PDA

View Full Version : Gitaar Kris Wauters



kenx
28 december 2008, 18:07
Hoy,

Allereerst al sorry als dit topic niet in het juiste onderdeel van het forum staat.
Nu de vraag, is er hier iemand naar Clouseau Crescendo in het sportpaleis (BE) geweest? Kris Wauters speelde heel de tijd op een semi-acoustic. Nu was mijn vraag, weet iemand wat die gitaar is? Ik dacht een Fender aan de hals en headstock te zien. Hij lijkt iig heel erg op een jazzmaster...

mvg,

kenny

Martijn-w
28 december 2008, 18:08
Een semi-akoestische fender jazzmaster?

Nog nooit van gehoord.

Mr.Fingers
28 december 2008, 18:14
Fender California-series waarschijnlijk

klik (http://www.fender.com/products//search.php?section=acoustics&cat=california)

of dit

of de JZM

Klik (http://www.fender.com/products//search.php?partno=0967700320)

steph
28 december 2008, 18:40
Fender Starcaster, is een semi.

Mr.Fingers
28 december 2008, 18:44
Fender Starcaster, is een semi.

http://guitargeek.com/gear/img/fender_starcaster.gif

Heeft die hond van een Wauters die gitaar nu ook al :sneaky:

Mitch
28 december 2008, 18:59
Ik vind 't wel een beetje een impertinente vraag: is er iemand nog naar de voorstelling van Clouseau geweest? Dat soort dingen hou je toch liever privé lijkt me.

Wel een verdomd leuke gitaar trouwens...

aaronstonebeat
28 december 2008, 19:42
Ik ben een paar jaar geleden ook naar zo'n Clouseau show geweest in het Sportpaleis. Ik had mezelf daar ook niet zo snel verwacht, maar het liep zoals en liep en voila.
Was een mega-spektakel! Ik denk dat weinig nederlanders beseffen hoe groot Clouseau in Vlaanderen is. Elk jaar 15 keer het Sportpaleis uitverkocht en iedereen komt kijken omdat ze steeds de laatste snufjes op het gebied van podiumaankleding hebben. Steeds weer verbluffend naar het schijnt.
't Is mijn smaak niet zo, maar het zit allemaal geweldig in elkaar, zowel visueel als muzikaal.

kenx
28 december 2008, 20:54
Hoy,

mr Fingers, het is de JZM...
Iemand met gebruikerservaring?

mvg,

kenny

Mr.Fingers
28 december 2008, 20:57
geweldige KUT (kwalitatief uiterst treurig) gitaar, net als de tele- en stratacoustic. Als het enigzins kan ten allen tijden vermijden!

kenx
28 december 2008, 20:59
Ik vind 't wel een beetje een impertinente vraag: is er iemand nog naar de voorstelling van Clouseau geweest? Dat soort dingen hou je toch liever privé lijkt me.


Hoy,

Het was niet de bedoeling dat ik wou weten wie van jullie er allemaal heen geweest is, het was gewoon de bedoeling of iemand dan uiteindelijk die gitaar van Kris gezien had...






Btw: Clouseau, ik hou niet zo heel veel van hun muziek, maar het zit gewoon mega goed in elkaar, productioneel bedoel ik dan, met die brug en alle nieuwe snufjes van (idd kledij...) en oa: lichttechniek enz...

mvg,

Kenny

kenx
28 december 2008, 21:01
geweldige KUT (kwalitatief uiterst treurig) gitaar, net als de tele- en stratacoustic. Als het enigzins kan ten allen tijden vermijden!

oké, dacht ik al, maar zoals ik al eerder heb gelezen op dit forum, lijkt deze ingeplugd nog wel redelijk te klinken...? Natuurlijk kan het unplugged niet anders dan kut zijn met zo'n kleine klankkast...

mvg,

kenny

martijn3293
28 december 2008, 21:22
Ik zie dat je dit pas vandaag gepost hebt :P
Misschien toeval, :p maar ik ben gisteren ook naar Clouseau Crescendo geweest :D Heb ook Kris Wouters zijn gitaar opgemerkt :D maar ik zou niet weten wat voor iets het zou kunnen zijn :D

Was trouwens sjiek concert :D

Maar die andere gitarist (Ik ken de naam niet meer :p)
Die iets fors gebouwde met zijn zwarte haren en bril. Die had in het begin ook een gitaar wat je niet zo vaak ziet denk ik :P Ik weet niet hoe zo een gitaar heet :P Maar volgens mij had die 12 snaren XD

Mr.Fingers
28 december 2008, 21:25
Eric Melaerts, en die heeft 63 gitaren thuis staan, dus dat kan vanalles en nog wat zijn

kenx
28 december 2008, 21:42
@ martijn3293: Oh wat een toeval!:dance: was idd een geweldige show, en idd, Eric Melaerts & idd, een 12-string, maar ik weet niet welk merk dat ding was...

Danieldg
28 december 2008, 21:50
Eric Melaerts, en die heeft 63 gitaren thuis staan, dus dat kan vanalles en nog wat zijn

Geweldig verhaal over z'n Ibanez JEM btw xD

kenx
28 december 2008, 22:36
huh?

Daar weet ik niets van...
Leg uit! :dance:

grtz

Danieldg
29 december 2008, 00:13
huh?

Daar weet ik niets van...
Leg uit! :dance:

grtz

Ik weet er het fijne niet meer van, maar es was een aflevering van 'De Laatste Show' waar hij en Jean Blaute uitleg gaven over hun gitaren. Daar liet hij dan ook zijn 'lelijke' gitaar zien, zijn JEM. Waarna hij een heel verhaal vertelde over hoe hij hem gekocht heeft etc :P

J.G.
29 december 2008, 11:27
http://www.donna.be/files/Fotoboeken/aaclouseau/DSC_7316.jpg

Mr.Fingers
29 december 2008, 11:35
Een baggergitaar voor baggermuziek van een baggergroep, zo hoort het :cheerup:

richwoodplayer
29 december 2008, 11:39
die schoene! echt lelijk! :o

Kaboemba
29 december 2008, 13:28
Een baggergitaar voor baggermuziek van een baggergroep, zo hoort het :cheerup:

Ach ja en maar zeiken over een bandje die wel geld verdiend met wat ze leuk vinden.
Wat kan jou het rotten dan wat ze hebben of wat ze spelen als het allemaal niks is.
Persoonlijk vind ik het ook niet je van het maar wat kan iemand dat nu schelen.
Maar ik weet het, het doet het altijd goed hier om af te geven op dit soort bandjes.

kenx
29 december 2008, 13:30
kan heus wel zijn dat het een baggergitaar, voor baggermuziek is en van een baggergroep... voor jou.

Maar daarom niet voor anderen.
Ik vind het geweldig hoe ze hun liedjes live brengen enz...

Trouwens daar had ik het topic niet voor geopend...


mvg,
kenny

J.G.
29 december 2008, 13:47
Ach ja en maar zeiken over een bandje die wel geld verdiend met wat ze leuk vinden.


En heel veel geld denk :satisfie:
Ik denk dat er weinig groepen zijn die het zo ver gebracht hebben als clouseau en trouwens; Koen Wauters is gewoon een toffe gast volgens mij.

groovieguitarguus
29 december 2008, 15:10
Een baggergitaar voor baggermuziek van een baggergroep, zo hoort het :cheerup:

Mr. Fingers... is dit nu nodig??? Laat iedereen even in zijn waarde!!!

Bij deze nodig ik iedereen uit om even de muziek van jouw band ongenuanceerd te beoordelen / veroordelen:

Band van mr. Fingers: http://www.myspace.com/substraction

Persoonlijk ben ik geen Clouseau liefhebber, maar als er hier in Nederland wat op de TV voorbijkomt, blijf ik geïnteresseerd kijken en luisteren. Kan zeggen dat het heel profi is wat ze neer zetten.

Danieldg
29 december 2008, 15:53
Mr. Fingers gaf zijn mening op een toch wel duidelijk komische wijze (de smilie ???). Laat het ook duidelijk zijn dat Clouseau weinig/geen respect krijgt van de meeste muzikanten, en zeker op een forum van dit niveau, waar veel getalenteerde muzikanten zitten. Dus het is dan ook normaal dat men dat hier duidelijk laat merken. Het antwoord op de vraag is gegeven, dus in feite mag dit topic dicht, en kan deze beginnende ruzie dan ook gestopt worden.

groovieguitarguus
29 december 2008, 17:45
Ondanks de smilie... kan IK geen nuance o.i.d. lezen.
Denk dat hij er ook indirect mensen mee kwetst. O.a. diegene die dit Topic heeft gestart.
Het gaat mij erom dat mensen respect voor elkaar houden.
Okay... mijn reactie is wellicht bot en kort door de bocht.

Zie het als 'eye-opener'... no hard feelings

hessepes
29 december 2008, 17:54
hmmmm we zijn de christmas spirit nu al vergeten?:dontgeti:

Niks mis met Clouseau, vind een aantal liedjes heel erg prettig in het gehoor, hoor!:)

barno
29 december 2008, 18:55
Mr. Fingers gaf zijn mening op een toch wel duidelijk komische wijze (de smilie ???). Laat het ook duidelijk zijn dat Clouseau weinig/geen respect krijgt van de meeste muzikanten, en zeker op een forum van dit niveau, waar veel getalenteerde muzikanten zitten. Dus het is dan ook normaal dat men dat hier duidelijk laat merken. Het antwoord op de vraag is gegeven, dus in feite mag dit topic dicht, en kan deze beginnende ruzie dan ook gestopt worden.


dat clouseau geen respect krijgt van muzikanten van niveau is pertinent onwaar. net nog gerepeteerd met twee professionele muzikanten uit het "juiste" circuit die per ongeluk daar waren en zeer te spreken waren over het professionalisme en spelniveau. ik vind hun songs en zeker hun teksten niet goed maar die twee broers weten wel juiste muzikanten en medewerkers te kiezen, ook een verdienste hoor.

groovieguitarguus
29 december 2008, 21:04
Nog even een wat genuanceerdere reactie op Mr. Fingers.

Het is heel makkelijk om een band als Clouseau af te branden.
Uiteraard hebben ze geen Cool imago.
Toch moet er ook bij deze heren een flinke passie zijn voor het maken van muziek en het neerzetten van een goede show.
Als je bulkt van het geld (zoals de heren doen) heb je deze shows niet nodig voor de centen.
Het stikt van de 'NIET-Coole' bands en muzikanten.
Wellicht baalt Mr. Fingers ervan dat bands die hij te gek vind zo weinig onder de aandacht komen. Dat is helaas een kwestie van vraag en aanbod.

Het gaat ook op gitaarnet voor de passie voor muziek.
Het kan best zijn dat Meneer Clousseau ook dagelijks op gitaarnet te vinden is onder een Nickname...

Pfff... waar maak ik me ook druk om... ben geeneens een Clousseau fan ;-)

kenx
29 december 2008, 21:47
Ik heb ook nooit gezegd dat ik een echte clouseau-fan ben, en ook ik hoor sommige liedjes van hun niet graag, maar voor de zoveelste keer: ik vind het heel knap hoe ze hun show brengen, en hoe professioneel ze er dan ook mee omgaan. En, zij hoeven het inderdaad niet meer voor het geld te doen, want dat hebben ze toch al genoeg. En nogmaals, ieder heeft zijn eigen mening over ELK bandje/groep, en maar goed ook want het zou nogal een dooie boel worden anders. BTW: er zijn veel bandjes die het wel om het geld doen en half om het plezier, die zijn dus verkeerd bezig.
En mag ik dan ook aan een mod vriendelijk vragen mijn topic dan maar te sluiten, als er toch alleen maar gezeken wordt over de band en dan heb ik nog niet eens iets over de band gevraagd.
En voor de verduidelijking, nu Mr. Fingers gezegd heeft dat hij clouseau niet goed vind, ben ik niet gekwetst... nogmaals bovenstaande ^^. Ieder heeft een eigen mening.

Mvg,

kenny

jazz studio
31 december 2008, 16:43
Ik zie dat je dit pas vandaag gepost hebt :P
Misschien toeval, :p maar ik ben gisteren ook naar Clouseau Crescendo geweest :D Heb ook Kris Wouters zijn gitaar opgemerkt :D maar ik zou niet weten wat voor iets het zou kunnen zijn :D

Was trouwens sjiek concert :D

Maar die andere gitarist (Ik ken de naam niet meer :p)
Die iets fors gebouwde met zijn zwarte haren en bril. Die had in het begin ook een gitaar wat je niet zo vaak ziet denk ik :P Ik weet niet hoe zo een gitaar heet :P Maar volgens mij had die 12 snaren XD

ja, dat was een twaalf string , specifieker een Taylor 355CE !

jazz studio
31 december 2008, 16:51
http://guitargeek.com/gear/img/fender_starcaster.gif

Heeft die hond van een Wauters die gitaar nu ook al :sneaky:

nee, het was een andere! eerlijk gezegd ; ik hou niet zo van deze fender op de pic. vergeleken met een strat of tele vind ik deze maar niets... uiterlijk dan , de klank is best lekker!

kenx
31 december 2008, 17:01
Idd, het was een andere, maar al je mijn topic even doorleest, dan zie je dat er een Fender JZM gezegd is, en dat er trouwens ook al een foto in m'n topic staat.

mvg,

kenny

hendrix2
31 december 2008, 17:36
Bwa wat een jammere reacties op clouseau hier. Ze zijn in Belgie echt wel groot. Groter dan gelijk welke band. Ik zie geen enkele andere groep jaar na jaar het sportpaleis 10-15 keer uitverkopen. Maak er jaarlijks 20 sportpaleisen van en ze zitten ook vol! Andere groepen zijn hier blij met 1 of 2 maal het sportpaleis.

Verder maken ze gewoon leuke muziek die voor een aardige sfeer zorgt. Ik ben geen fan, maar ik heb toch wel veel respect voor de groep clouseau. 20 jaar geleden waren ze de nummer 1 groep in belgie en dat zijn ze nog steeds (en ik kijk louter naar verkoop want ik vind heus ook wel wat andere belgische bands beter).

Verder worden ze omringt door allemaal schitterende muzikanten en dat zorgt ervoor dat ze er live keer op keer staan. En meer zelfs, dat ze iedere keer het dak van het sportpaleis blazen, want al zit het vol met ouwere mensen, toch is er een enorme sfeer.

Zo, nooit gedacht dat ik een pleidooi voor clouseau ging houden op gitaarnet :p

Mitch
31 december 2008, 17:38
Het was niet de bedoeling dat ik wou weten wie van jullie er allemaal heen geweest is, het was gewoon de bedoeling of iemand dan uiteindelijk die gitaar van Kris gezien had...

Ik maakte maar een geintje joh, no sweat!

Die gitaar waar het eigenlijk om te doen was vind ik een stuk minder sexy dan het eerdere idee dat gepost werd. Afijn, kritiek lijkt me overbodig, Koen is natuurlijk het gezicht en de stem, niet de lead gitarist van Clouseau, dus al speelt hij op rommel...who cares? Ik ergerde me meer aan Bono die een prachtige signature gitaar van Gretsch kreeg en daar dan drie akkoordjes op speelde waarvan regelmatig één of twee fout :(

kenx
1 januari 2009, 02:33
Hoy,

inderdaad, het maakt totaal niet uit of een gitarist zoals voorgenoemden, op een heel dure of heel goedkope gitaar speelt... Het gaat hem om de techniek en hun eigen sound...

mvg,

Kenny

@Mitch, was niet kwaad bedoelt ofzo hoor:)

soup
1 januari 2009, 16:51
Mr. Fingers... is dit nu nodig??? Laat iedereen even in zijn waarde!!!

Bij deze nodig ik iedereen uit om even de muziek van jouw band ongenuanceerd te beoordelen / veroordelen:

Band van mr. Fingers: http://www.myspace.com/substraction

Persoonlijk ben ik geen Clouseau liefhebber, maar als er hier in Nederland wat op de TV voorbijkomt, blijf ik geïnteresseerd kijken en luisteren. Kan zeggen dat het heel profi is wat ze neer zetten.
Klinkt goed dat groepje van Mr. Fingers.



haha pech voor jou he

jazz studio
1 januari 2009, 18:30
Fender California-series waarschijnlijk

klik (http://www.fender.com/products//search.php?section=acoustics&cat=california)

of dit

of de JZM

Klik (http://www.fender.com/products//search.php?partno=0967700320)

jap die jzm was het idd. was ook juist op de site van fender aan het zoeken :dance:

jazz studio
1 januari 2009, 18:34
Hoy,

inderdaad, het maakt totaal niet uit of een gitarist zoals voorgenoemden, op een heel dure of heel goedkope gitaar speelt... Het gaat hem om de techniek en hun eigen sound...

mvg,

Kenny

@Mitch, was niet kwaad bedoelt ofzo hoor:)

dat is inderdaad waar, het gaat hem nog altijd om de muziek en niet zozeer over of het duur of goedkoop is waar ze op spelen, btw. Elke beroepsmuzikant heeft wel een stuk of 10, 20, 30 gitaren. Waaronder er natuurlijk ook goedkopere bijzitten hé ;)

matty
1 januari 2009, 19:20
ik ben nu ook niet meteen voor of tegen clouseau (ik vind het niet echt iets denk ik), maar ze zijn wel omringd door de beste belgische muzikanten, dus daar kritiek op geven zou ik een beetje belachelijk vinden ...

en ook:

ik was een paar jaar geleden op rock zottegem, waar de mens (redelijk bekend in belgie, in nl weet ik niet), zornik en james brown ook speelden in een zeer grote tent (een marquee eigenlijk) en de enige keer dat het dak van de tent ging was tijdens clouseau, en zelfs ik die het niet echt heb voor clouseau kon een glimlach een een meeschunddend hoofd niet vermijden ...

het is een beetje zoals marco borsato denk ik, iedereen kan er geweldig op zitten afgeven, maar hij krijgt de tent toch ook maar vol en swingend, en meer dan dat willen zo'n bands niet bereiken denk ik, zij maken muziek voor het grote publiek ...

jazz studio
2 januari 2009, 14:16
jongens smaken verschillen hé ;) we hebben allemaal dezelfde hobby dus geen rede om ruzie te maken ;)