PDA

View Full Version : Hoe leg ik dit nu weer uit.......(new gear)



Les Paul R8
27 december 2008, 17:22
Degenen die mij kennen weten dat ik niet bepaald een fan van Strats ben....maar een Daphne blue Strat stond toch al lang op het verlanglijstje.

Omdat hij beschadigd was, voor een zacht prijsje.....

http://www.xs4all.nl/~rspringe/forum/P1020045.JPG

http://www.xs4all.nl/~rspringe/forum/P1020046.JPG

barno
27 december 2008, 17:25
mooie stratje, nu nog een goede fender bassman :)

rufus
27 december 2008, 17:27
ubergeil in de staat dat hij is, daarvoor ga ik ook voor de bijl.. wat is een zacht prijsje?

Rocketman
27 december 2008, 17:31
beschadigd, idd. 57'er? Dan vallen de beschadigingen nog wel mee.

Mr.Fingers
27 december 2008, 17:32
57er zou een maple toets moeten hebben. Fender-relic, of uit welk gezegend jaar komt deze beauty?

Les Paul R8
27 december 2008, 17:33
Hij komt uit 2008. Het is een 60's relic uit de Time machine serie.

Tupelo
27 december 2008, 17:36
'T is een mooie gitaar, maar als je echt niet into strats bent - wat ik volledig begrijp - waarom heb je er dan toch één gekocht..?
Zo een ding is dan toch geen lang leven bij je beschoren of wat...? :dontgeti:

Nielsje
27 december 2008, 17:38
Netjes :D

Daphne Blue vind ik ook een heerlijke kleur voor een strat.
Wat staat daar trouwens voor rare vogelkooi op je marshall cab?

AriaProII
27 december 2008, 17:41
Netjes :D

Daphne Blue vind ik ook een heerlijke kleur voor een strat.
Wat staat daar trouwens voor rare vogelkooi op je marshall cab?

Kijk uit Niels, Chris draait zich om in zn...vogelkooi!

Les Paul R8
27 december 2008, 17:49
'T is een mooie gitaar, maar als je echt niet into strats bent - wat ik volledig begrijp - waarom heb je er dan toch één gekocht..?
Zo een ding is dan toch geen lang leven bij je beschoren of wat...? :dontgeti:

Niet verder vertellen....stiekem vind ik ze wel leuk.....:sssh:

Ik heb tot nu toe geen Strat gevonden waar ik echt op bleef spelen. Altijd heb ik het gevoel dat ik veel te hard moet werken en veel te weinig muziek kan maken met een Strat. Deze voelt erg lekker en speelt makkelijk. Ik denk dat ik de actie nog wat lager kan zetten. Morgen maar eens mn eigen snaren er op en de hele boel even afstellen. Kan ik gelijk de 5-standen switch er in zetten.

heavy-metal-thunder
27 december 2008, 18:03
Niet verder vertellen....stiekem vind ik ze wel leuk.....:sssh:

Ik heb tot nu toe geen Strat gevonden waar ik echt op bleef spelen. Altijd heb ik het gevoel dat ik veel te hard moet werken en veel te weinig muziek kan maken met een Strat. Deze voelt erg lekker en speelt makkelijk. Ik denk dat ik de actie nog wat lager kan zetten. Morgen maar eens mn eigen snaren er op en de hele boel even afstellen. Kan ik gelijk de 5-standen switch er in zetten.


ik heb al verschillende strats gehad, maar altijd verkocht omdat ze niet vlot speelden. Tot ik dit jaar een 65 ri kocht... deze speelt super vlot. De laatste 6 maand geen 10 u op mijn Les Paul gespeeld. Soms komt een mens blijkbaar toch eentje tegen die het dan wel heeft.

Les Paul R8
27 december 2008, 18:16
ik heb al verschillende strats gehad, maar altijd verkocht omdat ze niet vlot speelden. Tot ik dit jaar een 65 ri kocht... deze speelt super vlot. De laatste 6 maand geen 10 u op mijn Les Paul gespeeld. Soms komt een mens blijkbaar toch eentje tegen die het dan wel heeft.

Ik hoop dat deze er ook zo één is. Vanmiddag met veel plezier er op gespeeld in ieder geval. De klank bevalt me, vooral met een lichte overdrive of booster voor de amp. En hij speelt veel makkelijker dan mijn andere 2 strats.

ieme
27 december 2008, 18:26
Vette strat robbert!

Dirk_Hendrik
27 december 2008, 18:32
Vette strat robbert!

I second that! Cool. Ben erg benieuwd hoe hij speelt!

vulvasonic
27 december 2008, 18:41
IK VIND ER GEEN REET AAN!!!!!!!


(pure jaloezie hoor, zie mijn reactie in het grote Stratocaster topic) :cheerup:

stratestic
27 december 2008, 19:08
Schitterende strat

Welke andere strats heb je nogmeer, ook CS?

Les Paul R8
27 december 2008, 19:10
Schitterende strat

Welke andere strats heb je nogmeer, ook CS?

Nee, geen CS. Een Eric Johnson in Sunburst en een Limited 90, die ik in 91 als eerste electrische gitaar gekocht heb. Die laatste is inmiddels uitgerust met Abigail Ybarra pickups.

FNaRK
27 december 2008, 19:14
hmmm
kan er geen stijve plasser van krijgen

maar ach, als jij er maar blij mee bent




BURN 7ENDER BURN

stratestic
27 december 2008, 19:15
Zouden die CS dan toch beter spelen? Er wordt altijd gezegd dat ze veel te duur zijn voor het geld en dat er weinig verschil is tussen een US maar ik lees toch opvallend vaak zeer positieve verhalen.

Klopt het dat Daphne blauw heel erg varierd afhankelijk van hoe het licht eropvalt. Soms vind ik ze namelijk erg donker of juist weer heel licht bijna sonic blue.

Les Paul R8
27 december 2008, 19:15
hmmm
kan er geen stijve plasser van krijgen

maar ach, als jij er maar blij mee bent


Ach....de één houdt van Fender.....de ander van Digitech......:P

Les Paul R8
27 december 2008, 19:20
Zouden die CS dan toch beter spelen? Er wordt altijd gezegd dat ze veel te duur zijn voor het geld en dat er weinig verschil is tussen een US maar ik lees toch opvallend vaak zeer positieve verhalen.

Klopt het dat Daphne blauw heel erg varierd afhankelijk van hoe het licht eropvalt. Soms vind ik ze namelijk erg donker of juist weer heel licht bijna sonic blue.

Als ik heel eerlijk ben, vraag ik me af of deze beter is dan mijn Eric Johnson. Nou werd van die weer gezegd dat deze CS kwaliteit had, dus dat klopt dan ook wel weer. :)

Mijn eerste indruk van deze is dat hij wel erg lekker speelt. Het voelt als een oude gitaar. Geen sticky neck, zoals nieuwe Nitro gelakte gitaren. Het was vanmiddag voor mij geen enkel probleem om er 2 uur op te spelen. En toen baalde ik eigenlijk dat ik niet meer tijd had. Dat heb ik niet snel met een Strat.
De klank is ook heerlijk. Vooral het halselement natuurlijk. Heerlijk bluesy en hij bijt wat minder dan op Strats met maple hals.

De kleur varieert inderdaad wel. Soms lijkt het wel groen, dan weer blauw. Soms idd donderder, dan weer lichter.

FNaRK
27 december 2008, 19:33
da's dan weer het voordeel van een Digitech: die hebben altijd dezelfde kleur !!

Fender75
27 december 2008, 20:04
Mooi, heel mooi zelfs!

macwilliams
27 december 2008, 22:36
da's dan weer het voordeel van een Digitech: die hebben altijd dezelfde kleur !!


En ze zijn heeeel sticky :D

@ts

Mooie strat, jammer van die lelijke krassen.
Misschien even met een roller zwart maken.
Knapt hij weer van op.....
:hippie:

Guitar GoD
28 december 2008, 12:51
ik vind die krassen wel wat hebben! zo lekker vintage
tof ding!

The Mess
28 december 2008, 13:26
hmmm
kan er geen stijve plasser van krijgen

maar ach, als jij er maar blij mee bent




BURN 7ENDER BURN


:seriousf:

Mitch
28 december 2008, 14:01
The Fonz over de Stratocaster-in-babykleur:

http://i180.photobucket.com/albums/x209/TSA523/FUNNY/Youre%20gay/fonz.jpg

Desalniettemin: gefeliciteerd met de nieuwe aankoop ;)

Wouter J
28 december 2008, 14:54
Niet echt een fan van de Dire Straits zeg je?

Mark Knopfler speelt over rode strats, ik heb hem nooit met een licht blauwe gezien.

Kirk Hammett daarentegen...

http://filepit.freewebs.com/montyjay/kirkguitars/kirkdisappear1.jpg

barno
28 december 2008, 15:44
Niks gay die kleur, trouwens, a real man blijft zelfs met een roze strat stoer (bv. TJ White).

Metal Chick
28 december 2008, 20:26
Ik moet zeggen dat ik R. zelden zo enthousiast heb gehoord over een Fender. Da's toch best wel uniek.

Gefeliciteerd! Morgen hoor ik wel hoe hij klinkt.

rickert
28 december 2008, 20:52
The Fonz over de Stratocaster-in-babykleur:

http://i180.photobucket.com/albums/x209/TSA523/FUNNY/Youre%20gay/fonz.jpg

Desalniettemin: gefeliciteerd met de nieuwe aankoop ;)

+1 maar toch wel een gaaf ding.

Lexvandoef
28 december 2008, 22:16
Hey, Robbert met een strat! :cheerup:

Cool ding man, gefeliciteerd!

Henri H
28 december 2008, 23:44
Wat is er dan "mis" aan een Strat?
Ik heb er 2 gehad en heb er pas weer ééntje gekocht.
Ze liggen zo lekker tegen je aan als je ermee staat vind ik en verder lijkt het er ook op dat een Strat eigenlijk gewoon een heel ergonomisch instrument is (heb nog nooit een Tele bespeeld :chicken:).
Op een Les Paul moet je méér werken heb ik het idee.
Anyway, over gay gesproken, die roze van Ieme is pas gay. ;)

Gefeliciteerd!

barno
29 december 2008, 01:05
Wat is er dan "mis" aan een Strat?
Ik heb er 2 gehad en heb er pas weer ééntje gekocht.
Ze liggen zo lekker tegen je aan als je ermee staat vind ik en verder lijkt het er ook op dat een Strat eigenlijk gewoon een heel ergonomisch instrument is (heb nog nooit een Tele bespeeld :chicken:).
Op een Les Paul moet je méér werken heb ik het idee.
Anyway, over gay gesproken, die roze van Ieme is pas gay. ;)

Gefeliciteerd!

niks mis met een strat imho, qua ergonomie is het absoluut de top. Erzijn volgens mij maar twee redenen waarom sommigen niks hebben met strats:
- je vind het ontwerp niet mooi (kan ik moeilijk inkomen maar over smaak valt nu eenmaal niet te twisten)
- heel veel strat-haters hebben - vaak zonder het zelf te beseffen - problemen met de mensuur en wat dat met zich meebrengt: strakkere snaren, wijdere frets en meer twang in de sound (dan gibson en prs to name but a few) Dat je op een LP meer moet werken, zullen velen je hier tegenspreken, ik vind strats ook arbeidsintensiever (maar da's daarom niet verkeerd)

rickert
29 december 2008, 01:36
Sja en andere "kunnen" er gewoon weinig mee:D Ik bijvoorbeeld, en mitch ook weet ik toevallig. Het is gewoon niet mijn feel en sound. En ik houd echt wel van werken voor sound, want dat moet op de tele ook en die vind ik geweldig!

peter_heijnen
29 december 2008, 08:29
Wat een fijn kerstkado!

ieme
29 december 2008, 09:47
heb nog nooit een Tele bespeeld :chicken:

Anyway, over gay gesproken, die roze van Ieme is pas gay. ;)


nog nooit een tele bespeeld hebben, das pas gay!

Henri H
29 december 2008, 10:38
nog nooit een tele bespeeld hebben, das pas gay!Hehe, dan maar gay.
'k Ben bang dat als ik er ééntje bespeel dat er dan ook ééntje moet komen. Spontane GAS aanval o.i.d.
Op de één of andere manier "heb ik er ook niet zoveel mee".
Hij spreekt me gewoon niet zo aan maar er zijn veel gitaristen die er een lekkere sound mee neerzetten.

Luke-wannabe
29 december 2008, 10:40
nog nooit een tele bespeeld hebben, das pas gay!
+1! De eerste levensbehoefte voor een gitarist!

Mufftin
29 december 2008, 11:42
een geweldig mooie gitaar :D

Struik
29 december 2008, 11:56
Mooi ding.

Hebben wij niet op de meeting over Gas staan praten, en had je daar toen zo goed als geen last meer van? :seriousf:

marc_o
29 december 2008, 12:16
Robert, wat een mooie gitaar man!
Ik zit ook erg te wachten tot ik een mooie Time machine aan de haak kan slaan, wacht nog even op een betaling vasn een klantje en dan komt ie er zeker....en misschien maar direct een bassman erbij voor de gein.

rickert
29 december 2008, 12:21
Bassman is vet, maar die dingen moeten HARD voordat ze goed klinken:D Januari kom ik naar zeeland, om die OD bij remco op te halen, zou tof zijn als je dan die timemachine al hebt!

Les Paul R8
29 december 2008, 12:35
Mooi ding.

Hebben wij niet op de meeting over Gas staan praten, en had je daar toen zo goed als geen last meer van? :seriousf:

Klopt....ik had ook geen last van GAS.

Maar vorige week kon ik mijn Les Paul Ace Frehley voor een schandalig bedrag verkopen. Daarnaast had ik nog een amp waar ik vanaf wilde. Die amp kon ik op deze Strat inruilen. En een Daphne Blue strat vond ik altijd al erg mooi. Het was dus niet een echte GAS aanval, al kwam het wel spontaan op toen ik deze voor het eerst in mn handen had :)

marc_o
29 december 2008, 12:37
Bassman is vet, maar die dingen moeten HARD voordat ze goed klinken:D Januari kom ik naar zeeland, om die OD bij remco op te halen, zou tof zijn als je dan die timemachine al hebt!


Is er ook zoiets als 'zacht' dan? hehehehehe
Tof dat je een pedaal komt halen man!!! Way to go!
Zo vlot zal ik die gitaar nou ook weer niet hebben, eerst het gewone leven maar weer oppikken na deze grafkerst.

rickert
29 december 2008, 12:46
Is er ook zoiets als 'zacht' dan? hehehehehe
Tof dat je een pedaal komt halen man!!! Way to go!
Zo vlot zal ik die gitaar nou ook weer niet hebben, eerst het gewone leven maar weer oppikken na deze grafkerst.

Het zal best, m'n ouders roepen het vaak dus het zal best bestaan:D. Ja gaaf he, hij moet hem alleen nog effe afbouwen :seriousf:. Als je die gitaar hebt rijd ik gewoon weer naar zeeland, zo ver is het nou ook weer niet:p

vulvasonic
29 december 2008, 13:44
Zo vlot zal ik die gitaar nou ook weer niet hebben, eerst het gewone leven maar weer oppikken na deze grafkerst.

Geen beter medicijn tegen een grafkerst dan een mooie, nieuwe gitaar, toch? :dontgeti:

JelmerOnGuitar
29 december 2008, 15:01
Wauw, mooie strat man, Van harte gefelciiteerd..

Jorikjet
29 december 2008, 16:18
Wat is er dan "mis" aan een Strat?
Ik heb er 2 gehad en heb er pas weer ééntje gekocht.
Ze liggen zo lekker tegen je aan als je ermee staat vind ik en verder lijkt het er ook op dat een Strat eigenlijk gewoon een heel ergonomisch instrument is (heb nog nooit een Tele bespeeld :chicken:).
Op een Les Paul moet je méér werken heb ik het idee.
Anyway, over gay gesproken, die roze van Ieme is pas gay. ;)

Gefeliciteerd!

ik heb een strat en een les paul, en het kan met de actie te maken hebben, maar ik heb toch ook echt het gevoel dat ik op de strat veel harder moet werken itt de les paul... allebei besnaard met 0.010 snaren

Henri H
29 december 2008, 16:44
ik heb een strat en een les paul, en het kan met de actie te maken hebben, maar ik heb toch ook echt het gevoel dat ik op de strat veel harder moet werken itt de les paul... allebei besnaard met 0.010 snarenTja, erg persoonlijk dus.
Ik besnaar al m'n gitaren met 0.009 (behalve de Richwood acoustic).

ieme
29 december 2008, 17:13
Tja, erg persoonlijk dus.
Ik besnaar al m'n gitaren met 0.009 (behalve de Richwood acoustic).



nou en?????????

Riky
30 december 2008, 22:34
mooi gitaar! Heb ook een dalphine blue strat, ook beschadigd alleen niet van fender:P

Veel plezier er mee!

groovieguitarguus
30 december 2008, 23:38
ik heb een strat en een les paul, en het kan met de actie te maken hebben, maar ik heb toch ook echt het gevoel dat ik op de strat veel harder moet werken itt de les paul... allebei besnaard met 0.010 snaren

Klopt... heeft met de mensuur te maken.
Heb op bijna al mijn gitaren 010. Sinds kort ook een Les Paul.
Voelt erg soepel aan... misschien te soepel.
Denk er aan om daar 011 op te zetten. Net als mijn ES335 waar ook 011 op zit. Dan krijgen al mijn gitaren qua spanning ongeveer hetzelfde gevoel!