PDA

View Full Version : 7 string fretboard



KoenB
29 december 2008, 20:21
Ik ga samen met een vriend binnenkort beginnen aan een 7string project voor hem. We zijn eigenlijk nog op zoek naar een 7string fretboard preslotted en geradiust van rosewood of ebben. Iemand enig idee waar je 7string fb's kan shoppen ?


... en k weet dat veel prefab boards breder zijn dan nodig... helaas zijn ze niet breed genoeg :(

barno
29 december 2008, 20:26
is zo'n prefab niet breed genoeg? ik moet er nochtans telkens een heel stuk afhalen voor 6string. of gaat het over een acoustische ?

zelf maken kan natuurlijk altijd, maar dat wist je al wel...

wizzie1982
29 december 2008, 20:37
prefab 7string fretboards zijn zo goed als niet te vinden ben ik achter gekomen.. wat je nodig hebt is een fretboard van minimaal 66 mm breed (tenminste dat zocht ik) en ze hielden allemaal bij 61 op..

uiteindelijk heb ik eentje laten maken bij vox humana. Wel prijzig, maar ik ging liever voor zekerheid..

zelf maken kan ook, stuk goedkoper inderdaad ;)

succes!

superfly
29 december 2008, 20:51
http://www.holz-faszination.de
Maakt toetsen op maat, gitaar tot 70mm maar nog breder kan ook.
Stuur m een een mailtje wat je wilt en je krijgt een prijsvoorstel.

Wim

KoenB
30 december 2008, 01:37
Hmm, ik denk dat dat op maat laten maken erg prijzig zal zijn... iig een stuk duurder dan waar ik het voor kan maken. Ik denk dat ik dan zelf maar moet gaan beunen. Zie er wel tegenop, een fretboard op radius schuren is me zeker niet bevallen en fretslots zagen lijkt me ook een ontzettend precies werkje.

gengar
30 december 2008, 17:40
is dit breed genoeg? gewoon te bestellen. 508+mm x 76.+mm x 7.9mm
bij lmii.com, mijn favoriete leverancier voor veel dingen.

KoenB
31 december 2008, 02:31
is dit breed genoeg? gewoon te bestellen. 508+mm x 76.+mm x 7.9mm
bij lmii.com, mijn favoriete leverancier voor veel dingen.

Even gekeken, en dit lijkt inderdaad erg bruikbaar! Hoe zit het met de verzendkosten van die tent? Daar kan ik even niks duidelijks over vinden namelijk..

gengar
31 december 2008, 12:08
Standaards shipping rate, via UPS denk ik zo. Als je een bestelling doet komt er normaal geloof ik wel bij te staan wat het gaat kosten, voordat je definitief bevestigt.

wizzie1982
2 januari 2009, 09:06
ziet er netjes uit! had ik ff eerder moeten weten ;)

die standard en wide, hebben die wel een radius? omdat de electrische toets er apart bij staat, misschien dat die eerste twee voor klassiek gitaar zijn en dus geen radius hebben? Ik zie wel dat ze voor 9 dollar extra overal een radius op zetten dus dat zal wel goed komen. Misschien wel even iets om nog ff naar te kijken iig.

gengar
2 januari 2009, 12:42
ik neem aan van niet, anders moeten ze van alle toetsen alle radii op voorraad nemen. Daarom zal die optie er wel bij staan dat ze voor 9 dollar gewenste radius aanbrengen. Is niet slecht denk ik.

wizzie1982
3 januari 2009, 09:57
zit wat in ;) ik ben benieuwd dan!