PDA

View Full Version : wie kent dit type brug?



guvnor
11 maart 2003, 19:41
Ik heb laatst een Japanse Squier Stratocaster uit '87 gekocht. De hardware van deze gitaar is van Fender. De brug lijkt een soort Fender versie van een Floyd Rose. Ik heb deze brug slechts op 1 andere gitaar gezien en dat was ook een Squier uit hetzelfde bouwjaar. Ook heeft de gitaar een top lock. Ik heb er flink schik van, de gitaar blijft goed gestemd en de finetuners zijn echt perfect!

Weet iemand meer van dit type brug? Heeft ie een bepaalde naam of zo en is ie ook op andere gitaren gebruikt (Fenders)?


http://members.chello.nl/~p.b.kneefel/pics/stratbridge.jpg

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guvnor op 2003-03-11 19:42 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guvnor op 2003-03-11 19:43 ]</font>

Nocki
11 maart 2003, 20:19
ziet er goed uit. ik denk dat je er een geweldige gitaar aan hebt. de oude squiers hebben sowieso al een goede naam.
de brug ken ik niet maar het ziet er goed uit en jouw ervaringen zijn ook goed dus ik denk dat veel mensen met een nep floyd wel jalours zullen zijn.

Nocki

RadiuS
11 maart 2003, 20:34
Lijkt een beetje op de semi-floyd rose die op de fender van mn gitaarleraar zit, daar staat volgens mij wel floyd rose op ipv fender maar ziet r bijna hetzelfde uit. Ik vroeg me ook al af wat dat voor ding was...

er staat toch fender op, t is dezelfde als t plaatje

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: RadiuS op 2003-03-12 19:44 ]</font>

guvnor
12 maart 2003, 11:41
Thnxs Nocki, ik ben ook inderdaad zeer tevreden over de gitaar. Is niet te vergelijken met hetgene wat Squier tegenwoordig maakt...

Maar is er verder niemand die iets meer weet van dit type brug?

Ironhead
12 maart 2003, 11:59
Het is een kopie van de Kahler AMP 3310 geloof ik. Niet helemaal zeker over het typenummer, maar het is in ieder geval een Kahler rip off. De originele Kahler bruggen zijn werelds (vind ik).

marc_o
12 maart 2003, 16:41
Fender heeft in de vroege jaren 80 hele series "nieuwe superstrats" gebouwd met zo'n tremolo, was wel Floyd Rose licenced, maar eigen ontwerpje voor de rest. Later hebben ze op Fenders andere Floyds gezet, maar de voorraad opgemaakt op de Squiers

Rutger
12 maart 2003, 16:49
volgens mij is het een ophaalbrug

Lauwrench
12 maart 2003, 17:27
Ik heb precies zo'n zelfde brug op mijn japanse fender. En het bevalt me erg goed. Ik vind hem een stuk beter dan de bruggen die de normale fenders hebben

7th heaven
12 maart 2003, 19:13
ik ken het type brug als het sleten is ben je de lul want je kunt er niet meer aan komen

guvnor
13 maart 2003, 07:58
bedankt voor jullie reacties!
Ben nu inderdaad wat wijzer geworden en realiseer me dat ik er zuinig mee om moet gaan (ivm onderdelen).