PDA

View Full Version : Boss DD3 - HELP!



vinkske
28 december 2008, 14:36
Heej iedereen, wie kan / wil me helpen?!

Ik heb de boss dd3, versie 2b met deze printplaat:
http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/articles/images/dd3v2b.JPG
en mijn output is kapot... Ook gewoon echt kapot, gewoon doormidden gebroken...

Nu had ik toevallig nog een oude dd3 liggen (andere oudere japanse versie waar de print van kapot is) en ik wil de output overzetten (om-solderen) en het is éxact dezelfde output, maaaaar ik heb beide pedalen open en de aansluiting is totaal anders! En het probleem is: ik zie maar één kabel (de witte) los om aan het output te hangen! Natuurlijk moeten er twee aan, maar ik zie dus niet welke andere kabel ik aan zou moeten sluiten en waar deze naartoe loopt...

Op de site van boss staan geen stroomschema´s en ik hoop eigenlijk dat iemand hier hetzelfde pedaal heeft, dat ff open zou willen schroeven en me een foto kan sturen, of uit kan leggen waar deze naartoe loopt!

Kan iemand mij helpen?????

Dirk_Hendrik
28 december 2008, 16:12
Is het dan niet een kwestie van de nieuwe jack aan de draad waar eerst de kapotte jack aan zat solderen?

Denniel
30 december 2008, 12:22
Is het dan niet een kwestie van de nieuwe jack aan de draad waar eerst de kapotte jack aan zat solderen?

Volgens mij heeft Dirk gelijk, de aarde (je tweede draadje) gaat door de behuizing. Ik heb ook zo'n oude DD3 en daar zit maar 1 (witte) draad aan de uitgang. Toevallig van het weekend nog open gehad, mijn output is ook gaar denk ik. Is die van jou helemaal kapot of doet ie zoals de mijne; van tijd tot tijd valt het signaal een beetje weg?

Succes.

ThomasL
10 februari 2010, 23:18
Ja! Dit is een ouwe topic, maar nu hoef ik dus geen nieuwe aan te maken... Maar ik heb ook een vraag mbt de Boss DD3. Heb er 1 sinds dinsdag, prachtexemplaar, 1ste versie. Als aanvulling op mijn tape delay...
Ik vraag mij af waar het trimpotje voor dient onderaan het pcb. Alvorens ik er morgen eens lekker zelf aan ga draaien, zijn er hier mensen die zeggen: NEEE NIET DOENN!!!!!! Anders post ik mijn bevindingen gewoon morgen...

Anyone for tennis? ....Anyone?

Dirk_Hendrik
11 februari 2010, 08:55
Niet doen.

Trimmers zijn niet om aan te draaien en "dat het beter"gaat klinken is een fabel.

ThomasL
11 februari 2010, 10:53
Niet doen.

Trimmers zijn niet om aan te draaien en "dat het beter"gaat klinken is een fabel.

Hm, het trimpotje heeft dus niets te maken met het zelfoscilleren wanneer je de feedback helemaal opendraait?