PDA

View Full Version : Afscherming voeding, welk materiaal?



shredneck
29 december 2008, 00:09
Hallo,
Ik ben bezig met mijn pedalboard en per toeval kwam ik erachter dat de lichte brom die ik had als ik mijn wah aanzette, verdwenen was als ik de voeding verder van de wah hield.

Nu is het zo dat ik een pedalboard heb met de voeding ingebouwd (een pedalpower 2+ van Voodoolabs) en die zit pal onder mijn wah. Er is weinig ruimte om de voeding te verplaatsen, dus dacht ik de brom t ekunnen verminderen door afscherming te gebruiken.

Welk materiaal zal het beste helpen? Het zou mooi zijn als het materiaal niet te dik is.

Frits van Mourik
29 december 2008, 01:53
Het mooiste zou zijn mu-metaal, maar da's duur & lastig te bewerken: second best is ehhh... blik!

guitartheo
29 december 2008, 10:51
Dat is een lastig probleem , afschermen hielp bij mij iets maar niet voldoende .ik heb zelf het printje in mijn wha zo gedraaid dat het minder werd ,het inductiespoeltje in de wha werk als een attene .
Je mag toch aanemen dat zo'n pedalpower voeding al afgeschermt is :???:

Dude
29 december 2008, 11:37
Aluminium tape,

Shurtape AF-973 heet het spul, verkrijgbaar bij de betere automateriaal zaken. Werkt ideaal !!! Heel mijn pedalboard, achterkant van slagplaten, alles zit er mee vol !

shredneck
29 december 2008, 12:02
Te gek, ik ga die tape scoren. Bedankt voor de tip!

Grts Corvin

shredneck
29 december 2008, 12:04
Aluminium tape,

Shurtape AF-973 heet het spul, verkrijgbaar bij de betere automateriaal zaken. Werkt ideaal !!! Heel mijn pedalboard, achterkant van slagplaten, alles zit er mee vol !


Oi, ik woon in Vlaardingen. Waar heb jij het gescoord? Scheelt weer zoeken.

nico verduin
29 december 2008, 12:07
Oi, ik woon in Vlaardingen. Waar heb jij het gescoord? Scheelt weer zoeken.Praxis heeft ook mooi dik aluminium tape.

guitartheo
29 december 2008, 12:29
Je pedalpower zit in een metalen case en je wha waarschijnlijk ook ,ik denk niet dat een beetje alutape wat gaat veranderen ,
maar je kunt het altijd proberen natuurlijk

shredneck
29 december 2008, 13:12
Je pedalpower zit in een metalen case en je wha waarschijnlijk ook ,ik denk niet dat een beetje alutape wat gaat veranderen ,
maar je kunt het altijd proberen natuurlijk

Daar heb je een punt, beide zitten in een metalen behuizing. Beste is van elkaar scheiden, maar geen ruimte helaas. Ik ga toch maar eens wat proberen, gewoon die wanden wat dikker maken met die tape en wellicht nog een extra plaatje eronder.

Het gaat overigens om een fulltone clyde wah.

shredneck
29 december 2008, 18:28
Zo, net ff die tape aan de binnenzijde van de wah en voeding geplakt. Meerdere lagen overigens, stuk of 4. Boel weer in elkaar gezet en het is een stuk minder geworden, de brom. Ik denk dat, met een pedalboard van het formaat dat ik heb (ongeveer zo groot als een flinke laptop) , het lastig is die brom helemaal weg te krijgen. Zodra ik de voeding 10 centimeter verder opschuif is het weg :-( ...maar daar is dus geen ruimte voor helaas.

Binnenkort maar eens kijken naar een groter pedalboard.

Bedankt voor de tips iig, heeft toch wat geholpen.

Dude
30 december 2008, 12:44
Je hebt het al lees ik,

trouwens, onwijs lekkere muziek zeg !! en dat ook nog eens uit vlaardingen. Kennen wij elkaar niet uit pandemonium/villa musica van vroeger ?

shredneck
30 december 2008, 17:06
Hey, nee, dat denk ik niet. Wellicht onze drummer, die zat vroeger in een metalbandje genaamd Paratyfus en die hebben daar wel eens gespeeld. Ikzelf woon pas 4 jaar in Vlaardingen.

Als je CrowJane leuk vind kan ik je wel een eptje opsturen binnenkort, de nieuwe komt over een maandje uit. Als het gaat om Corvin Silvester, dan moet je 25 januari naar Cafe Loenz in Vlaardingen komen (Filosofisch Cafe met o.a. Awee Prins), daar ben ik het muzikaal intermezzo.

Bonk on dude.

Grts Corvin

Dude
30 december 2008, 17:14
yo corvin ! crowjane klinkt erg lekker !

cool, 25ste staat in mn agenda, kom wel ff langshoppen !

succes man,

the sure thing
30 december 2008, 21:28
Ik heb ook de Pedal Power 2 en de Fulltone Clyde wah.... En ook last van een brom. Ik kan za ook niet ver van elkaar zetten.... Werkt een blikken plaatje niet veel beter dan aluminium tape?

shredneck
31 december 2008, 00:29
Ik heb ook de Pedal Power 2 en de Fulltone Clyde wah.... En ook last van een brom. Ik kan za ook niet ver van elkaar zetten.... Werkt een blikken plaatje niet veel beter dan aluminium tape?


Ik denk dat dat wel mee valt, die tape( 4 lagen binnenzijde wah, 4 lagen binnenzijde voeding) werkt iig al erg goed, scheelt een hoop. Ik heb in het afgelopen jaar nu mijn ultieme pedalboard gebouwd, de tape was een aardie verbetering, maar beter is het om je pp2(+?) verder van je wah te zetten.

Mijn board is echt studiovriendelijk, maar ik heb een tweede wah voor als ik clean ga wahen.
Daar zit een batterijtje in en is het stilste. Live doe ik alles met mijn board.

Heb je je clyde ook op mike's preset of heb je je eigen "draai" eraan gegeven?

cluseau
31 december 2008, 00:33
Werkt een blikken plaatje niet veel beter dan aluminium tape?

Heren, jullie hebben last van het magneetveld van de trafo('s). Zoals bekend is heeft aluminium niet veel met magnetisme en heeft dus ook weinig afschermende invloed op een magnetisch veld. Een plaatje blik is hier inderdaad beter op zijn plaats. Mocht dit niet voldoende helpen probeer het dan met twee lagen blik met daartussen een beetje ruimte.

Anyway succes.
Frans.

shredneck
31 december 2008, 02:03
Heren, jullie hebben last van het magneetveld van de trafo('s). Zoals bekend is heeft aluminium niet veel met magnetisme en heeft dus ook weinig afschermende invloed op een magnetisch veld. Een plaatje blik is hier inderdaad beter op zijn plaats. Mocht dit niet voldoende helpen probeer het dan met twee lagen blik met daartussen een beetje ruimte.

Anyway succes.
Frans.


Bruut. Ik ben nooit te oud om te leren. Ik ga dat proberen, wie weet. Was Frits (bedankt voor de kaart ey) toch weer de slimste!


@Cluseau: thx, ik probeer het ff. Geen verstand van dit soort zaken. Waarom geen blik als afscherming van gitaarslagplaten?

Frits van Mourik
31 december 2008, 02:32
I rest my case...:rockon:

shredneck
2 januari 2009, 00:02
Hehehe, en meteen een fijne sig voor Frits!


Overigens, ben nog verder gegaan, heb een klein blikken behuizing gemaakt en die over de wah spoel gezet....dat werkt als een trein.


Frits rules.


Ik ga een blikken slagplaat maken voor onder de slagplaat van mijn strat.

cluseau
2 januari 2009, 09:03
Ik ga een blikken slagplaat maken voor onder de slagplaat van mijn strat.
Hier zul je niet veel voordeel uit halen denk ik.
Bij je gitaar heb je namelijk meer last van een "elektrisch" ipv een magnetisch veld van de trafo.
Een stuk aluminium zou op deze plaats voldoende moeten zijn.
Overigens is blik geschikt voor magnetische EN elektrische storingen.
Mocht ik het toch mis hebben.....sorry twas goed bedoeld.

Frans

dekuif
10 januari 2009, 18:41
Ik heb ook een brom bij het inschakelen van mijn Crybaby JH-1.
Deze brom heb ik alleen op het distortion kanaal van mijn pedaltone.

Op het cleane kanaal gaat het eigenlijk prima.

Ik heb nu een stukje cola blik om die spoel heen gedaan, maar dat helpt hier vrijwel niets?

Of moet dat bij voorkeur dikker blik zijn?

( ook hier staat de voeding dichtbij de wah, echter als ik die voedingen weghaal en helemaal aan de andere kant zet, heb ik nog steeds dit probleem... )

bert k
10 januari 2009, 18:42
Zijn colablikjes niet van aluminium?

dekuif
10 januari 2009, 18:53
het zal toch niet waar zijn...... het bewerken ging ook wel erg makkelijk.....

dan maar snel knakworsten eten of iets.... dat is dan toch wel echt blik?