PDA

View Full Version : Jordy Norbart - Money for nothing.



stratie
28 december 2008, 16:06
Een introtje van Dire straits!

ik vind deze intro altijd nog gaaf! het was ook eigenlijk eerst een tone test omdat ik dit nummer ook speel met mijn bandje, maar ik dacht ''what the heck'' ik gooi hem er gewoon op;)

http://www.youtube.com/watch?v=bsw05M4RsMY&feature=channel_page

Bedankt voor het kijken!

Groeten, Stratie (Jordy Norbart)

E-J
28 december 2008, 21:05
Tof, klinkt goed! Ik zou nog ietswat minder oversturing gebruiken... :)

stratie
28 december 2008, 21:17
Thanks! hmm, ja de oversturing is moeilijk voor dit nummer, vooral omdat ik hem speel met een strat! maar, daar verzin ik wel wat op.

Thanks voor je reactie! Stratie

erwin_ve
28 december 2008, 22:25
Thanks! hmm, ja de oversturing is moeilijk voor dit nummer, vooral omdat ik hem speel met een strat!


Zet je strat op tussenstand brug-middel coil. Draai de toonregeling vd brug of de middel coil dicht.

stratie
28 december 2008, 22:32
neh, aint gonna work. Hij staat nu op mn brug pickup (humbucker) en dat is wel de beste sound voor dit nummer (mijn mening haha;))

Bedankt voor je reactie!

Lexvandoef
28 december 2008, 22:52
Zet je strat op tussenstand brug-middel coil. Draai de toonregeling vd brug of de middel coil dicht.


neh, aint gonna work. Hij staat nu op mn brug pickup (humbucker) en dat is wel de beste sound voor dit nummer (mijn mening haha;))

Bedankt voor je reactie!

Voor dat typische halfdichte wah-soundje is dat echt de makkelijkste oplossing ;)

JeroenSchaaf
28 december 2008, 22:55
Klinkt lekker, inderdaad iets minder gain proberen!
:cheerup:

stratie
28 december 2008, 23:08
ik ga het proberen!

Thanks voor de tips, en reacties!:)

Gr stratie

MichaelSS
29 december 2008, 12:56
Het zou nog iets strakker kunnen.

Toch verder netjes gespeeld.

JelmerOnGuitar
29 december 2008, 14:46
Lekker gespeeld kerel, de sound is vind i welles beeter geweest..

Ff lekker offtopic:
Hoe monteer jij zo'n filmpje als deze? De gitaar gewoon via je Boss op de computer opnemen terwijl je filmt met je webcam neem ik aan? En dan de backingtrack erachter plakken?

Hoe plak je die dr achter? Wat voor software?

Ik vraag dit omdat ik ook een fimpje op wil nemen XD...

stratie
29 december 2008, 15:05
Thanks! sound is idd nog niet helemaal ''je van het''

MAAR! ik zal even een nieuwe opnemen waarbij dat wel goed is;)

Euhmm, hoe ik mijn ''shit'' opneem;)
Ik zet mijn microphone op serieo in, zodat die alles opneemt wat er over mijn computer boxen gaat, dus ik zet mijn boss op mn pc, zodat ik het geluid over mijn speakers hoor, en daarna zet ik de track an en speel ik mee...hij neemt ook automatisch de track op. Komt verder helemaal geen software bij kijken, tis een kwestie van configuratiescherm--->geluid---> en daar alles instellen.

Thanks voor je reactie!:D

Gr