PDA

View Full Version : Opnemen via PC



6-string
30 december 2008, 12:25
Ik zou graag via mijn pc willen opnemen.
Ik weet dat er van die apparaatjes zijn als een Line 6 toneport enzo, maar ik zoek eigenlijk iets waarmee ik met mijn versterker zelf zou kunnen opnemen (dus niet via effecten op pc). Daarom dacht ik aan een micro en dan inpluggen in pc, maar dat natuurlijk slecht geluid. Weten jullie enkele voorstellen om mijn geluid te verbeteren als ik wil opnemen via micro en pc?

Mvg

joeyonfire
30 december 2008, 12:36
een jack-jack kabeltje van 1,5 mm kopen en aan een kant een verloopstukje naar 3,5 welke je in de koptelefooon uitgang stopt. de andere plug in de microfoon van je pc ingang. zorg wel dat je versterker niet te hard staat en dat je wat met het volume van de microfooningang op je pc speelt. dan moet je vanzelf wel een gangbaar geluid op kunnen nemen. maar door de speakers van je pc klinkt het toch altijd net wat anders.

harrie-beton
30 december 2008, 12:48
de pre amp van een pc is vaak superslecht, beter is:

gitaar - microfoon - mengtafeltje zoals de xenix - pc line in

of

gitaar - microfoon - losse pre amp - pc line in

of

gitaar - microfoon - usb geluidskaart met pre amp

joeyonfire
30 december 2008, 13:00
zolang je geluidskaart kut is heb je altijd kwaliteitsverlies. en dan maakt het niet uit met welke opstelling je speelt. en je zal toch via de microfooningang van je pc moeten opnemen.

of via line in maar het principe blijft hetzelfde.
je bent er max 5 euro aan kwijt en mss heb je al een jack-jack kabel en verloopstukje liggen.

Dirk_Hendrik
30 december 2008, 13:06
Ik ga deze even naar recording gooien.

Comfortably Daniel
30 december 2008, 15:12
Ik heb zelf een Zoom H4, welke toch wel behoorlijke opnames maakt. Werkt erg makkelijk en ze zijn nu niet zo gek duur meer. Ook makkelijk voor in de oefenruimte.