PDA

View Full Version : goed? Elektro-acoustische gitaar



Jailbird
29 december 2008, 11:49
Hey

Ik ben een ervaren gitarist en heb tot nu toe alleen elektrisch gespeeld.
Toch ben ik aan het kijken voor een elektro-acoustische gitaar omdat sommige nummers mooier klinken als je het acoustisch speelt (vind ik).
Nu wil ik niet te veel geld er aan uitgeven, omdat ik eerst wil uitvinden of ik het wat vind.

Dus heb ik op musicstore.com deze gitaar gevonden:

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Jack-Danny-CDG-3EQ-BK-Black/art-GIT0004610-001


Ook speel ik in een band, zou ik hem daarvoor ook kunnen gebruiken?

Wat raden jullie mij aan ?



Rock on

Acousticaster
29 december 2008, 12:17
Tsja... het is een J&D he, eigenlijk zegt dat al genoeg. Ik neem aan dat je de goedkopere lijn van Stagg kent? Veel beter ben je niet uit. Voor 100 euro is het waarschijnlijk het goedkoopste triplex wat ze konden vinden. Maar het is wat je ermee wilt: Als je alleen even wilt kijken of je het wat vind en hooguit twee nummers alleen slag doet... het zou kunnen. Je staat er alleen wel mee voor lul naast een Fender/Gibson/PRS, maar da's mijn mening.

Mijn advies? Ga lekker naar een goede zaak (ik zou je Kees Dee adviseren maar dat is niet echt goedkoop) en ga een middagje spelen. Verschillende houtsoorten, bodystyles en merken duwen je waarschijnlijk wel in de goede richting. Als prijsklasse zou ik zo rond de 300/350 aanhouden. Dan heb je meestal een gitaar die het gewoon prima doet, aardig speelt, dito klinkt en betrouwbaar is. Je bent even iets meer geld kwijt, maar dan heb je wel een gitaar die je niet meteen op het kampvuur gooit. Kijk eens naar Tanglewood, Crafter, Cort, Ibanez: veel gitaar voor weinig.

Jailbird
29 december 2008, 16:23
Oke, bedankt voor je reactie!
Nu weet ik hoe en wat


Rock on