service, deze mensen nemen echt de tijd voor je en als je gaat proberen laten ze je ook rustig proberen, hoeveel gitaren dan ook.
Ik heb er een hele middag zitten spelen omdat ik er niet echt uit kwam en dat was dus echt geen probleem.
Ook toen er nog e.e.a. moest worden afgesteld aan mijn gitaar, geen probleem.
Gewoon een top zaak met een ruime keuze en als ze iets niet hebben is het altijd te bestellen.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

peter_heijnen
31 december 2008, 09:03
Leuk tripje voor in de kerstvakantie lijkt me :satisfie:
Waarschijnlijk ook niet onaardig om een tripje naar te maken vanuit jouw streek is wellicht Keulen (http://www.musicstore.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?SearchParameter=%26%40QueryTerm% 3Dtaylor%26%40Sort.ProductListPrice_EUR%3D0%26%40P age%3D3&dynamicNavigation=false&expandTrail=).

Wizz
31 december 2008, 11:03
Waarschijnlijk ook niet onaardig om een tripje naar te maken vanuit jouw streek is wellicht Keulen (http://www.musicstore.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?SearchParameter=%26%40QueryTerm% 3Dtaylor%26%40Sort.ProductListPrice_EUR%3D0%26%40P age%3D3&dynamicNavigation=false&expandTrail=).

Slechte tip. Ik was er enkele weken geleden, van de enorme collectie Taylors op de site bleken er slechts enkele op voorraad. Ze staan uitgestald in een TL verlichte hal, als een soort outlet. Alles van Stagg tot Taylor dwars door elkaar heen. Geen verkoper te zien. Totdat ik zelf maar mijn jas uitdeed en er één pakte: Toen kwam er meteen iemand de trap af rennen om me te vertellen dat dat niet mocht. En wèg was ìe weer, geen poging behulpzaam te zijn. Dus ik maar weer naar boven, waar ze het heel erg druk hadden om met zijn drieen iemand een Fame (huismerk) te verkopen. Eindelijk aan de beurt, vroeg ik het verschil tussen een GS5 en een GS6. De laatste was van beter hout, en dus duurder, werd er verteld. Wat voor hout wisten ze me echter niet te vertellen.

Wizz

peter_heijnen
31 december 2008, 11:27
Slechte tip. Ik was er enkele weken geleden,.....
Dat lijkt idd nergens op.

Guitar GoD
31 december 2008, 12:27
en dan verwacht je toch professioneel advies. als ik die site zo zie ziet het er toch wel uit als een professionele muziekwinkel. niet dus..

Spitfire
31 december 2008, 12:44
Wat betreft de arrogantie bij Feedback: Gelul. Pikkies die verwachten dat ze als god behandeld gaan worden omdat ze wereldberoemd in apekuttenveen aan de lek zijn konden wel eens teleurgesteld raken, en mensen die alles willen testen omdat ze misschien in de verre toekomst iets gaan kopen ook, maar noch met de behulpzaamheid, noch met de kennis van zaken is iets mis.

Dat is wel erg simpel gezegd, want dit geldt in elke winkel. Toen ik bij Feedback was wilde ik wat vragen en ik liep naar een verkoper toe die toevallig aan de praat was met een andere verkoper. Dus ik even wachten tot een zich tot mij keerde, wat dus maar niet gebeurde. Pas toen het gesprek was afgelopen liep eentje weg en keerde de ander zich tot mij. Ben ik dan heel raar als ik dat arrogant vind?
En het toppunt was nog wel dat de man van de beveiliging boos op me was (dacht eerst dat hij een grapje maakte) omdat ik het bonnetje van het rugzak-opbergen gekreukt had. Maar daar kan de winkel dan weer niks aan doen. Ik ga er in ieder geval niet meer heen.

Wizz
31 december 2008, 13:08
Beetje hetzelfde als wat ik bij Musicstore meemaakte, dus. Nee, dat mag je gerust arrogant vinden.
De aannemer die mijn huis verbouwde, zei: "Er zijn slechte aannemers en héle slechte aannemers; jij hebt geluk, ik ben een slechte aannemer"
Ik vond dat wel leuk gevonden, en in zekere zin geldt het ook voor muziekwinkels. Wat is een goede winkel ? Voor mij ééntje waar ze een grote voorraad, lage prijzen, veel vakkennis en een goede klantgerichtheid hebben.
Helaas ken ik in de Benelux -en ik heb ze dus echt allemaal bezocht, het afgelopen half jaar !- niet één winkel die aan alle vier eisen voldoet. Mijn sympathie ligt dan toch meer bij winkels (alleen Taylordealers worden genoemd, om on-topic te blijven) als Sticks'n'Strings Venlo, Arons Heerlen, Van Gorp Roosendaal, die op alle vier de punten minstens een vette voldoende scoren dan bij de winkels die op één punt uitmuntend zijn (meestal een lage prijs) maar op andere punten ver onder de maat zijn.

Wizz

peter_heijnen
31 december 2008, 13:17
Aub geen discussie over winkels om de discussie over winkels, ok?