PDA

View Full Version : Gitaarpartijen opnemen



Arend007
30 december 2008, 16:39
Haai, ik zit al uren te lezen over alle mogelijkheden en alle meningen die iedereen heeft.

Ik heb een aantal voorwaarden voor mezelf, welke advies zouden jullie mij geven binnen die voorwaarden.

-Ik wil spelen en redelijk makkelijk de partijen opnemen, heb geen behoefte om uitgebreide computerprogramma's te leren kennen, ik besteed liever mijn tijd aan gitaarspelen.
-rond de 200 euro: wil mezelf goed kunnen naluisteren en partijen over elkaar kunnen opnemen om mezelf verder te verbeteren, moet wel goed klinken, hoefet niet superrrr perfect en duur te zijn.
-wil denk redelijk clean spoor gebruiken en de effecten uit mijn GT6 halen (voor acoustische en elektrische gitaar partijen)
-het is voor thuis op te nemen

wat is dus simpel, effectief en goed geluid???

graag jullie advies, gr Arend

MjS
30 december 2008, 16:58
Ik zou een simpele USB interface opzoeken. Bijvoorbeeld een Tascam US144 of een Alesis IO|2 of iets dergelijks. Je gitaargeluid kun je, zoals je al aangeeft, prima met de GT6 maken. Genoemde interfaces hebben een gratis Cubase versie, LE4. Hiermee is het relatief eenvoudig om op te nemen. Is dat te lastig, kun je altijd nog het gratis Audacity downloaden.

Rongear
16 januari 2009, 17:05
De audiogram 3 of 6 van yamaha werkt erg goed, zit een goed werkende cubase AI bij. Kost 149 euro. 48V Voor een eventule C microfoon. Gebruik m zelf icm sonar, Rode Nt1a microfoon en Boss GT10. Drums gaan stereo via een tussen mix. keyboards bas en akoustische gitaar gaan rechtstreeks. Bevalt mij erg goed. Vooral de Compressor op de microfooningang is erg handig.