PDA

View Full Version : Mesa Boogie Mark III in PC



Bloodline
29 december 2008, 13:46
Is dit mogelijk ?

De versterker heeft een 8 ohms out en 2x 4 ohms out. Ik vroeg me af of ik deze bijvoorbeeld de 2x 4 ohms in mijn phase 22 geluidskaart kan stoppen ?

Ik had namelijk het idee om mijn versterker als main geluid te gebruiken en dan de cab simulaties van guitar rig of dergelijke.

Iemand hier ervaringen mee ?

WillemdaGuide
29 december 2008, 13:51
Als je phase 22 geluidskaart een inputsimpedantie van 4Ohm heeft wel ja, anders zou ik er niet aan beginnen!

skanky
29 december 2008, 14:03
Nee dat kan niet.
Er zijn meerdere oplossingen.

- Je kan de preamp output/line out gebruiken. Deze kan je rechtstreeks op je geluidskaart aansluiten. Maar dan heb je alleen het geluid van de preamp en niet van de poweramp.

- Je kan ook een loadbox kopen en die tussen je poweramp en je speaker hangen. Dan sluit je de DI-out van de loadbox op je geluidskaart aan. Op die manier heb je het geluid van je preamp EN poweramp zonder je speaker. Met de loadbox laat je op deze manier ook je output-trafo van je versterker heel.

bert k
29 december 2008, 14:26
Inderdaad, kan niet. Sluit nooit een speakeruitgang zomaar op een PC aan, anders blaas je met een wolkje rook je geluidskaart op.

AART
29 december 2008, 14:39
Bij een Mark III heb je geen recording out he? enkel een direct out? Als dat zo is moet je de direct out in de geluidskaart steken en dan en cab sim erover.

De direct out is afgetapt uit de eindtrap en teruggebracht naar line-level.

skanky
29 december 2008, 14:41
Bij een Mark III heb je geen recording out he? enkel een direct out? Als dat zo is moet je de direct out in de geluidskaart steken en dan en cab sim erover.

De direct out is afgetapt uit de eindtrap en teruggebracht naar line-level.

Dan is het nog makkelijker. Dat zie je niet vaak dat een DI-out van de poweramp is afgetapt.

JelmerOnGuitar
29 december 2008, 15:30
Als ik de Line out van mijn vox in mijn geluidskwaart stop, krijg ik een vrij dramatische kuttone.. Wanneer ik mijn head op een cab heb klinkt ie veeel mooier, volgens mij komt ie beter tot zijn recht met een cab eronder Mendel!
Nu is die Boogie van jou natuurlijk wel "ietsje" vetter dan mijn gear, maar goed, ik denk dat een cab vetter is.

Ken je em trouwens niet aansluiten op je H&K monitor?

(K)

skanky
29 december 2008, 15:44
Als ik de Line out van mijn vox in mijn geluidskwaart stop, krijg ik een vrij dramatische kuttone.. Wanneer ik mijn head op een cab heb klinkt ie veeel mooier, volgens mij komt ie beter tot zijn recht met een cab eronder Mendel!
Nu is die Boogie van jou natuurlijk wel "ietsje" vetter dan mijn gear, maar goed, ik denk dat een cab vetter is.

Ken je em trouwens niet aansluiten op je H&K monitor?

(K)

Hij wil juist het geluid van een cabinet uit de computer halen. Dan kan het wel weer goed klinken.

Bloodline
29 december 2008, 18:08
Ja Jelmer, lees dan eens goed wat ik post tssssss :P

Ik ga binnenkort maar weer even op pad ! thx skanky !

Iceman
29 december 2008, 18:36
Nee, je kunt niets met die Mark III.

Daarom ben je genoodzaakt om deze te verkopen aan mij voor het luttele bedrag van 200 euro.

(incl. reiskosten)




hehe.
Sinds wanneer heeft Bloodline een Mark III?

Bloodline
30 december 2008, 11:11
De neef van mijn vriendin (Andre, genie in ombouwen van versterkers en dergelijke) heeft hem via marktplaats gehaald inc een marshall cabinet + Alesis quadraVerb + flightcase. Voor een idioot goedkope prijs als je het mij vraagt.

Ik vroeg of ik hem even een dagje mocht lenen omdat een gitarist auditie deed. Vervolgens zegt ie dat wij allebei er niet op zitten te wachten om hem steeds heen en weer te brengen.
Vervolgens vroeg ik weet je het zeker ? Dus nu probeer ik hem zelf ff uit, probeer het ff onder de knie te krijgen.

Maar omdat ik hier geen cab heb staan vroeg ik me af hoe ik ermee kon opnemen zonder een cab te mic'en.

Ding klinkt wel uber geniaal.

Fototje: www.mendelb.com/Mesa.JPG

Nogmaals, hij is dus van André. vele maal dank aan hem.

skanky
30 december 2008, 11:23
Ik zit nu dat het een head is. Ik dacht een combo. In dat geval moet er toch een cabinet of een loadbox op aangesloten worden.
Als je op een buizenhead geen speakers/loadbox aansluit kan je de output-trafo slopen.
De technische reden daarvan weet ik niet precies, daar kunnen andere mensen hier je beter mee helpen.

Bloodline
30 december 2008, 11:33
Ok dankjewel !