PDA

View Full Version : Versterker rond de 300 Euro



Arjan D.
11 maart 2003, 19:06
Hallo,
Ik ben dus op zoek anar een versterker voor rond de 300 euro (2ehands)

K heb al een beetje rondgekeken, maarvan Hughes & Kettner heb ik nog niet veel bijzonders gevonden.(Weinig aanbod)

Van de Marshall Valvestates en Peavey`s hoor ik alleen maar slechte dingen(in band situatie)

Dus is de vraag voor mij:
Wat blijft er nog over?

Ik zoek dus een Amp voor rond de 300 euro, 2ehands, en eentje die goed is voor in de slaapkamer, maar ook ik een band.

Ik speel voornamlijk metal, maar een goede clean is ook belangrijk :smile:

Thx

wingman
11 maart 2003, 19:14
Kijk ergens voor een tweede hands sessionette snoei hard maar eventueel ook voor thuis.

Bins
11 maart 2003, 19:25
Ik weet dat ik in herhaling val, maareh....
Fender Ultra Chorus! Goedkoop, kan bikkelhard en geweldige clean. Gooi er een pedaaltje voor en voila, metal.

Arjan D.
11 maart 2003, 19:38
Hmm, ik heb wel een pedaal, maar om nou te zeggen dat dat DE distortion is die ik zoek, hmm nieeg, maar k heb hem dan ook aangeslaoten op een London City beginnersgeval van 15 W
Maar iig thx, ik zal eens kijken, meer reacties zijn zeer welkom :smile:

Timmer
11 maart 2003, 19:53
Vraagje? Wat voor distortionpedaal heb je dan? Dikke kans dat het gewoon brak klinkt door omdat je verster klote is.

Op marktplaats.nl staan wel een paar H&K (meeste attax 80), ik neem aan dat jij ook die arjen bent die op gitaarmarkt naar een attax 100 zocht?

Zou je zo 175-200 euro gaan kosten voor een at. 80 en dat is niet verkeerd

Arjan D.
11 maart 2003, 19:57
Ik heb een Ibanez(loopt ff naar boven....)Blacknoise Soundtank.
K weet niet of meer mensen deze hebben/kennen?

En die Attax 80, is dat wat, en ook clean?

Thx

<edit> En ja, ik ben die Arjan :smile: </edit>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Arjan D. op 2003-03-11 20:03 ]</font>

andy
11 maart 2003, 20:50
wat is dat een london city 15 watt beginnersgeval??? Ik heb zelf twee london city "gevorderden" bakken. Maar van die 15 watt heb ik nooit gehoord.

Arjan D.
11 maart 2003, 21:13
op http://www.arjan2003.tk staat daarvan wel een foto :smile:

andy
11 maart 2003, 21:47
Grappig ding, maar niet echt geschikt voor het podium lijkt me. Zou die voor de slaapkamer blijven gebruiken en een stevige bak kopen voor op het podium als je metal wilt gaan spelen.
Kan je helaas niet iets aanraden voor rond de 300 euro.

Arjan D.
11 maart 2003, 22:12
Hmmm, maar ik zoek dus een versterker voor thuis EN podiumgebruik,
dus heeft iemand anders missch nog iets aan te raden?

hawisaem
12 maart 2003, 08:52
Heb zelf een Fender Roc Pro 1000 combo voor thuis gebruik en optredens.

Op http://www.marktplaats.nl staat er 1 voor E 350,-te koop.
De Fender Roc pro 1000 combo is een twee kanaals transitor versterker van 100 watt met buisje voor de schuer.
Compleet met footswitch om te schakelen tussen de kanalen en het reverb effect. Het overstuurde kanaal heeft twee presets die je ook met de footswitch kunt aan sturen. Bijvoorbeeld tussen een metal distortion en een rock crunch. En hij gaat echt hard.

Vai Himself
12 maart 2003, 11:19
zie mijn andere topic over de randall rg75
supervet geluid en 400 euro nieuw!

Arjan D.
12 maart 2003, 18:03
Maar een valvestate is dus niets?
En wat kan ik beter doen, een amp kopen met 2/3 kanalen, dus clean en crunch/high gain
of een 1 kanaals versterker, met mijn Dist. pedaal?

Neals
13 maart 2003, 14:11
Drie kanaals is beter als je ook lekker klinkende solo's wilt gaan spelen.

Anders moet je eens om een JCM800 combo gaan zoeken, dat niemand dat eerder heeft geroepen hiero.

Arjan D.
13 maart 2003, 20:15
Is dat haalbaar voor rond de 300 Euro?
Volgens mij neti namelijk, voro zover ik weet, maarja.
K ben dus nog steeds (vrolijk) op zoek :smile:

belfrink
13 maart 2003, 20:55
Ik snap niet wat iedereen tegen die Valvestates heeft, ik heb zelf een BI-Chorus 200, met een leuke gitaar en een crybaby kun je er hele acceptabele tonen uithalen hoor, en met de contour knop kun je vershillende soorten tonen krijgen. Ik zou gewoon een Valvestate gaan proberen want misschien is het wel helemaal jouw versterker.:smile:

Arjan D.
15 maart 2003, 12:30
Verder nog iemand?
Want k heb nog steeds niets gevonden wat mij aanstaat :sad:

Arjan D.
15 maart 2003, 23:45
Niemand?

Aspa123
16 maart 2003, 00:29
Het hangt ook een beetje af van je situatie denk ik...dwz ben je van plan met die band naar een oefenruimte te gaan (staat nml meestal al versterkers) of in een zolderkamer/garage/etc te oefenen (welke amps hebben je mede-bandleden) en hoe wil je eventueel op het podium klinken?...

Gezien je budget lijkt mij een (2e hands)100+ watt combo (met minstens 1 goed cleankanaal)+ distortionpedaal (ga er maar vanuit dat je metal speelt) het meest veelzijdigst. Volgens mij hebben de meeste merken wel iets wat volstaat. Marshall of fender bv..

Tja maarja wie ben ik..ik speel thuis met een pod op mn pc en nu met band gebruik ik mijn jcm800 top. :smile:

Anders Destium
16 maart 2003, 01:43
Ik speel thuis meestal op een Marshall Valvestate 30R, en dat voldoet prima...maar dan heb ik wel een pedaal voor echt vette distortion... Clean heb ik niets te klagen. Ik heb zelf eigenlijk alleen positieve ervaringen met Valvestates, ik weet dat ze thuis niet zo op de proef worden gesteld, maar als je hem daarvoor hebt is er toch niets aan de hand?

Voor het geld heb je aan een Valvestate een goeie...

Ic3gl0vE
16 maart 2003, 20:30
Ik ben nog steeds heel blij met mijn hoest en knetter Attax 100 die ik voor 750 gulden heb gekocht (incl midi... not that I care...).

Maar even over de vraag over het aantal kanalen: Ik zou zeker voor een 2 of meerkanaals bak gaan. Niet alleen omdat de scheur van een aardige versterker beter klinkt dan die van een goedkoop pedaal, maar ook omdat je dan meestal 2 equalizers hebt en dat is toch ook wel heel fijn. Je kunt natuurlijk ook een distortion čn een eq pedaal gebruiken maar ja... geef mij maar gewoon een veelzijdige amp :smile:

Arjan D.
17 maart 2003, 14:45
Ok ik ga WEER :razz: rondkijken, Thx allemaal

En een H&amp;K Club reverb, is dat wat voor thuis en band?

En dat van dat oefenen, dat gebeurt in een garage-achtige ruimte

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Arjan D. op 2003-03-17 14:48 ]</font>