PDA

View Full Version : wiring probleem



ccc
27 december 2008, 20:13
P90 gitaar met vol vol tone
http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/Junior/WendyColonna08004.jpg


Ik vermoed dat er geklooid is met de wiring,
moet de zwart op de tweede pot ook niet op het buitenste pootje ipv op het middenste, of maakt het niets uit ?

pasqual
27 december 2008, 21:14
wat doet ie wel en wat doet ie niet of hoort ie te doen volgens jouw?

groeten Pasqual.

ccc
27 december 2008, 21:44
Een beetje te veel volumeverschil ts nek en brug...

Ace 1.15.19
27 december 2008, 21:51
Misschien logische antwoorden:
- staan je elementen op de goede hoogte?
- zijn de waarden van je potmeters niet verschillend?

lcvanderhelm
27 december 2008, 22:02
Kijk eens goed;allebei de zwarte aders zitten op de middelste aansluiting van de potmeter

Orpheo
27 december 2008, 22:11
ik heb het al ZO FUCKIN VAAK VERTELD!!!!!! potwaardes MAKEN NIKS UIT VOOR OUTPUTVERSCHIL!!!!!!!!!!


zo, nu dat eruit is.... terug naar de orde van de dag!

Effe de 2 draadjes verwisselen op de pots, die zwarte en de niet-aardedraad, en dan zit het goed (dit geeft rare dingen zoals inderdaad een impedantie die niet goed is, omdat de stroom de 'verkeerde kant' op loopt en uit fase, alsik 't zo snel met m'n zatte kop goed heb).

Potwaardes maken alleen wat uit voor je sound. hoe hoger de potwaarde, hoe meer hoog in je sound.

ccc
27 december 2008, 22:31
ik heb het al ZO FUCKIN VAAK VERTELD!!!!!! potwaardes MAKEN NIKS UIT VOOR OUTPUTVERSCHIL!!!!!!!!!!


zo, nu dat eruit is.... terug naar de orde van de dag!

Effe de 2 draadjes verwisselen op de pots, die zwarte en de niet-aardedraad, en dan zit het goed (dit geeft rare dingen zoals inderdaad een impedantie die niet goed is, omdat de stroom de 'verkeerde kant' op loopt en uit fase, alsik 't zo snel met m'n zatte kop goed heb).

Potwaardes maken alleen wat uit voor je sound. hoe hoger de potwaarde, hoe meer hoog in je sound.


Dacht ik ook...., dus ga ik maar wat solderen voor ik ga klooien met pick-up hoogtes.
Ik ga de witte en de zwarte op de middelste pot omruilen....

Ace 1.15.19
27 december 2008, 22:42
Woeps, vaudje.
Sorry guys.