PDA

View Full Version : Shielden = Rondzingen?



Chroxy
27 december 2008, 15:23
Vakantie! Lekker, even mijn setje terug naar huis brengen, repareren en upgraden. Zo heb ik afgelopen vakantie mijn Gibson LP geshield én mijn strat geupgrade en geshield..

ALleen merkte ik na de upgrade dat ze beiden sneller de wilden gaan rondzingen. Ik speel over een JCM800, met TS-9 als boost.

De strat zingt veeel sneller rond op de brugpickup, deze is geshield en heeft een nieuw element: Dimarzio Dp409 heavy blues..

De les paul idem dito; ook geshield en nieuwe potmeters erin (500k ipv de oude 300k volumepotmeters)..

Dus; komt het rondzingen door het shielden? Of heeft het te maken met ongewaxpotte elementen, nieuwe potmetesr etc?

pasqual
27 december 2008, 15:31
het shielden is wel het laatste waar ik aan denk wat rondzingen betreft.
je nieuwe elementen hebben meer invloed en de nieuwe potmeters; die laten nu meer hoog door.

groeten Pasqual.

RoelTM
27 december 2008, 17:02
Het shielden van de control cavety heeft voor zover ik weet te maken met ruis, en vooral het voorkomen daarvan. Ik denk dus niet dat geshielde elementen helpen tegen rondzingen.

Wat versta je trouwens onder rondzingen (in het geval van jouw gitaren)? Dat ie na 3 seconde al gaat piepen, of al eerder/later?