PDA

View Full Version : fender '59 bassman ri overvliegen van amerika



jan_bervoets
29 december 2008, 17:43
hoi hoi , ik dacht er aan een '59 bassman reissue te laten overvliegen van amerika , het kost 1300euro in musicstore en in amerika kost het omgerekend in euro 923euro ! :satisfie:

een heel verschil dus en via e-bay is het nog goedkoper ...

maar met al die importkosten en ik weet niet wat ik allemaal nog moet betalen is er dan nog wel veel verschil ?

zijn er misschien trucjes om dit te omzeilen :???: ?

alle hulp is welkom :D
(als dit niet kan zit er niets anders op dan verder te gaan met weekend- werk)

Mr.Fingers
29 december 2008, 17:49
vergeet niet dat ze in de states andere stroom gebruiken he (110V op 60Hz), dus je zult je bassman zoieso moeten modden dat die op 220/50 kan werken, en dat is niet goedkoop ;)

Il_Falco
29 december 2008, 18:02
is het dan niet goedkoper om een transformatertje te regelen ipv je bassman om te bouwen?

Mr.Fingers
29 december 2008, 18:04
Optransformeren is meestal niet zo'n groot probleem, het probleem is dat de frequentie 10Hz verschilt (in de US draait de stroomzin 10 keer per seconde meer om dan hier in Europa), en om dat aan te passen, dat is moeilijk (quasi onmogelijk denk ik zelfs)!

Chris Winsemius
29 december 2008, 18:13
Het 50/60Hz verschil is bij deze amp iets minder dan bij 'n aantal oude Fenders.

Import:
3-4% over de waarde v/d goederen EN de verzendkosten
over bovenstaand nog eens 19% btw
en dan nog iets van 17 euro voor de handling alhier

Betaalbare oplossing: verhuistrafo
Beste oplossing (imho): vervanging domestic PT door export PT

jan_bervoets
29 december 2008, 19:45
oh ok :D einde van dit topic dan maar : /

bedankt voor jullie reacties anders zat ik hier met een bassman die ik niet kon aansluiten :seriousf:

Les Paul R8
29 december 2008, 19:57
Nee, niet het einde van het topic.....kijk eens in Engeland. Daar is ie nauwelijks duurder dan in de USA. En geen 110V probleem.

Rutger Molenberghs
29 december 2008, 20:00
Bestel hem ik de UK. Daar kost hij maar een paar euro meer en dan draait hij direct op de juiste spanning (ze gebruiken daar 240v, maar dat valt binnen dezelfde Europese marges).
Ik heb net deze winkel eens bekeken en daar kost hij 919 pond, was zo'n 946 euro is. En dit is vrij van import tax e.d. :)
http://www.petercooks.co.uk/ampfen.php

fredv
30 december 2008, 21:44
Heb dit jaar een gitaar uit USA laten overkomen.

Reken op 25-30 % voor importheffing, BTW en handling (excl shipping/post).

Importheffing en BTW worden berekend over kostprijs+shippingkosten!

Een gitaar kun je voor US100 laten shippen; een Bassman kost al gauw US 250-400 denk ik. (ik ken mensen op het vintage forum die af en toe versterkers van deze omvang laten overkomen: post er desnoods daar een om te weten wat de shippingkosten van zo'n grote bak zijn).

Maar waarom zou je een RI Bassman uit de US laten komen: er staan er meestal genoeg op marktplaats varierend van 700-900 euro, en dan kun je hem nog uitproberen ook. Bovendien geen kans op beschadiging tijdens transport. Of kijk eens op ebay.de : soms net over de grens ook redelijk verkrijgbaar.

Angel
31 december 2008, 13:56
Waarom moet hij nieuw zijn? De '59 RI zijn één van de meest voorkomende op de 2de-handsmarkt.

Il_Falco
31 december 2008, 14:36
Bestel hem ik de UK. Daar kost hij maar een paar euro meer en dan draait hij direct op de juiste spanning (ze gebruiken daar 240v, maar dat valt binnen dezelfde Europese marges).
Ik heb net deze winkel eens bekeken en daar kost hij 919 pond, was zo'n 946 euro is. En dit is vrij van import tax e.d. :)
http://www.petercooks.co.uk/ampfen.php

heb je dan geen andere eurokabel nodig? daar in "inglande" hebben ze toch ander kopjes voor op hun elektriciteit?

Rutger Molenberghs
31 december 2008, 16:36
Een beetje deftige webshop houdt daar rekening mee. Daarnaast zijn er veel merken die de beide kabels meeleveren. Bij Epiphone geven (een paar jaar geleden toch) ze zowel een Engelse als een Europese stekker mee. En bij mijn Marshall van Soundslive zaten er ook twee kabels. Moest dat niet zo zijn, dan is er nog altijd geen man over boord. De meeste versterkers werken tegenwoordig met een standaard aansluiting, zoals je ook aan de achterkant van je computer vindt. Dan moet je gewoon voor een paar euro zo'n kabel kopen (of misschien heb je er al een dozijn liggen, zoals ik :D). En moest die Fender met een vaste stroomkabel werken, dan kan je er nog altijd een andere stekker aan zetten.