PDA

View Full Version : Nieuwe Bugera en London City



Lotoreo
29 december 2008, 20:05
http://img.photobucket.com/albums/v244/Nintendoid/versterker.jpg

In de Kerstvakantie gekocht. Of er voor.. weet ik niet meer. Hij's heel groot, en groter is beter.

Ik weet dat er sommige mensen zijn die Bugera niks vinden en ik vraag daarom ook maar niet of ik er goed aan heb gedaan om een Bugera te kopen. Maar ik zou het wel op prijs stellen als jullie wat wisten van dat kabinet en dat met mij delen.

Ik vond zelf namelijk dat de speakers een beetje krasserig waren. Is dit een kwestie van nieuwe speakers ff inwerken of kan ik die kast bij het grof vuil zetten?

Ik had ook wel het idee om de Speakers te vervangen met Eminence speakers (die zitten toch ook in 7enders?), zoals the Swamp Thang of zo, maar ik weet niet of dat de moeite waard is met zo'n goedkope kast.

Ik ga er ook nog 6L6-buisjes in laten zetten (ooit), zodat het iets meer een soort Mesa of Fender sound word, wat ik wel prettig vind. Ik speel al jaren met een klein Fendertje en de Sound bevalt me wel, zeker met een goedkoop GLX distortion pedaaltje ertussen, Heavy! :rockon: maar toch een mooie ronde sound.

Wat vinden jullie ervan? En zijn m'n ideeën goed? Verder nog opmerkingen en vragen?

Dude
29 december 2008, 20:10
Ik vond zelf namelijk dat de speakers een beetje krasserig waren. Is dit een kwestie van nieuwe speakers ff inwerken of kan ik die kast bij het grof vuil zetten?

Ik had ook wel het idee om de Speakers te vervangen met Eminence speakers (die zitten toch ook in 7enders?), zoals the Swamp Thang of zo, maar ik weet niet of dat de moeite waard is met zo'n goedkope kast.

Deze kasten staan in onze oefenruimte en ik ben bang dat dat krasserige eeuh.. er gewoon bij hoort. Krijg dr maar moeilijk goed geluid uit altijd.

TrazomTrakog
29 december 2008, 20:13
Nice man, ziet er goed uit.

6L6jes zijn wel een goede keuze lijkt me zo, maakt de lagere frequenties wat strakker, en laat de hogere wat meer sprankelen.

CasB
29 december 2008, 20:23
De London City cab is niet super slecht. Ik heb zelf niet last van het krasserige geluid. Maar met een V30 cabinet zal je top wel een stuk beter klinken.

ben vanhoof
29 december 2008, 21:34
Ze zijn wel enorm krasserig en scherp. Ik heb indertijd bierviltjes voor de speakers (cone, het middenste) gestoken en dat scheelde een hele berg! Ik raad je aan om dat ook te doen, en je bent voor een groot deel van dat krasserige verlost!

Lotoreo
29 december 2008, 23:41
Ze zijn wel enorm krasserig en scherp. Ik heb indertijd bierviltjes voor de speakers (cone, het middenste) gestoken en dat scheelde een hele berg! Ik raad je aan om dat ook te doen, en je bent voor een groot deel van dat krasserige verlost!

Hah leuke tip, ga ik zeker proberen, al is het maar een excuus om naar de kroeg te gaan.

TimmU
29 december 2008, 23:41
Hey knul, had je die toevallig afgelopen zaterdag gescoord bij de feedback rotterdam?

Lotoreo
30 december 2008, 10:25
Hey knul, had je die toevallig afgelopen zaterdag gescoord bij de feedback rotterdam?

Nee man, in m'n eigen dorp, Coevorden. Ze konden hem daar toevallig leveren.

Ibanez666
30 december 2008, 10:34
Ze zijn wel enorm krasserig en scherp. Ik heb indertijd bierviltjes voor de speakers (cone, het middenste) gestoken en dat scheelde een hele berg! Ik raad je aan om dat ook te doen, en je bent voor een groot deel van dat krasserige verlost!


FF een stel beamblockers erop?

ben vanhoof
30 december 2008, 10:37
Beamblockers dempen het hoog bijlange na niet hard genoeg voor die speakers, die verspreiden het alleen maar.

Ibanez666
30 december 2008, 10:46
Beamblockers dempen het hoog bijlange na niet hard genoeg voor die speakers, die verspreiden het alleen maar.

Hmm, bij mij halen ze het irritante (icepick) hoog er duidelijk vanaf. Zijn die speakers zo erg dan?

Jeroen76
30 december 2008, 13:49
Nee man, in m'n eigen dorp, Coevorden. Ze konden hem daar toevallig leveren.

Ik wil niet flauw doen, maar volgens mij is Coevorden al jaren een echte stad hoor :seriousf::seriousf:

Ik weet niets van beiden, maar ik weet wel dat ik de vormgeving van die Bugera fantastisch vind. Gefeliciteerd !!
Jeroen

Lotoreo
30 december 2008, 15:37
Ik wil niet flauw doen, maar volgens mij is Coevorden al jaren een echte stad hoor :seriousf::seriousf:

Ik weet niets van beiden, maar ik weet wel dat ik de vormgeving van die Bugera fantastisch vind. Gefeliciteerd !!
Jeroen

Ja, en Emmen is een dorp, maar dan wel 20x zo groot. Een of ander persoon heeft het ooit is stadsrechten gegeven omdat het op een belangrijke plek lag of zo, maar er valt nog minder te doen dan elk ander kutdorp in de buurt. :D

hm.. een beetje off-topic?

Lotoreo
30 december 2008, 15:39
Hmm, bij mij halen ze het irritante (icepick) hoog er duidelijk vanaf. Zijn die speakers zo erg dan?

Ze zijn niet zó verschrikkelijk, maar ik wel er wel een mooie Woman-Tone uit kunnen halen, en dat gaat wat minder charmant als de speakers een ietwat krassig klinken.

Ibanez666
30 december 2008, 15:48
Ze zijn niet zó verschrikkelijk, maar ik wel er wel een mooie Woman-Tone uit kunnen halen, en dat gaat wat minder charmant als de speakers een ietwat krassig klinken.


dan zou ik eerst even wat testen door bierviltjes met wat tape recht voor het midden van de speakers te hangen. Als dit het wat verbetert zouden beam blockers misschien toch wat voor je zijn, maar ben van hoof dacht er anders over, dus pin me daar niet op vast, het werkt misschien niet bij elke kast. Het is sowieso ook geen goedkope oplossing voor speakers.

ben vanhoof
5 januari 2009, 19:07
Het zijn vrij goeie kasten voor het geld, daar niet van. En met die bierviltjes ervoor is het irritante hoog echt grotendeels weg. Maar zonder zijn het echte schelle kasten. En om nu €100 aan beamblockers in een kast van een kleine €300 te steken vind ik ook wat overdreven...

olaftheholy
5 februari 2009, 16:22
wat voor een speakers zitten er dan in die lc kast? kan toch niet slechter zijn dan de stndrd bugera kast of behringer ultrastack?...of wel??

edit ; één dag later: ik heb ook zo'n 333xl en ik heb die vreselijke goedkope plestikchromen plaatjes er vast afgehaald,knapt ie visueel enorm van op. Zeker geen slechte versterker maar je moet er een echt goede cab aanhangen,maar da's met alle lampebakke.

edit2 ; ook de top maar op 8 ohm gezet (waar hij op hoort en niet op 16 zoals ik dacht) kast is dit ook n.l., scheelt echt een hele plens.

lekkere snuggere domme hond ben ik zeg!!!