PDA

View Full Version : andere brug



jules
11 maart 2003, 14:35
ik heb een vraagje is het mogenlijk om een floyd rose in plek van een sat remolo te plaatsen zonder dat je hoeft te frasen? zijn er floyd rose brugen voor bevoorbeeld een mm1 van olp want die wil ik gaan kopen en kan ik op die gitaar ook toplock nuts bevestigen ?? omdat die hals zo raar naar achteren gaat bovenaan (als jullie begrijpen wat ik bedoel) kan iemand mij hier wat meer over zeggen ??

Ic3gl0vE
11 maart 2003, 15:05
volgens mij kun je niet zomaar een toplock plaatsen, maar misschien bieden locking tuners een uitkomst. een floyd er 'zomaar' opleggen kan niet, er zal toch gefreest moeten worden.

even terzijde, waarom geen peavey wolfgang? dan ben je uiteindelijk goedkoper uit

jules
11 maart 2003, 15:10
goedkoper uit denk ik toch niet hoor peavey wolfgang is toch hartstikke duur. olp kost 400 euro en er zijn toch van die floy rose gotoh locking trems diehoe zal ik het zeggen eh erboven blijven

Sj03rd
11 maart 2003, 15:17
Er is ook een Koreaanse wolfgang met floyd rose en D-tuner en die kost meen ik 500 euro ofzo...

bovendien is die nog beter ook!

jules
11 maart 2003, 15:21
beter als die olp mm1 of betere tremolo en waar is die dan te koop (staat die ergens op het internet)

e_lukather
11 maart 2003, 17:30
bv. musik-prodiktiv.de om met de deur in huis te vallen..

jules
12 maart 2003, 09:40
bedankt ik heb het gezien die peavey wolfgang kost daar 485 niet te geloven
en de olp musicman axis kost daar 375
dus

Maiden Michiel
1 april 2003, 18:54
Ik heb hier nog een vraagje over.

Ik heb een Jackson PS-1. Een van de goedkoopste Jacksons. Ik heb hem al een jaar of 6 en ik vind hem fijner spelen dan menige gitaar van dubbele prijs.
Het enige probleem is de brug, die vind ik behoorlijk kut. Er zit zo'n nepfloydrose op, dus wel locking nuts.
Zou het mogelijk zijn, en hoe duur, om deze te vervangen door een original Floyd Rose?

sash
1 april 2003, 18:59
Ja dat is wel mogelijk lijkt me. Zal waarschijnlijk wel hetzelfde formaat zijn. Alleen snap ik niet waarom je een originele wilt, want daar is niet echt veel drastisch beter aan.

Maiden Michiel
1 april 2003, 19:30
Volgens mij zijn die originele floyd rose bruggen zeer stabiel.

Jay Cal
1 april 2003, 19:30
Die zijn wel degelijk veel beter. Het grote verschil met al die kuttrems (JT-580 en LoTrs bijv.) is dat de originele floyds een baseplate hebben van gehard staal. Hierdoor slijten de knif edges minder snel dan op alle crappy kopieen die van gegoten (lees:slap) staal zijn gemaakt. Ibanez heeft dit probleem bijvoorbeeld getackeld door alleen de knife edges van gehard staal te maken.

Greetz!

JackDanielz
1 april 2003, 20:19
hey Hallo

ik heb het nagemeten op de rg serie's van ibanez past de floyd-rose original wel zover ik kan zien(hang me er niet aan op)
voor de jackson weet ik het niet zeker
voor floyd-rose heb je een opening nodig zonder te het gat aan te passen van 7.5 cm lengte en 9.5 a 10 cm in de breedte
Het zou misschien wel zo zijn dat je de schroeven aan moet passen waar de brug achter haakt.
De toplock zijn verkrijgbaar dat je ze voor de kam op de kop kunt plakken of schroeven
kan bijna bij elke gitaar. sommige gitaren hebben de kop net niet schuin genoeg naar achteren staan als je dan de gitaar gaat stemmen en je draaid de lock's aan is de gitaar vals dit kun je oplossen door een ijzeren balkje over de snaren te doen vlak voor de locks om de snaren de goede hoek te geven dit zie je vaak bij ibanez esp en ltd als je goed naar de kop kijkt ik hoop dat je hier wat mee kunt wat de prijs is van zo'n brug weet ik niet
succes ermee greetzz jackdanielzz

Maiden Michiel
1 april 2003, 21:24
Ik dacht inderdaad ook dat originele floyds toch echt wel goede, sterke en stabiele bruggen waren.
Vraagje: hoe werk je de pook erin bij een original? Nu zit er schroefdraad in, dat is kut omdat er dan speling zit in de pook.

JackDanielz
1 april 2003, 21:39
hey hallo

nee er zit aan de pook een wieltje met schroefdraad die schroef je op je brug zit geen speling in

greetzz

Maiden Michiel
1 april 2003, 21:43
Beter, thanks

Maiden Michiel
7 april 2003, 13:07
Weet iemand wat me het gaat kosten als ik er een andere brug op laat zetten wanneer ike r vanuit ga dat er niet gefreesd hoeft te worden?

Ic3gl0vE
7 april 2003, 13:30
lijkt me wel zelf te doen opzich.. zie bijvoorbeeld http://www.ibanezrules.com daar ziet het er erg makkelijk uit.

wat zo'n brug kost...tja die van rubenios van 440 euro

Maiden Michiel
7 april 2003, 14:44
Ik heb vaak gehoord dat je beter zelf niet aan het kloten kunt gaan met je brug.
En ik koop voorlopig nog geen nieuwe gitaar dus ik wil het niet verneuken

green_day
7 april 2003, 14:53
en wat ik nog in de toekomst es wil doen is die floyd er af.. maar nou moet ik natuurlijk eerst weten of dat wel mogelijk is. Is het mogelijk om er een gewone vaste strat brug in te zetten?