PDA

View Full Version : Testdrive Twoverdrive (review)



jimihattricks
27 december 2008, 16:18
Hallo allen,

Ik vind dat ik te weinig van me laat horen op het effectenforum, terwijl ik hier zelf wel de nodige kennis wegsteel..

Welnu, ik ben sinds kerstavond de trotse eigenaar van een Twoverdrive (designed & custom built by Dirk_Hendrik, geen onbekende).

Ik dacht, ik post eens een review, en geen betere manier om een review te beginnen dan met een foto (een hele slechte, dat wel):
http://i44.tinypic.com/15xsvvd.jpg

Wat is de Twoverdrive (voor onwetenden of naievelingen):
Rechts zit een TS-9, links een RAT, gevoed door 1 9v adapter (dat bespaart me dus weer een adapter-spot).
De welbekende gain, level en tone controls (zonder cryptische opschriften, waarvoor dank) zijn er dus in 2voud. Om het voor mezelf overzichtelijk te houden heb ik de controls van de RAT zelf een ander kleurtje gegeven (sorry DH ;))

Een TS-9 hebben jullie allemaal wel eens onder jullie voeten gehad, dus hoe deze klinkt weten we wel. Bij mij zijn wel de extra laag, meer gain en minder noise mod uitgevoerd. Ook is de twoverdrive TB itt stock tubescreamers.
Een RAT heb ik nooit op mijn eigen board gehad, maar ik heb wel een aantal andere gitaristen ermee horen spelen. Kort gesteld is dit gewoon een zeer ranzige distortion, precies goed voor mij.

Hoe klinkt dat dan?

http://www.zshare.net/audio/533559141ff0cc23/

Ik heb mijn best gedaan om een soundfiletje te maken waarin zowel de TS-9 als RAT-kant zitten. Ik heb ze een beetje gepand (links TS, rechts RAT) en achter de RAT nog een delaytje gehangen (H2O). De twoverdrive-settings die ik heb gebruikt zijn die zoals op de foto.

Gitaar is een mexicaanse standaard strat met DiMarzio Area 58 en Area 61 pickups (had geen humbuckergitaar tot mijn beschikking helaas).

Amp is een Epiphone Valve Jr.

Mic is een SHURE SM57

ik kan alleen maar 1 ding zeggen, ik ben dan mss een crappy solist, maar met de twoverdrive is het wel great fun!!

Nielsje
27 december 2008, 16:31
Gefeliciteerd!

Ondanks de crappy foto ziet 'ie er wel goed strak en overzichtelijk uit.
De combi van TS + RAT lijkt me zeker bruikbaar. Gebruik je hem normaal gesproken nog met wat andere pedalen?

Veel plezier ermee :)

Ash ketchum
27 december 2008, 16:34
Klinkt wel lekker, hoe is je ervaring als je beide effecten stackt?

jimihattricks
27 december 2008, 16:44
Gefeliciteerd!

Ondanks de crappy foto (waarvoor mijn excuses) ziet 'ie er wel goed strak en overzichtelijk uit.
De combi van TS + RAT lijkt me zeker bruikbaar. Gebruik je hem normaal gesproken nog met wat andere pedalen?

Veel plezier ermee :)

hier een betere pic van dh's site:
http://www.dirk-hendrik.com/images/twoverdrive1.jpg

Ik heb er een nog een Rothwell F1-boost naast en gister ook even kort met een MXR SuperComp ervoor geexperimenteerd. Dat klonk ook wel lekker. Maar als je een goeie amp hebt heb je eigenlijk niet veel meer dan dit nodig voor je drive-regeling. Je kunt een 1-kanaals amp ermee omtoveren (omtwoveren..? :)) in een 3-kanaals amp, erg handig en bovendien adapter- en ruimtebesparend op je board.


Klinkt wel lekker, hoe is je ervaring als je beide effecten stackt?

Tja, dan heb je een nog ranziger geluid met meer gain en meer compressie, maar ik zou dan wel een noisegate aanraden. Ik denk ook niet dat het van origine een ontwerp is dat bedoeld is om te stacken..

Ash ketchum
27 december 2008, 16:52
Het is altijd handig om 2 vervormers in 1 behuizing te hebben om ruimte te besparen. Het zou in mijn opzicht een nog grotere meerwaarde hebben als ze bruikbaar te combineren waren. Niettemin een cool pedaal om te hebben!:hippie:

jimihattricks
27 december 2008, 17:01
Het is altijd handig om 2 vervormers in 1 behuizing te hebben om ruimte te besparen. Het zou in mijn opzicht een nog grotere meerwaarde hebben als ze bruikbaar te combineren waren. Niettemin een cool pedaal om te hebben!:hippie:

jep, ben ik met je eens, maar dan zou ik eerder denken aan een boost en een drive in 1 behuizing ofzo..

Chris Winsemius
27 december 2008, 17:04
Tof!
Ik heb er 1tje heel even meegemaakt op 'n mini-meeting, 't "concept" is echt goed en.....
'k heb weer GAS..... ;)

Mitch
27 december 2008, 17:11
jep, ben ik met je eens, maar dan zou ik eerder denken aan een boost en een drive in 1 behuizing ofzo..
Nee joh, dan steel je Fullers briljante idee :seriousf:

Dirk_Hendrik
27 december 2008, 18:59
:hippie:

Dank je wel voor de review!

orreltak
21 mei 2009, 20:49
wil even dit topic bumpen betreft....

op de D-H site staat dat de voeding van de twoverdrive 9/18 volt is.
wat geeft het toe als als je hem aan 18 volt aansluit?

kan het D-H(barend) zelf niet vragen want die is met vakantie.

Mitch
22 mei 2009, 17:52
Ik neem aan dat het pedaal spanningen accepteert tussen de 9 en 18V, waarbij je met een hoger voltage wat minder vervorming krijgt en wat meer dynamiek. Dat kan een voor- of een nadeel zijn, 't is maar net wat je wil. Het geeft je in ieder geval de keuze...