PDA

View Full Version : zeldzaame vintage ibanez kenners in de buurt?



ibanezzer1970's
30 december 2008, 10:51
beste,

ik ben op jullie site terecht gekomen via een forum lid.
Ik weet ergens een zeldzame ibanez les paul staan uit 1970.
ik probeer er nu wat meer over teweten te komen
het betreft een les paul type waar er maar weinig van gemaakt werden naar het schijnt door een rechtzaak met gibson.
Ik probeer het bouwjaar en de productie aantallen te achterhalen.

Het is dus een ibanez les paul type uit 1970 en het is een custom build gitaar.
het serienummer op de achterkant van de headstock is 1765316

is er iemand die meer weet

bagheera
30 december 2008, 10:56
er zijn wel sites waar je serienummers kan induwen maar ik ken die sites niet.
Ik weet wel dat ze hier al vermeld stonden maar ja waar he.
Ook net iets te specifiek voor de zoekfunctie
veel geluk dan maar

Ibanez666
30 december 2008, 10:59
een foto zou handig zijn. Is het een set neck?

kijk anders hier even:
http://www.ibanez-vintage-page.de/

sinneD
30 december 2008, 11:16
http://www.guitardaterproject.org/ibanez.aspx

Het genoemde serienummer geeft:

Guitar Info
Your guitar was made at the
Terada Plant, Japan
1976
Production Number: 5316



The Terada Musical Instrument Co., Ltd.
The Terada Musical Instrument Co., Ltd. was established in 1912, at the beginning Terada was making Violins for Toy purposes, after World War II, around 1955 Terada started to make in earnest ‘Strings Instruments’. In the 1970’s they had three plants near Nagoya area and produced more than 10,000 guitars per month for Domestic market and also for Overseas market, but now 1/8 that amount today. The Terada factory is now building hollow and semi-hollow body guitars for Epiphone as well as their own 'Thumb' brand guitars. At one point made Tobias bases prior to Tobias being sold to Gibson.

Enjoy!

Ibanez666
30 december 2008, 11:19
hey handig linkje!

ibanezzer1970's
30 december 2008, 11:36
http://i412.photobucket.com/albums/pp205/ibanezzer/DSCF2086.jpg
dit is em

richwoodplayer
30 december 2008, 11:42
die ben ik ook wel eens tegen gekomen op marktplaats, of was het nou gitaarmarkt?:satisfie:

Ibanez666
30 december 2008, 11:44
Das een custom agent. Voor zover ik weet niet zo heel zeldzaam en zeker niet in deze kleur. De elementen zijn volgens mij niet origineel. Er horen elementen met gouden kapjes op, sommige met de naam Ibanez erin gestanst. Kan zijn dat dit misschien een signature is en ik iets over het hoofd zie, maar dat denk ik niet. Google maar eens op custom agent en dan afbeeldingen.

Die brug lijkt wel niet origineel, welke kleur heeft hij? Die zou wat (vergaand) goud moeten zijn

Kakihara
30 december 2008, 11:46
Is die niet van Pepe van hier op het forum ?
Heb een gelijkaardige hier alleszins zien passeren...

Ibanez666
30 december 2008, 11:46
http://216.250.245.172/vintagepage/professional.html helemaal onderaan 1976

JeroenSchaaf
30 december 2008, 11:49
Die 2 mini switches zijn ook niet orgineel.

Ibanez666
30 december 2008, 11:51
Die 2 mini switches zijn ook niet orgineel.

Nee inderdaad. Jammer, anders was er best nog wel wat voor te vangen. Nu ook nog wel hoor, maar een stuk minder.. Blijft een mooi gitaartje!

Ibanez666
30 december 2008, 11:58
Ik denk niet dat pre-lawsuit bij dit model van belang is (hey waar is die post gebleven waarop ik reageer?). Of hij origineel is wel. Ik ben ze op marktplaats een keer of 3 tegen gekomen het afgelopen jaar. Op ebay USA vragen ze voor een originele tussen de 1000 en 1500 dollar en das vaak nog zonder de gestanste elementen ook. Niet origineel denk ik dat je aan zon 500-600 moet denken, origineel tussen de 700 en 1000. Net wat de gek er voor geeft natuurlijk en dat zijn dan de prijzen van voor de recessie het kan ook allemaal lager liggen, hoger zeker niet...(tenminste als de TS dit wil weten)

ibanezzer1970's
30 december 2008, 12:02
ok dat ze door eht customizen veel geld is afgegaan had ik wel gedacht
jammer
maar ja geweldig bedankt
ik weet nu een heleboel meer.
Nu voor wie het wil weten het zijn spiltbare dimarzio paf's
alle originele elementen zijn er nog wel bij ook de brug maar die was helemaal afgepeld.

nogmaals bedankt

Bram+
30 december 2008, 12:10
Ik denk niet dat pre-lawsuit bij dit model van belang is (hey waar is die post gebleven waarop ik reageer?). Of hij origineel is wel. Ik ben ze op marktplaats een keer of 3 tegen gekomen het afgelopen jaar. Op ebay USA vragen ze voor een originele tussen de 1000 en 1500 dollar en das vaak nog zonder de gestanste elementen ook. Niet origineel denk ik dat je aan zon 500-600 moet denken, origineel tussen de 700 en 1000. Net wat de gek er voor geeft natuurlijk en dat zijn dan de prijzen van voor de recessie het kan ook allemaal lager liggen, hoger zeker niet...(tenminste als de TS dit wil weten)
M'n bericht was achterhaald, ik had nog niet gezien dat hij die Custom Agent postte, dus dan had het zowat iedere Les Paul van Ibanez kunnen zijn.

bagheera
30 december 2008, 12:21
M'n bericht was achterhaald, ik had nog niet gezien dat hij die Custom Agent postte, dus dan had het zowat iedere Les Paul van Ibanez kunnen zijn.

en wat betekent dat dan voor de ts

Bram+
30 december 2008, 12:25
en wat betekent dat dan voor de ts
Rare vraag, maar in ieder geval: ik reageerde na het bericht van SinneD met de datering, de rest van de berichten had ik nog niet gezien: de foto die de TS plaatste, niet dat het een Custom Agent was, etc. etc. Mijn bericht was dus achterhaald, niet meer van waarde voor de TS en daarom heb ik 'm verwijderd.

Ibanez666
30 december 2008, 15:24
Rare vraag, maar in ieder geval: ik reageerde na het bericht van SinneD met de datering, de rest van de berichten had ik nog niet gezien: de foto die de TS plaatste, niet dat het een Custom Agent was, etc. etc. Mijn bericht was dus achterhaald, niet meer van waarde voor de TS en daarom heb ik 'm verwijderd.

Ik snap het :)

bagheera
30 december 2008, 16:37
ik ook sorry :seriousf: