PDA

View Full Version : stagg gitaren



the boss
11 maart 2003, 20:03
ik twee stagg gitaren. en daar ben ik wel tevreden over. hebben jullie ook goede of slechte ervaringen met stagg? laat het dan ff weten. vind ik wel even leuk om te lezen.

stewartfan
11 maart 2003, 20:05
nou ik ben er erg over te spreken zeker de strets zijn zeer goed en de teles klinken ook heel goed en goedkoop he :smile: :smile:

Malystrix
11 maart 2003, 20:09
Zijn staggs ook goeie beginners-gitaren?

Nocki
11 maart 2003, 20:17
ik heb op een aantal strats gespeeld en op explorer.
ze zien er altijd heel mooi afgewerkt uit maaar zodra je ze beetpakt en er op speelt weet je al hoe ze versterkt gaan klinken.
ok ik ben een beetje verwend maar een stagg gitaar is niet echt de eerste keus voor een beginnede gitarist.
ze zijn heel goedkoop maar je kunt dan beter een 2e handse nemen of doorsparen voor een epi of een ibanezje ofzo denk ik. daar heb je op de lange termijn meer plezier vn.
meestal zie je stagg gitaristen binnen 4 maanden naar een nieuwe zoeken of er mee spelen omdat je denken het niet te kunnen terwijl het eigenlijk aan de gitaar ligt.

Nocki

stewartfan
11 maart 2003, 20:41
daaar ben ik het niet mey eens kijk afstellen word ook in veel zaken niet gedaan en aan de pozietsie stand van de elementen ook niet dus dat is het het zijn gewoon goede gitaaren voor die prijs

BLOK182
11 maart 2003, 20:43
Ik heb in december een Stagg gekocht voor d'rbij, en ondertussen zit er een Stewmac 500XL hummie in de brug, klinkt lekker, leuk dingetje voor erbij. Is trouwens ook behoorlijk degelijk gebouwd, al zijn de stemknoppen behoorlijk kut.

Nocki
11 maart 2003, 20:49
tja. ik kan alleen maar kijken naar de staggs waar ik op heb gespeeld. de actie was goed en de stand van de hals en elementen ook.
maar juist die kleine dingen als afgeronde frets, stemmechanieken, intonatie afstelling en ander hardware is gewoon niet gemaakt voor lang plezier.
het geluid van de explorer was ook niet alles. en als er andere elementen in zouden gaan heb je nog niet veel plezier als de rest het niet zo lang uit houdt.
ik ben best wel serieus geweest voor die explorer. maar het was het gewoon echt niet.
maar als eerste gitaar heb je er iets leuks aan maar gewoon niet voor lang.

nocki

BLOK182
11 maart 2003, 21:19
Die fretten zijn idd een beetje scherp, niet echt mooi afgewerkt, misschien dat ik daar nog wat aan ga doen.

vanafvandaag
12 maart 2003, 14:01
Ik heb een akoestische basgitaar van Stagg, koste mij nog geen 250 Euro en hij was vele malen beter (in speelgemak, klank (versterkt en onversterkt)en afwerking) dan bijvoorbeeld de Cort van 500 Euro. Alleen dat wellicht de akoestische Fender Bas me meer kan bekoren (met die MEGA klankkast), maar die kan ik niet betalen :smile:

Kortom, ik ben supertevreden over mijn Stagg. Wat ik nog wel even kwijt wil is dat ik in dezelfde winkel tussen schijnbaar identieke modellen een erg groot verschil vond zitten in met name het versterkte geluid (uiteraard over dezelfde versterker). Het loont dus (net als bij iedere andere gitaar) zeker de moeite om een aantal gitaren te bespelen ookal is het hetzelfde model.

Ik heb zelf nog wel wat lopen "sleutelen" aan de afstelling van de hals en snaren, maar toen dat eenmaal gedaan was klonk en speelde ie perfect.

Wat mij betreft dus een aanrader.

stewartfan
12 maart 2003, 14:07
vind ik ook

Malystrix
12 maart 2003, 19:38
een stagg S-300 GBK voor 125 euro ook niet goed?of ist gewoon een ***gitaar?

swampie
12 maart 2003, 20:50
idd mijn stagg was mijn beginnersgitaar maar na acht maanden moest ik wel vernieuwen, het was een knolding en ben er niet echt tevreden over. maar ja vrije wereld, vrije meningsuiting
stagg zuigt

kokteejl
12 maart 2003, 21:05
wel nocki, je bericht dat je daar heb geschreven over ' over 4 maanden nieuwe kopen' klopt eigenlijk wel :razz: maar het is niks voor niks een beginnergitaar he...ik zou totaal niet weten wat het 'perfecte' gitaargeluid is...maar stagg vind ik wel reuze ja, ik had eerder iets totaal verneukt verwacht..maar toch...

BLOK182
12 maart 2003, 21:11
Kan ook aan je versterker liggen soms, meestal gebruik je een stagg met een goedkope versterker (als beginner zijnde), maar op mun boogie klinktie behoorlijk.

IJzerbroot
12 maart 2003, 22:12
Heej...wat verwacht je voor die prijs? Ik heb n stagg LP kopie en die klinkt voor zijn geld heel behoorlijk. OK de afwerking sucks (ze zijn op het fretboard ietwat royaal geweest met de lijm) maar eerlijk gezegd is het een plaatje en klinkt ie ook niet verkeerd!!!! Een beginner is hier beter mee af dan met een squier. Ik kan het weten ik heb zo'n ding gehad en daarna de stagg gekocht. Squier is exit.

Neals
12 maart 2003, 22:18
Een beetje aanpassen doet wonderen...

Maar ik heb wel vaker lekker spelende kloonmodellen in mijn handen gehad.

Vantage (up-prized Samick gitaartjes) klinkt best lekker, en Cort kan er ook wat van.

Maar die stagg dinkies zien er ook niet misselijk uit voor die prijs, kvond sommige nep strats er beter uitzien dan bijvoorbeeld de Ibanez SA160.