PDA

View Full Version : G-major weg of ben ik zo dom?



sjaak1990
29 december 2008, 23:49
Hallo,

Ik heb een g-major in mijn brunetti xl r-evo zitten. Ik heb alleen veel problemen met dat ding, ik kan hem gewoon niet zo instellen dat hij geen tone suck heeft. Die kill-dry zit er niet in en ik heb geen midi-usb kabel om hem te updaten.
Als ik mijn loop van 0 naar 50 draai, dan verlies ik steeds meer tone. Warmte en hoog verdwijnen...

Ik ben echt een prutser op het gebied van dit spul, heb er ook totaal geen ervaring mee. Heb lopen zoeken maar kon niets vinden waardoor het voor mij duidelijker werd...ligt vast aan mij:sneaky:

Omdat het niet lukt denk ik erover hem de deur uit te doen, ik gebruik hem hierdoor toch niet :(

Sorry als het een domme vraag is maar in ieder geval bedankt :)

WillemdaGuide
30 december 2008, 08:38
Hoi Sjaak,
Moeilijk om je advies te geven, ik ben ook een hele tijd op zoek geweest naar goede effecten voor in de loop van mijn ENGL Screamer, en ondanks dat ik de G-major niet heb getest heb ik er wel veel andere 19" units tussen gehad maar eigenlijk ook nooit tot tevredenheid, was altijd wel wat van tone-suck tot levelproblemen per patch enz.
Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om een Axess GRX4 met vier losse in de loop te hangen, en ben nog steeds erg blij met die beslissing!

Dus als je het aan mij vraagt zeg ik ja, wegdoen en lekker losse pedalen gebruiken, maar ik snap dat dat wellicht wat kort door de bocht is!

hole
30 december 2008, 08:55
Hey.

Ken je amp niet, maar kun je je loop ook parallel schakelen? Zo ja, zou dat verbetering kunnen opleveren (als het nu serieel is).

Heb je alle effecten wel op 100% wet staan?

Heeft je geluidskaart ook een MIDI uitgang? want dan kun je dat ding ook updaten via midi->midi.

Mocht je in de regio Tilburg wonen, dan kan ik de update wel voor je doen.

Aikara
30 december 2008, 09:22
Hey.

Ken je amp niet, maar kun je je loop ook parallel schakelen? Zo ja, zou dat verbetering kunnen opleveren (als het nu serieel is).


Of misschien een mixer er bij kopen om alles parallel te schakelen (wanneer het op de amp niet mogelijik is). Volgens mij is dat de enigste mogelijkheid om tone-suck te voorkomen. Ik wil het in de toekomst ook zo oplossen in ieder geval (heb ook een g-major met dezelfde tone-suck).

hole
30 december 2008, 09:40
Of misschien een mixer er bij kopen om alles parallel te schakelen (wanneer het op de amp niet mogelijik is).

+1

Shur mini mix bv. Klik (http://www.suhrguitars.com/tonetools.aspx#minimix)

Nocki
30 december 2008, 10:23
rocktron intellifex/replifex? echt een verademing voor je!

hole
30 december 2008, 10:54
Even terzijde, ik vind het met die tonesuck wel meevallen hoor.

Hij is er wel, maar live merk je daar amper iets van.

Nocki
30 december 2008, 10:56
Even terzijde, ik vind het met die tonesuck wel meevallen hoor.

Hij is er wel, maar live merk je daar amper iets van.

Bij jou set merk je daar idd minder van. Maar ik kan het geloven dat het in die Brunettie wel erg te merken is.

De G-force die ik nui heb heb ik eerder bij Mesa gear ook weggedaan omdat de tonesuck te erg was. Bij de CAE heb ik er veel minder last van... ligt dus enorm aan hoe alles werkt....

minas
30 december 2008, 12:33
Hoi Sjaak,

Hoe heb je hem aangesloten? (ik speel met precies de zelfde combi)
Heb jij hem in je send zitten of in je preamp in (dacht dat het deze 2 namen waren, versterker namelijk niet in de buurt)?
Bij aansluiting op je preamp in scheelt het al wel een flink stuk met de tone suck.

Maar je houd altijd wel wat. De rocktron schijnt er zeker veel minder last van te hebben.

sjaak1990
30 december 2008, 18:51
Bedankt voor alle reacties!

@WillemdaGuide: Ik vind het niet kort door de bocht om losse pedaaltje te nemen! Dat zit ik ook sterk te overwegen, het mooie van de g-major vind ik dat je zoveel patches in kan stellen voor je delay en reverb enz... Met een pedaaltje heb je dan maar 1 of 2 delay sounds en kan je het niet vast laten staan, dat vind ik dan jammer. Maarja, liever minder mogelijkheden dan tonesuck!

@hole: Hij kan parallel ja, met nog steeds tonesuck. Dus denk niet dat een mixer de oplossing zal zijn. De tonesuck is wel behoorlijk, en uit deze gear, vind het zelf geweldig spul, wil ik gewoon halen wat erin zit, en dat niet door zon dingetje laten verpesten. Geluidskaart heeft geen midi helaas.

@Aikara: Hij kan dus wel parallel :)

@Nocki: Ja dat denk ik ook! Misschien zal dit de oplossing wel zijn! Het mooie hiervan is dat ik hem dan in mijn amp kan doen :) Nog een goedkope oplossing ook :dance: Kan er dan wat losse pedaaltjes bij doen voor meer mogelijkheden. Ik weet verder niet veel van deze dingen af, wel gehoord maar nooit mee gespeeld, weet niet hoeveel ik hiermee kan programeren maar dat zal geen probleem zijn. Anders een lexicon analoog 19" ben de naam kwijt, wel duur maar lijkt me weinig tot geen tonesuck.
Betekend rocktron weinig tonesuck of helemaal geen?

@minas: Toeval dat jij met dezelfde combo speelt :) Bevalt de brunetti een beetje? ;) Welke buizen gebruik je?
Nu on topic: ik gebruik de send in. Het scheelt met de tonesuck, zoals je het zegt blijft het dus wel, en dat vind ik toch maar zonde :)

De g-major heb ik op parallel ingesteld en de amp op 50% mix. Misschien niet goed ingesteld, maar zoals ik het overal lees, ook buiten gitaarnet blijf ik tonesuck houden. Dan moet ik maar een rocktron nemen + pedaaltjes misschien of gewoon pedaaltjes. Ik ben nu bijna zeker dat hij de deur uitgaat. Met de boss gt-pro heb ik ook tonesuck, alleen nog wat meer.

Dus ik denk dat ik eruit ben :)

dml
30 december 2008, 18:57
Ken je niemand in je omgeving die je G-major kan updaten zodat je de kill-dry functie wel voorhanden hebt? Of even naar een muziekzaak, kan me niet voorstellen dat ze dat niet voor je willen doen.

hole
30 december 2008, 19:19
De g-major heb ik op parallel ingesteld en de amp op 50% mix.

HO! :stop: de G-major parallel is wat anders dan een paralelle loop !!!

Probeer dit eens: Brunetti loop parralel (m.a.w. mix 0%, als ik de manual mag geloven) G-major effecten 100% wet.
Verhouding wet-dry stel je dan in met output-control (links naast het display) van de G-major
Dan moet de tonesuck echt MI-NI-MAAL zijn hoor.

Trouwens, d'r is vast wel iemand in je kennissen kring die een computer met midi out heeft. Vraag of je daar kunt updaten. (wat DML zegt dus) Andere spullen kopen (hoe leuk dat ook is) kan altijd nog!
In de bovenstaande setup, met kill-dry blijft je dry signaal dan onaangetast.

Liquid_Metal
30 december 2008, 21:12
Ik heb zelf ook een g-major, maar merk niet echt veel tonesuck. Op dit moment heb ik m serial staan tussen mn pre- en poweramp. Wel wat gelezen over wet-dry config, maar dat kost me een speaker. En vermogen. Ik neem de tonesuck dus maar voor lief, anders heb ik maar 1 speaker voor mn droge signaal en dat vind ik wat te weinig.

dml
30 december 2008, 22:53
En wat houdt men tegen om het weinige tone suck met de EQ van de G-major nagenoeg op te heffen?

Nocki
30 december 2008, 23:02
en wat houdt men tegen om het weinige tone suck met de eq van de g-major nagenoeg op te heffen?

rofl 234567

sjaak1990
30 december 2008, 23:30
HO! :stop: de G-major parallel is wat anders dan een paralelle loop !!!

Probeer dit eens: Brunetti loop parralel (m.a.w. mix 0%, als ik de manual mag geloven) G-major effecten 100% wet.
Verhouding wet-dry stel je dan in met output-control (links naast het display) van de G-major
Dan moet de tonesuck echt MI-NI-MAAL zijn hoor.

Trouwens, d'r is vast wel iemand in je kennissen kring die een computer met midi out heeft. Vraag of je daar kunt updaten. (wat DML zegt dus) Andere spullen kopen (hoe leuk dat ook is) kan altijd nog!
In de bovenstaande setup, met kill-dry blijft je dry signaal dan onaangetast.

Als ik hem op 0% zet dan gaat er echt niks door de loop. Dat werkt dus niet.
"with loop pot at 0% iyou can ear only dry sound... no effect. " en
"Put the pot on the XL to 100% and use the G-Major settings to manage the serial/parallel inside the multiFX. It's definitely the best solution, unless you don't use compressors or equalizer fx. In case you want to use the G-Major in parallel put the pot of the XL to 50% or more and explude the direct signal INSIDE the g-major." Hierdoor snap ik het ook niet. Ik dacht zelf ook op 0% zetten.
Ik zal kijken naar de mogelijkheid om hem te updaten bij iemand.

sjaak1990
30 december 2008, 23:32
En wat houdt men tegen om het weinige tone suck met de EQ van de G-major nagenoeg op te heffen?

Ik wil niks op hoeven heffen. Op dat gebied ben ik eigenwijs. Ik wil niks dan mijn sound negatief beinvloed, behalve ik zelf natuurlijk.

Ik wil dus ook gewoon helemaal geen tonesuck hebben, als dat me extra geld kost dan maakt dat me niets uit, maar ik zal verder gaan kijken naar de g-major. En anders de boss proberen.

In ieder geval bedankt voor de behulpzaamheid :)

peter_heijnen
31 december 2008, 09:07
rocktron intellifex/replifex? echt een verademing voor je!
Er staat er een op gitaarmarkt voor 125 euro, is geen geld.

minas
31 december 2008, 12:37
Hallo Sjaak,

De Brunetti bevalt me nog steeds perfect. Heb wel de preamp buizen vervangen voor JJ ec83s.

En heb wel een looper (is dit het juiste woord) waarmee ik de G-major compleet afsluit, dus wanneer ik hem niet gebruik ook geen tone suck heb.

sjaak1990
1 januari 2009, 15:31
@peter: Ik wacht hier toch maar even mee:) Hoewel het een mooi aanbod is natuurlijk.

@minas: Ik vind zon looper eigenlijk een beetje een lapmiddel, en ik wil meestal wel wat reverb en delay, dus dan zou het voor mij niet zo nuttig zijn. Zelf gebruik ik een mix van JJ en tung sol buizen, maar wil nog wat anders proberen in de toekomst :)

Nitefly7
7 januari 2009, 16:51
Bij jou set merk je daar idd minder van. Maar ik kan het geloven dat het in die Brunettie wel erg te merken is.

De G-force die ik nui heb heb ik eerder bij Mesa gear ook weggedaan omdat de tonesuck te erg was. Bij de CAE heb ik er veel minder last van... ligt dus enorm aan hoe alles werkt....

even eentje van jou naar boven trekken; ouder bericht..

misschien beter om te PM'en, maar misschien wil je't ook delen..

why oh why gaat de G-force weg ?
(en als vervolg-vraag; kan ik je PM'en met Spam ;) )

Nocki
7 januari 2009, 17:00
even eentje van jou naar boven trekken; ouder bericht..

misschien beter om te PM'en, maar misschien wil je't ook delen..

why oh why gaat de G-force weg ?
(en als vervolg-vraag; kan ik je PM'en met Spam ;) )


Tis goed dat je dit even aanhaalt idd.

Tis allemaal gisteren begonnen... Ik was aan het spelen in de band en merkte op dat ik eigenlijk de laatste maand als ik met andere samen speel weer aan het draaien ben aan mn amp.
Draaien is altijd fout want als je blijft zoeken is er iets mis.

Dus na afloop thuis eens kritisch geluisterd en alleen de preamp en poweramp aangesloten.

Na weer wat gedaait te hebben weer helemaal happy met de sound. alles reageerde weer zaosl ik wou.

G-force er weer tussen en de neiging om te draaien was er weer... helaas. nu kan ik ik kiezen voor een mixer maar uiteindelijk gebruik ik alleen de delays en de chorus... dus voor het zelfde geld kan ik weer terug naar een intellifex. dan houdt ik nog wat geld over voor ene stackje in de oefenruimte van mn bandje en heb ik wat geld over om wat andere rommel te kopen zoals boss(tonesuck)pedaaltjes... nieuwe hobby van me. dont ask...


Al met al heb ik dus kritisch geluisterd gisteren. De tonesuck is er wel uit tehalen maar de volume levels worden dan extreem hoog.

De CAE preamp stuurt redelijk hard in waardoor de g-force input laag moet staan.

vandaar de keuze...


ps. PM is niet nodig. mail me gewoon. je kan in mn sig op mn adres klikken en ik open je outlook voor je :)

Nocki
9 januari 2009, 20:17
We zijn weer een paar dagen verder en heb me nog eens flink in het probleem gestort. De makkelijkste oplossging is idd een Intellifex maar ik loop al een paar jaar tegen dit probleem aan dus heb ik op aanraden van de goeroe's een mixer besteld...

Als die er is zal ik een topic maken over mn bevindingen. Met andere woorden. De G-farce blijft en ik zal wat dingen moeten weg doen om de mixer te betalen :)

We zullen zien hoe het gaat lopen...

Nitefly7
9 januari 2009, 21:34
waarmee meteen mijn Patchmate-vraag beantwoord is :)


We zijn weer een paar dagen verder en heb me nog eens flink in het probleem gestort. De makkelijkste oplossging is idd een Intellifex maar ik loop al een paar jaar tegen dit probleem aan dus heb ik op aanraden van de goeroe's een mixer besteld...

Als die er is zal ik een topic maken over mn bevindingen. Met andere woorden. De G-farce blijft en ik zal wat dingen moeten weg doen om de mixer te betalen :)

We zullen zien hoe het gaat lopen...

Nocki
9 januari 2009, 21:51
waarmee meteen mijn Patchmate-vraag beantwoord is :)

Wat wat je patchmate vraag dan?

Ik heb m gebruikt om mn cae te schakelen.

Nitefly7
9 januari 2009, 23:01
Wat wat je patchmate vraag dan?

Ik heb m gebruikt om mn cae te schakelen. Ik heb even geprobeerd om er een ts in te hangen maar dat werkte niet. De patchmate was de enige switcher die ik op dat moment kon krijgen toen ik m nodig had.

patchmate vraag was enkel de vraag waarom 'ie weg ging :)

zit nog steeds te dubben of ik nu wel of geen 4he rackje wil met een pedalen afdeling..
antwoord weet ik eigenlijk al; nee, 4he vind ik -wat 'n bikkel toch- toch teveel..
sterker nog, ik vind non-shallow rackbags al teveel..

maar dat is offtopic :)

het is de bedoeling dat mijn G2 plaatsmaakt voor 'n MPX-1 (past waarschijnlijk wél in zo'n shallow bag), aangezien ik ook alleen reverb, delay en wat chorus nodig heb...
Rocktron zou ook kunnen (ik heb je Replifex geruild... :dontgeti:), maar vind de Lexicon verbs toch net wat fijner...
TC reverbs vind ik ook erg goed trouwens... ;)

Nocki
9 januari 2009, 23:03
De Patchmate gaat weg omdat ik er geen ruimte meer voor heb straks. Ik vond het een nette oplossing als midi switcher omdat ie entjes in 1he past. Nu er een mixer komt boven mn preamp is er nog een halve ruimte over. een Z11 past daar heel netjes in...
En de patchmate is dan dus over...