PDA

View Full Version : Guitar Rig Kraak



Bloodline
30 december 2008, 10:36
OP een of andere manier heb ik een kraak tijdens het spelen met guitarrig. Heeft iemand dit eerder gehad ? Ik gebruik Asio4all, gebruik mijn phase 22 als input en main geluids kaart van de pc als output. Met muziek afspelen of dergelijke heb ik geen last.

Ook al kloot ik met de buffer van asio4all geeft geen verschil.

Hier 2 opnames:

www.mendelb.com/Kraak.wav
www.mendelb.com/Droog.wav


groetjes,

mendel

Rinze
30 december 2008, 11:18
Waarom gebruik je je Terratec niet voor in en uit? Een gewone geluidskaart (meestal is het alleen maar een chip) is kut qua geluid (slecht converters, slechte synchronisatie) en dan moet het ook nog allemaal samenwerken. En waarom gebruik je de bij de geluidskaart geleverde ASIO-driver niet? Wat voor besturingssysteem heb je met welke service-pack?

Ik heb ook een Terretec (24/96) en die luistert nogal nauw qua installatie, als je het niet precies goed doet onder XP gaat er van alles mis. Heb dit al van meer mensen gehoord over Terratec kaarten die wat ouder zijn.

Bloodline
30 december 2008, 13:57
Ik heb 2 jack out op mijn terratec.
En ik heb geen studio monitoren. Alleen van die creative multimedia 5.1 speakers.

Als ik dus die aan mijn terratec aansluit hoor ik maar 1 box en de andere heeft veel bas.

Ik kan gewoon mijn 3 mini jacks in mijn onboard geluidskaart doen omdat die de roze, zwarte en groene input heeft.

Zo krijg ik iig normaal geluid.

Maar met alles heb ik prima geluid.

behalve met guitar rig.

bert k
30 december 2008, 16:17
Dat kan wel zijn, maar zoals je de zaak hebt aangesloten is een rommeltje. Je hebt een prima semi-pro geluidskaart, en toch gebruik je de onboard meuk, dat is zonde.
Heb je goeie snoeren? De output van de Terratec is gebalanceerd, dus als je een stereojack gebruikt gaat het mis naar de verloop van de Creative boxjes. Ik denk dat hij 1 kanaal naar een box stuurt en het andere kanaal naar de subwoofer.

Als je het niet goed krijgt, en je hebt geen geld/zin voor nieuwe boxen, dan kan je beter die Terratec eruit trekken en alles over je onboard kaart doen. Betere kwaliteit heb je nu ook niet.

Ik zou proberen om alles over de Terratec te doen en als de raphazen de goeie ASIO driver te installeren.

Bloodline
30 december 2008, 17:54
Ga ik doen !

martijn3293
31 december 2008, 20:00
Ik weet niet, maar ik had dit probleem ook, alleen niet zo erg.
Bij mij was het probleem dat het geluid eerst veel later kwam doordat ik het hoogste geluidskwaliteit had ingesteld d8 k :P
Toen had ik de geluidskwaliteit laag ingesteld, en had ik geen vertraging meer op het geluid, maar toen was er wel gekraak.
Dus ik weet niet, misschien is dat hetzelfde probleem. :D

Bloodline
3 januari 2009, 10:03
Dat kan wel zijn, maar zoals je de zaak hebt aangesloten is een rommeltje. Je hebt een prima semi-pro geluidskaart, en toch gebruik je de onboard meuk, dat is zonde.
Heb je goeie snoeren? De output van de Terratec is gebalanceerd, dus als je een stereojack gebruikt gaat het mis naar de verloop van de Creative boxjes. Ik denk dat hij 1 kanaal naar een box stuurt en het andere kanaal naar de subwoofer.

Als je het niet goed krijgt, en je hebt geen geld/zin voor nieuwe boxen, dan kan je beter die Terratec eruit trekken en alles over je onboard kaart doen. Betere kwaliteit heb je nu ook niet.

Ik zou proberen om alles over de Terratec te doen en als de raphazen de goeie ASIO driver te installeren.

Ik heb nou mijn speakers direct aangesloten op mijn phase 22 en het geluid komt goed uit de boxen zonder kraak. Maar als ik guitarrig open heb staan, kan ik verder niets gebruiken qua geluid.

Stel ik heb guitarrig aan (of Nuendo) en wil iets in windows media player afspelen om daarover te jammen. Dan kan dat niet ? Komt zeker omdat de asio wordt gebruikt door guitarrig ?

Dit zou toch wel mogelijk kunnen zijn. Gewoon guitarrig aanzetten en dan iets via windows media player of dergelijke afspelen.

Danieldg
3 januari 2009, 11:16
Zie je dat mediaplayer afspeelt? Als dat zo is en je hebt geen geluid, kan het zijn dat er een verkeerd apparaat wordt doorverwezen naar je mediaplayer om het geluid weer te geven. Dit kan je bij 'Sounds' aanpassen denk ik.

bert k
4 januari 2009, 18:00
Ik heb geen probleem met Guitarrig en Mediaplayer tegelijk. Het zou dus moeten kunnen. (Ik heb een M-audio kaart, maar dat scheelt niet zo veel met die Terratec.)

Bloodline
5 januari 2009, 14:20
Hey Bert k,

Dat is wel vreemd, ik vraag me af hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
Als er een applicatie is dat mijn geluidskaart gebruik kan ik niets anders gebruiken.

Gebruik ik Nuendo, dan loopt windows media player vast zodra ik een mp3 afspeel.
Gebruik ik Guitarrig, wil guitar pro 5 niets afspelen ook al is het alleen de midi.

Zou jij weten hoe dit komt ?

bert k
5 januari 2009, 14:22
Nee, geen flauw idee, ik ben blij dat het werkt. Dit gaat me boven de pet.

STW
6 januari 2009, 01:03
allereerst: ik zou de terratec-asio-drivers gebruiken ipv de asio4all. voor zover ik weet is asio4all vooral bedoeld om crappy geluidskaarten toch te laten presteren. de terratec zou ik niet crappy noemen, die heeft zelf gewoon goede drivers.

verder kwam ik dit tegen:

"WDM en ASIO-drivers

De PHASE88 ondersteunt zowel WDM als ASIO-drivers. WDM is het nieuwe Windows Driver Model, waarmee meerdere programma's tegelijkertijd gebruik kunnen maken van de geluidskaart. U kunt dan bijvoorbeeld Cubase muziek laten afspelen en ook de Windows Media Player. In Cubase zult u in de regel echter de ASIO-drivers van de geluidskaart gebruiken, want daarmee presteert de kaart het best. Als je de ASIO-drivers instelt, dan claimt Cubase de PHASE88 voor zichzelf en is hij niet beschikbaar voor andere programma's."

Epic
6 januari 2009, 10:13
Dit zou toch wel mogelijk kunnen zijn. Gewoon guitarrig aanzetten en dan iets via windows media player of dergelijke afspelen.
Als je alleen mee wil jammen met mp3tjes dan kan je deze ook inladen in de tapedeck binnen GuitarRIG, je kan dan zelfs de snelheid en pitch aanpassen. Ideaal!

Bloodline
6 januari 2009, 13:28
allereerst: ik zou de terratec-asio-drivers gebruiken ipv de asio4all. voor zover ik weet is asio4all vooral bedoeld om crappy geluidskaarten toch te laten presteren. de terratec zou ik niet crappy noemen, die heeft zelf gewoon goede drivers.

verder kwam ik dit tegen:

"WDM en ASIO-drivers

De PHASE88 ondersteunt zowel WDM als ASIO-drivers. WDM is het nieuwe Windows Driver Model, waarmee meerdere programma's tegelijkertijd gebruik kunnen maken van de geluidskaart. U kunt dan bijvoorbeeld Cubase muziek laten afspelen en ook de Windows Media Player. In Cubase zult u in de regel echter de ASIO-drivers van de geluidskaart gebruiken, want daarmee presteert de kaart het best. Als je de ASIO-drivers instelt, dan claimt Cubase de PHASE88 voor zichzelf en is hij niet beschikbaar voor andere programma's."

Dit verklaart niet heel veel voor mij... MAAR ALLES !

Dankje wel. ff zoeken of de phase22 ook dat wdm ondersteund.

Bloodline
6 januari 2009, 13:31
Als je alleen mee wil jammen met mp3tjes dan kan je deze ook inladen in de tapedeck binnen GuitarRIG, je kan dan zelfs de snelheid en pitch aanpassen. Ideaal!

Uiteraard ! Maar het is well iritant bijv als je guitarrig aan hebt en bijv geen youtube filmpje kunt zien of wat ook maar.