PDA

View Full Version : goudkleurige snaren spaanse gitaar



jagieXK
29 december 2008, 16:17
Goededag,

Normaal gesproken heb ik D'darrio snaren op me klassieke gitaar, maar wil nu eens goudkleurige snaren erop, omdat het misschien wel mooi staat!
Nu heeft het merk La Bella snaren goudkleurige snaren, maar hoe zit het met de klank/kwaliteit, heeft iemand hier enige ervaring mee?
kennen jullie misschien nog andere merken die goudkleurige snaren hebben?

bedankt!
anton

snaarplukker
29 december 2008, 21:06
Hebben klassieke gitaren geen nylon snaren?

Cees

Alberto
29 december 2008, 21:28
La Bella heeft flamenco snaren met zwarte trebles (de 3 hoogste snaren) maar als je gouden snaren zegt neem ik aan dat je de omwonden bassen bedoeld?
Meestal zijn die verzilverd (of hoe dat ook noemt) maar als die er in goudkleur zouden zijn dan veranderd dat niets aan de klank.
Maar La Bella maakt goede snaren, ik gebruik ze al een tijdje in plaats van D'Addario.

Pais
29 december 2008, 21:53
Meestal zijn die verzilverd (of hoe dat ook noemt) maar als die er in goudkleur zouden zijn dan veranderd dat niets aan de klank.

Niet? Ik vind van wel hoor. Ik heb maar 1 setje vergulde snaren geprobeerd ( La Bella 850-B ) en vond die heel typisch klinken. Ik heb ze er ook binnen een week weer afgetrokken, want ik kon er niet mee overweg.

jagieXK
29 december 2008, 21:53
ik heb het inderdaad over nylon snaren natuurlijk!:)

ik heb naar zo'n bedrijf gemaild over goudkleurige snaren, dit is het antwoord:

''Voor een spaanse gitaar ( nylon trebles ) hebben we de La Bella 850 Concert en de La Bella 900 Golden Superior met zowel goudkleurige bassen als gooudkleurige trebles''

trebles zijn dus ook in goudkleurig leverbaar (wist niet dat, dat ook kon)
ik bedoelde in eerste instanstie de omwonden bas snaren ja (normaal gesproken zilverkleurig^^)

tevens heb ik een extra vraag erbij gekregen, wat houdt eigenlijk ''flamenco snaren'' in, is dat een soort klassieke snaren?

Pais
29 december 2008, 22:08
tevens heb ik een extra vraag erbij gekregen, wat houdt eigenlijk ''flamenco snaren'' in, is dat een soort klassieke snaren?

Die kun je ook voor een klassieke gitaar gebruiken. Ze zijn meestal iets feller met meer hoog in het geluid, minder sustain en een directe aanslag. Maar de verschillen zijn niet zo groot en veel flamencogitaristen spelen op snaren die niet direct als 'flamenco snaar' worden bestempeld.

Lacoste
30 december 2008, 09:41
In mijn ervaring worden die gouden bassen van Labella erg snel vettig en dof.

Silver plated is beter IMHO.

LaurentB
30 december 2008, 10:19
ik heb het inderdaad over nylon snaren natuurlijk!:)

ik heb naar zo'n bedrijf gemaild over goudkleurige snaren, dit is het antwoord:

''Voor een spaanse gitaar ( nylon trebles ) hebben we de La Bella 850 Concert en de La Bella 900 Golden Superior met zowel goudkleurige bassen als gooudkleurige trebles''

trebles zijn dus ook in goudkleurig leverbaar (wist niet dat, dat ook kon)

Volgens mij is dat een eufemistische benaming voor de (pis)gele kleur van die hoogste snaren ;)
Als het die zijn; die vond ik altijd wat slapjes klinken.

Pais
30 december 2008, 12:03
Waarom vind je eigenlijk de kleur van je snaren zo belangrijk?

Alsof mensen gaan denken: "Damn die speelt crap. Maar die gouden snaren zijn helemaal tha bomb! Respect!"

Lacoste
30 december 2008, 12:10
Waarom vind je eigenlijk de kleur van je snaren zo belangrijk?

Alsof mensen gaan denken: "Damn die speelt crap. Maar die gouden snaren zijn helemaal tha bomb! Respect!"

Ik vind die zwarte er eerlijk gezegd wel cool uitzien!

jagieXK
30 december 2008, 12:22
Waarom vind je eigenlijk de kleur van je snaren zo belangrijk?

Alsof mensen gaan denken: "Damn die speelt crap. Maar die gouden snaren zijn helemaal tha bomb! Respect!"

het is niet belangrijk!!!
Ik wil het gewoon een keertje erop hebben, tevens zijn me stemmechanieken ook goudkleurig, past er goed bij denk ik zo:)
Nu er weinig klassieke snaren die goudkleurig zijn, wilde ik enkel advies over La bella snaren, maar de ervaringen zijn gering denk ik...tevens weinig aanbod voor goudkleurige.

...dan maar roze erop! die vind ik belangrijker en niet mooier!

Flipkoos
31 december 2008, 08:22
Volgens mij zijn die snaren na een paar dagen spelen ook niet meer zo goudkleurig, maar worden ze steeds donkerder.

Offtopic:
Haha, dit deed me (waarom weet ik niet) denken aan het verhaal over iemand die z'n hondje uitzocht bij de kleur van zijn gordijnen :satisfie:

beruk
31 december 2008, 09:15
Lang geleden, toen ik nog een klassieke gitaar had, speelde ik steevast op Hannabach 825 die werden niet vies, want echt goud!

Alberto
31 december 2008, 11:32
Volgens mij zijn die snaren na een paar dagen spelen ook niet meer zo goudkleurig, maar worden ze steeds donkerder.

Ja dat is waar, ze worden meer bronskleurig om na verloop van tijd gewoon bruin te zijn :)

richwoodplayer
31 december 2008, 12:24
ik ken iemand en die had paarse snaren gekocht :o
zag er niet uit, maar hij vond het geweldig!