PDA

View Full Version : Sparrow Primitiv is de keuze



Spitfire
29 december 2008, 11:41
Eindelijk dan toch mijn nieuwe gitaar gekocht (eigenlijk bestelt, hierover later meer). En het is toch een semi-hollow geworden. Stond eigenlijk ook al vast, maar tussendoor heb ik toch nog heel veel gitaren geprobeerd (SG's, Jazzmasters, Jaguars (nieuwe Classic Player is erg goed) en Tele's).

Uiteindelijk heb ik voor een Sparrow Primitive gekozen. Ik had al een tijdje geleden een topic over Sparrow geopend, omdat ik ze zo mooi vond, en toen kwam ik erachter dat ze verkocht werden bij Musik Produktiv. Toen ik hem in m'n handen had wist ik eigenlijk al direct dat dit hem ging worden. Lekkere hals en echt een super sound. Specs mogen er ook wel wezen: Grover stemmechanieken, Kent Armstrong pu's, benen topkam enz. Iedereen aan de Sparrow zal ik maar zeggen (want ook hun Tele's waren echt heerlijk én goedkoop).

Ik moest er wel weer zo nodig een kiezen (qua kleur en afwerking) die ze én niet in de winkel hadden én niet in de catalogus, dus hij moet nog gemaakt worden in korea/canada en ik moet ongeveer 3 maanden wachten. Er staan wel toevallig foto's van 'mijn model' op internet dus bij deze:

http://img178.imageshack.us/img178/6558/afbeelding2yy8.png
http://img178.imageshack.us/img178/3641/afbeelding3sy1.png
http://img152.imageshack.us/img152/6515/afbeelding4xa6.png

Nog even kudos voor Musik Produktiv, het was er echt super druk, maar toch nam de verkoper echt de tijd voor mij en werkte hij super hard (moest de hele tijd heen en weer lopen van computer, naar printer en weer terug omdat hij het artikel moest bestellen). En hij was ook nog eens super aardig.
Aan de andere kant had je dan wel weer Feedback Rotterdam waar de verkopers op hun 'altaar' zitten gitaar te spelen en te babbelen. En als je ze even wat wilt vragen moet je maar even wachten tot ze hun eigen gesprek hebben afgerond... Kom ik dus ook nooit weer.

humbucker
29 december 2008, 12:06
Woow!!

Die is mooi zeg!! Ziet er echt super uit! Ook een super kleurtje!!!

als ik zo onbeschoft mag zijn: Quanta kosta?

Luke-wannabe
29 december 2008, 12:20
Prachtig! Vet ook met die pinstriping!

JimiDylan
29 december 2008, 12:26
Woow!!

Die is mooi zeg!! Ziet er echt super uit! Ook een super kleurtje!!!

als ik zo onbeschoft mag zijn: Quanta kosta?

Mooi Ding!!! En nu wil ik ook weten hoe duur ie was? :D

Rutger
29 december 2008, 12:27
"Primitiv" hehe, leuke understatement :)

Die bindingen zijn werkelijk prachtig!

Spitfire
29 december 2008, 12:44
En hij kost maar 666,- euro (dat zal ook wel die duivelse klank verklaren :blast:)

De goedkoopste versie is 500-nogwat en heeft goedkopere stemmechanieken en elementen van Sparrow zelf. De versie die ik heb heeft dus Grovers en Kent Armstong pu's en de duurste versie (750,- kost ie volgens mij) heeft daarbij ook nog een Bigsby.
Vond het wel vreemd dat het dus goedkoper is om de gitaar via Musik Produktiv te kopen dan direct via Sparrow zelf (scheelt voor mijn model 100 euro).

Hun modellen van een Les Paul, een Tele en een Gretsch zijn ook echt topgitaren. Moet je zeker eens proberen.