PDA

View Full Version : Iemand ervaring met de DiMarzio Tone Zone S???



vulvasonic
28 december 2008, 03:03
Toen mijn eerste electrische gitaar, na een jaar intensief gebruik, volledig op was, kocht ik mijn eerste serieuze gitaar, een Fender Stratocaster, non-trem, Smith-uitvoering (1982) en het was liefde op het eerste gezicht. Hieronder staat ze, links op de foto:

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/Fenders_Gibsons.jpg

De liefde is nooit verdwenen en ze voelt en speelt als een droom. In de loop der jaren ben ik er echter achter gekomen dat ik het liefst op gitaren speel met een humbucker in de brugpositie. Op de strat (tweede van links) en de telecaster zitten daarom ook Seymour Duncan Little '59 humbuckertjes, waar ik zeer tevreden mee ben.

Mijn oude strat heeft nu al jaren geen podium meer gezien. Van nature klinkt ze ook nogal schel. Aangezien ik niet wil hakken in deze gitaar en er TOCH een humbucker in wil zetten, was mijn eerste gedachte om ook deze gitaar te voorzien van de Little '59. Ik vrees echter dat ik een element nodig heb die veel warmer klinkt en meer laag heeft dan de Little '59.
Na het beluisteren van de paar alternatieven voor dit element op de site van Seymour Duncan, moest ik echter constateren dat alle alternatieven juist MINDER warm klinken dan die Little '59.

Uiteindelijk vond ik op de site van DiMarzio een element dat LIJKT te voldoen aan wat ik zoek, een humbucker in SC formaat met veel laag, veel midden en een warm geluid. Het gaat om de Tone Zone S. Het gebruikte sampletje klinkt overtuigend, maar ik weet natuurlijk niet in hoeverre dit te vergelijken is met de sampletjes van SD.

En dus de vraag:
Wie kent dit element en wat zijn je bevindingen?

Tupelo
28 december 2008, 03:27
2; 4; 5 & 6 in het lijstje zin supreme; doet je goed; doe dat samen met Ricktekent zijn collectie en we zijn klaar !! :)

vulvasonic
28 december 2008, 19:56
2; 4; 5 & 6 in het lijstje zin supreme; doet je goed; doe dat samen met Ricktekent zijn collectie en we zijn klaar !! :)

Nummer 3 was anders jarenlang mijn eerste keus op het podium. Nooit iets aan gewijzigd. Het element klinkt heerlijk neutraal, dus je kan er alle kanten mee op en de zwengel werkte extreem soepel en de gitaar bleef perfect op stemming, hoe extreem ik het ook gebruikte. Helaas heeft het tremolosysteem haar beste tijd gehad, anders zou ik die plank nog steeds meenemen.

Maar het gaat hier om nummer 1. En die plank oogt wellicht wat gewoontjes, maar is vrij uniek en ze speelt als een droom. Ze is zwaar, waardoor je zou verwachten dat ze gemaakt is van essen. Ze heeft echter niet de tekening van een essen body (ik heb dezelfde gehad met een essen body). Na enig onderzoek en een kritische blik van een bekende gitaarbouwer en connaisseur op het gebied van houtsoorten, lijkt het er op dat deze gitaar één van de slechts 200 gitaren is, met een body van 'hackberry'. Deze houtsoort is verwant aan essen, maar heeft een tekening dat meer doet denken aan elzen, maar dan met een duidelijke, nauwe nerf. De afwerking (sienna sunburst) en het feit dat het een non-trem gitaar is, maakt de kans om een identiek exemplaar te vinden wel zeer klein.

Maar genoeg gekletst, WIE KAN ME IETS VERTELLEN OVER DE DIMARZIO TONE ZONE S?!?!?!?!

Iemand? :dontgeti:

Braindead
29 september 2009, 23:44
Vraagje, waarom zet je er niet gewoon een andere pickguard op zodat je er een echte humbucker in kan zetten. Het lijkt mij dat je dan meer op safe gaat. Pleur je er gewoon een normale tonezone in en dan heb je vast het geluid wat je zoekt.

Die strat #3 is trouwens vet!

Quicksilver
29 september 2009, 23:51
Vraagje, waarom zet je er niet gewoon een andere pickguard op zodat je er een echte humbucker in kan zetten. Het lijkt mij dat je dan meer op safe gaat. Pleur je er gewoon een normale tonezone in en dan heb je vast het geluid wat je zoekt.

Die strat #3 is trouwens vet!

Sinds wanneer heeft iedere gitaar een badkuip onder de pickguard? Naar mijn weten hebben de duurdere gitaren dat juist niet, dat doen ze volgens mij alleen bij de cheape modellen om de kosten te drukken?

Correct me if I'm wrong..

Braindead
30 september 2009, 00:02
You are wrong :D. Met (fender) strats heb ik trouwens niet zoveel ervaring behalve met eentje zonder pickguard maar ik heb twee Musicman Silhouettes gehad (toch niet de goedkoopste) waar je beide gewoon humbuckers in kon proppen. Maar nogmaals, van zijn strat weet ik het niet. Ging ervanuit dat het daar ook onder zat.

Thiez
30 september 2009, 10:24
Een vriend van mij heeft een keer een dimarzio chopper in een strat gezet en dat klonk zeker wel gaaf. Heel scheurend en je hoort weinig verschil met zoiets en een echte humbucker hoor.
Op site van dimarzio zijn wat samples te horen ervan. Het lijkt me zeker geen slechte keuze.

lindstrom
30 september 2009, 10:25
Vulv, gewoon proberen, soldeer hem erin en gaan met de banaan!

SimonS
30 september 2009, 10:58
Misschien een SDS-1 (Dimarzio)? Heb die zelf in een Strat gehad, die was ook iets te helder naar mijn smaak. de SDS-1 is wat vetter en meer output.

jerome
30 september 2009, 22:12
Ik heb een strat met een SDS 1 in de brugpositie.
Op zich klinkt ie lekker, best wel vet.
Maar toch klinkt ie een heel stuk ieler dan dan een van m'n andere Strats (precies hetzelfde model/zelfde uitvoering en houtsoorten) met een echte humbucker (Dimarzio Dual Sound)
Hé Vulva, ik zou als ik jou was een andere slagplaat scoren en een "echte" humbucker erin knallen...
Die klinken over het algemeen altijd beter dan een single coil of single coil formaat element
En wat maakt het nou uit als je een klein beetje hout moet weghalen.
Het blijft onder de slagplaat dus je ziet er niets van...
Mooie plank btw!!!

Braindead
30 september 2009, 22:47
That's what i thought! Ik heb ook meerdere van die Hotrails van seymour duncan maar geef mij maar gewoon een humbucker. Ziet er in de brugpositie ook veel beter uit trouwens. IMO

Rooker
30 september 2009, 22:56
Ik heb ook tone zone's in mijn strat zitten. Mooie scheur. Best diep voor een strat maar ik vind dat je toch wel echt het strat geluid behoud. Het geluid blijft mooi compact bij elkaar wanneer je met veel distortion speelt. Ik ben nogsteeds een tevreden klant.:rockon:

lindstrom
1 oktober 2009, 10:28
@ Vulv: heb je al een keuze kunnen maken?

lindstrom
7 december 2009, 15:05
even bumpen gezien ik nogsteeds benieuwd ben naar je bevindingen.

vulvasonic
7 december 2009, 15:30
Zodra ik het geld heb ga ik 'm kopen. Wanneer dat is, weet ik nog niet.

lindstrom
7 december 2009, 15:31
Zodra ik het geld heb ga ik 'm kopen. Wanneer dat is, weet ik nog niet.

ah ok, dan lezen we het tzt wel ;)

demetalenman
8 december 2009, 09:37
wellicht kan je op zoek gaan naar een zaak waar deze strat hangt

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0100132809

Hier zit de tone zone in.

Ikzelf heb dan echter geen Tone zone in mijn gitaar, maar wel een Dimarzio chopper. En ik ben zeer tevreden over Dimarzio. Heb ook de little 59 een keer in mijn gitaar gehangen. En was daar eigenlijk niet echt tevreden over, er zat totaal geen "bite" in dat element, en dat is toch iets wat je een beetje wilt in een brug element.

mesaman
8 december 2009, 09:55
ik heb zelf een element...verdorie...welke was het ookalweer....single coil met 2 lijntjes inplaats van pole pieces,deze klinkt zo heavy en zwaar en helder,de gitaar is nu een stuk strakker en vetter dan mn jem of gibson lespaul.
ik raad je aan gewoon te proberen want het kan heel goed uitpakken.
succes

Luke-wannabe
8 december 2009, 13:36
Zodra ik het geld heb ga ik 'm kopen. Wanneer dat is, weet ik nog niet.
Vulv, ben jij nou zon sloeber of zit je gewoon flink onder de plak?

grayfink
8 december 2009, 13:43
Vulv, ben jij nou zon sloeber of zit je gewoon flink onder de plak?
Het een sluit het ander niet uit :D

Ik redeneer even vanuit me zelf...

vulvasonic
8 december 2009, 13:57
Vulv, ben jij nou zon sloeber of zit je gewoon flink onder de plak?

Auw, onder de gordel!!!
De pijnlijke waarheid is dat ik eerst nog enkele duizenden euro's aan schulden heb af te lossen. Een bedrag van tussen de €50,- en de €100,- lijkt nooit een probleem te zijn, maar voor mij is het (helaas) een vermogen.
:chicken:

Ik heb op een van mijn strats en op mijn telecaster een Seymour Duncan Little '59 zitten en dat klinkt geweldig voor wat ik ermee wil. De Little '59 komt echter (vrees ik) iets te kort in het laag om geschikt te zijn voor mijn '82er non-trem strat, die van nature een nogal fel geluid heeft. Vandaar de overweging voor de Tone Zone S.

@demetalenman; dank voor de tip. Hier was ik nog niet van op de hoogte. :)

vulvasonic
8 december 2009, 17:11
Hij moet in deze plank trouwens. Ik pleur er meteen een tortoise slagplaatje op, dat kleurt lekker icm het oranje/rood van de body.

http://emobmg.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/54b2aeb5.jpg?t=1260288100
:cooler:

demetalenman
9 december 2009, 14:03
Hij moet in deze plank trouwens. Ik pleur er meteen een tortoise slagplaatje op, dat kleurt lekker icm het oranje/rood van de body.

http://emobmg.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/54b2aeb5.jpg?t=1260288100
:cooler:

mooi kleurtje. En tortoise is altijd stijlvol.

Laat op den duur ook even weten wat je van de Dimarzio vind.

Sinner1980
9 december 2009, 16:43
Ik heb een tonezone s in mn strat zitten en ik ben er erg over te spreken,scheurt lekker weg en perfect voor leads als je mij vraagt,gewoon doen dus (zo duur zijn ze niet):strat: