PDA

View Full Version : beginnersgitaar (alweer, sorry)



Roos.
27 december 2008, 20:17
ik weet dat het niet de bedoeling is dat elke keer als ik een gitaar zie er een heel topic over maak, maar ik moet dit even weten, ik ken namelijk niemand anders in mijn omgeving die verstand heeft van gitaren.

http://www.mainmusic.nl/nl/product/12147/36/gitaar/linkshandige_gitaren/elektrische_gitaar/richwood/linkshandige_elektrische_gitaar_lp-model.html

kan ik deze als beginnersgitaar nemen?
want ik wil niet zo'n stratje waar ik over 1,5 jaar al helemaal genoeg van heb ik zoek er echt een voor een langere tijd.

xRoos

Onmeunig Hans
27 december 2008, 20:28
En waarom denk je dat deze gitaar over 1,5 jaar je wel nog zal bevallen en een strat(je) niet?

Mr.Fingers
27 december 2008, 20:29
richwoodplayer heeft er zo eentje, en die is daar nog steeds erg over te spreken

beruk
27 december 2008, 20:30
Ach maakt het uit! Gewoon vragen. Op de lh markt is de spoeling dunner. De winkel die je aangeklikt hebt heeft werkelijk alléén maar LH gitaren waar je over 1,5 jaar op bent uitgekeken. Je zegt de je niet zo'n stratje wilt terwijl je een Les Paul model laat zien....
Ga eens bij Thomann zoeken op de site en zie wat je daar voor 250 kan kopen. Ik zou je de Yamaha pacifica aanraden, degelijk ding met humbucker en 2 single coils, anders qua Les Paul een Epiphone, heb je redelijk goede beginner gitaren die je als je ze toch zat wordt ook weer redelijk makkelijk verkoopt, Stagg en Richwood ga je aan de straatstenen niet kwijtraken.
Succes!

Roos.
27 december 2008, 20:39
Je zegt de je niet zo'n stratje wilt terwijl je een Les Paul model laat zien....


huh?
ik wil in ieder geval wel een les paul model, ja.. ik weet gewoon zeker dat ik die over 1,5 jaar nog steeds mooi vind.

maar ik ga even op die site van thomann kijken ja ;)

richwoodplayer
27 december 2008, 20:42
richwoodplayer heeft er zo eentje, en die is daar nog steeds erg over te spreken

ik heb er idd eentje.
ik vind hem zelf wel erg goed klinken voor het geld dat hij kost.
een prima beginners gitaar, wel erg zwaar.
ik heb wel dat nu na 1 jaar een paar dingen een beetje los gaan zitten zoals de input en de strap buttons, maar die kan je wel weer gewoon aandraaien.
ik zou er wel een setje 010 opzetten (word geleverd met 009) want anders voelen de snaren heel slap aan.
de tuners zijn echt super goed, hoef echt bijna nooit te stemmen.
een prima beginners gitaartje :satisfie:

p.s
wel goude knoppen op zetten, staat veel mooier ;)

edit:
ik heb ook nog wat filmpjes van mezelf mt die richwood, geluid met hoge tonen zuigt door de versterker.

http://www.youtube.com/watch?v=R5Fffx4kE1g
http://www.youtube.com/watch?v=LiNcpsmAJGU&feature=related

vulvasonic
27 december 2008, 20:46
Ik zou een gitaar in deze prijsklasse zeker niet zondermeer kopen, zonder er eerst door iemand naar te hebben laten kijken. Voor dit budget kun je zeker een leuke gitaar kopen, die je met wat upgrades in een later stadium, absoluut tot een gitaar kunt omtoveren waar je een leven lang mee vooruit kunt. Maar daarvoor moet je wel de goede van de slechte kunnen onderscheiden.

Je zegt niemand te kennen met enig verstand van zaken op dit gebied. Maar er zitten een aantal kenners hier op het forum die in of in de buurt van Delft wonen en wellicht bereid zijn om een keer met je mee te gaan (of niet dan, Anders D?) ;)

De verschillen in kwaliteit tussen twee van dezelfde modellen kunnen serieus heel groot zijn. Twee van mijn leerlingen hadden eenzelfde gitaar gekocht. De ene was het niet eens waard om in de open haard te gooien, terwijl de andere in de basis zo goed was dat ie nu, na wat nieuwe zadeltjes en een nieuw element, nog steeds mee het podium op gaat. Advies en kennis is dus absoluut een vereiste. Onderschat dit niet!


Bij de weg; liefhebber van Nirvana? :blast:

Roos.
27 december 2008, 21:10
mja, maar bij linkshandige is het altijd op bestelling, dus is het nogal moeilijk om hem even uit te proberen. en als je hem dan bestelt willen ze natuurlijk ook dat je hem koopt..

ik heb de filmpjes gekeken, en ik vond hem eigenlijk wel lekker klinken ondanks dat tie nu een beetje gedempt klinkt.. ligt dat ook aan je geluidopnameding??

en ja, ik ben ook liefhebber van Nirvana :D

richwoodplayer
27 december 2008, 21:14
ja, mijn camera vangt het geluid niet goed op, de bas overheerst nogal en de hoge tonen hoor je bijna niet.
over de vox amp plug classic rock, kan ik er echt goede metal op spelen en rock, en goeie solo's.
ik heb hem gekocht zonder te proberen en vond het toch de moeite waard!
ik vind het zelf een goeie beginners gitaar, en het is natuurlijk heel normaal dat als je beter kan spelen een betere gitaar wilt, zoals ik nu een gibson heb gekocht.

Ace 1.15.19
27 december 2008, 21:24
over de vox amp plug classic rock, kan ik er echt goede metal op spelen en rock, en goeie solo's.
ik heb hem gekocht zonder te proberen en vond het toch de moeite waard!
Even offtopic: hoe werkt dat precies zo'n amp plug? Vraag me af of er een lekker geluidje uit komt. Heb ze zien liggen (Classic Rock en nog twee) maar niet geprobeerd. Voegt het iets toe aan een amp met crunch kanaal of overdrive pedaaltjes?

Roos.
27 december 2008, 21:25
dan denk ik dat ik deze wel neem met een line6 spider III 15.. of kan ik hier beter een Roland cube 15x bij nemen?

richwoodplayer
27 december 2008, 21:28
als je van nirvana houd, zou ik voor de line6 gaan:satisfie:

wel foto's posten als je de gitaar hebt gekocht he!:dance:

Roos.
27 december 2008, 21:31
aha, oke, dan neem ik die erbij ;)
en als ik hem heb zal ik foto's posten, ja, als het lukt =P

Ace 1.15.19
27 december 2008, 21:36
Ik zou zelf advies vanuit meerdere verschillende standpunten willen aanhoren. Objectieve reviews zijn altijd het beste.

richwoodplayer
27 december 2008, 21:36
aha, oke, dan neem ik die erbij ;)
en als ik hem heb zal ik foto's posten, ja, als het lukt =P

foto's kan je oploaden op imageshack.com en dan hier posten tussen

Roos.
27 december 2008, 22:03
ik heb nu de mening van 2 richwood spelers gehoord.. en alletwee waren ze positief, oke, dat zegt natuurlijk ook niet alles, dat snap ik ook.
maar waar kan ik dan die objective reviews vinden?

Ace 1.15.19
27 december 2008, 22:12
Ik bedoel zoals je reageert op die post over die amp. Richwoodplayer geeft aan welke hij zou kiezen, zonder enige onderbouwing van zijn mening. Dat is natuurlijk prima, maar jij reageert dan meteen 'okee dan neem ik die er wel bij'. Alsof je een pakje kauwgom extra meeneemt aan de kassa in de supermarkt.

Op Harmony Central staan heel veel reviews, bijna alles kan ik wel zeggen. Helaas zijn vele daarvan niet geheel objectief.

Demoi-crazy
27 december 2008, 22:22
Over de Richwood Les Paul kan ik niets zeggen, ik heb er nog nooit op gespeeld...

Ik heb wél een Line 6 Spider 15 watt gehad en ook een Roland Cube....
Mijn besluit: Vergeet de line 6 en koop de Roland. De line 6 heeft misschien wat meer franjes maar die gaan snel vervelen en tevens klinkt hij niet half zo goed als de Roland... Misschien ook eens kijken voor een Orange 15 watterke!!!

Roos.
27 december 2008, 22:23
ik snap dat je denkt dat ik zomaar die line6 erbij neem, maar ik wilde die zelf eigenlijk al nemen.. om eerlijk te zijn.. dus al had Richwoodplayer gezegd dat ik die Roland cube moest nemen, had ik toch die line6 genomen, zo naief ben ik ook weer niet =P

ik ga morgen wel ff naar die site kijken met die reviews ;)

Ace 1.15.19
27 december 2008, 22:31
ik snap dat je denkt dat ik zomaar die line6 erbij neem, maar ik wilde die zelf eigenlijk al nemen.. om eerlijk te zijn.. dus al had Richwoodplayer gezegd dat ik die Roland cube moest nemen, had ik toch die line6 genomen, zo naief ben ik ook weer niet. :p
Waarom vraag je dan überhaupt advies, als je toch al weet wat je wil?

richwoodplayer
27 december 2008, 22:35
misschien voor extra zekerheid ofzo?
al is het dan wel raar als dan iedereen de cube zegt en ze dan nog de line6 gaat kopen.
maarja, moet ze zelf weten toch?
of niet?

Ace 1.15.19
27 december 2008, 22:37
Klopt. Je moet ook zelf weten of je online besteld of niet.

Nielsje
1 januari 2009, 21:42
Ik hem deze even gerapporteerd.

eggen_h
2 januari 2009, 13:02
Richwoodplayer: Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pupanus1
Wat je NIET wil kopen is Stagg, Behringer en elk pakket wat ze je bij de blokker gratis willen geven als je er een toiletborstel koopt


hoort richwood ook niet in dat rijtje thuis;)

jazz studio
2 januari 2009, 14:01
Ik zou een gitaar in deze prijsklasse zeker niet zondermeer kopen, zonder er eerst door iemand naar te hebben laten kijken. Voor dit budget kun je zeker een leuke gitaar kopen, die je met wat upgrades in een later stadium, absoluut tot een gitaar kunt omtoveren waar je een leven lang mee vooruit kunt. Maar daarvoor moet je wel de goede van de slechte kunnen onderscheiden.

Je zegt niemand te kennen met enig verstand van zaken op dit gebied. Maar er zitten een aantal kenners hier op het forum die in of in de buurt van Delft wonen en wellicht bereid zijn om een keer met je mee te gaan (of niet dan, Anders D?) ;)

De verschillen in kwaliteit tussen twee van dezelfde modellen kunnen serieus heel groot zijn. Twee van mijn leerlingen hadden eenzelfde gitaar gekocht. De ene was het niet eens waard om in de open haard te gooien, terwijl de andere in de basis zo goed was dat ie nu, na wat nieuwe zadeltjes en een nieuw element, nog steeds mee het podium op gaat. Advies en kennis is dus absoluut een vereiste. Onderschat dit niet!


Bij de weg; liefhebber van Nirvana? :blast:

Ja idd..! geen enkele gitaar zal het zelfde klinken, ik bedoel hiermee geen enkel zelfde model van zelfde merk klinkt hetzelfde! Echt veel dezelfde gitaren proberen en er dan de beste uitkiezen... zo koop je best een LP, probeer er 10 en kies de beste (binnen je prijs natuurlijk..) uit !!

Roos.
2 januari 2009, 18:27
Er valt niet zo veel uit te proberen in winkels als je linkshandig bent, als er al een les paul model hangt, is tie altijd (ver) boven mijn budget.

Dus eigenlijk.. tenminste zo'n idee krijg ik.. zijn alleen Gibson, Ibanez, Fender en Epiphone goede merken.. de rest zijn allemaal blokker dingen:confused:

pueblo
2 januari 2009, 18:32
speel je al gitaar? anders kan je gerust rechtshandige gitaar spelen hoor, ik speel rechtshandige bas en ben ook linkshandig

Roos.
2 januari 2009, 18:36
ik speel nu al een tijdje links, ik ga niet veranderen want dit vind ik het beste voelen ;)

Ayca
2 januari 2009, 19:29
hallo,
ik wil liever niet een nieuw topic openen dus vraag het hier maar,
k zit erover na te denken om deze gitaar te kopen wat vinden jullie?


http://www.thomann.de/nl/ibanez_gsa6j_bkn_jumpstart.htm

(alleen dan in de gitaarwinkel in de stad)

marter544
2 januari 2009, 19:32
Ben zelf ook met zo'n Ibanez set begonnen, de gitaar is best degelijk, maar de rest niet zo.. De kabel, de versterker, zelfs de plectrums zijn beroerd. Heb zelf met plezier meer dan een jaar met die versterker gespeeld, dat wel, ook al was et geen best ding. De kabel heb ik wel al snel vervangen want ik ontving er radio mee... Beter neem je zoiets, mahony body en hals, met een cube erbij voor 300 euro:

http://www.thomann.de/nl/ibanez_orm1_bk_lh_2nd_hand.htm