PDA

View Full Version : Laney Richter Combo



flori_tops_4
27 december 2008, 10:32
Heeft iemand ervaring met deze versterker (http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Laney-RB6-Richter-Combo-165-Watt-1x15-Bass-Verstaerker/art-BAS0003555-000)of gewoon al met Laney in het algemeen?
Zou dit een goede versterker zijn voor iemand die al 3 jaar bas speelt en ook in een bandje speelt (genre: van pop tot harde rock).
Nu heb ik een Ashdown perfect ten en ik vind het nogal frustrerend dat je daar maar 1 klank mee kan produceren, ik zou dus graag ook een aantal effecten hebben...

Alvast bedankt!

Grtz

Levitation
27 december 2008, 14:41
Een kameraad en zijn broer gebruiken al jaren (ik denk ondertussen al zo'n 12-tal jaar) Laney combo's. Eerst een 30 watt, daarna zo'n combo als die jij hier aangeeft en ondertussen een Richter top + cab.
Zelf ken ik niet zo heel veel van bas, maar ik vind dat Laney op vlak van basgitaren behoorlijke versterkers aflevert.

Als ik zelf ooit bas zou gaan spelen (misschien in de nabije toekomst) zou ik de aankoop van deze Laney combo zeker overwegen.

Roro92
27 december 2008, 15:12
Je zoekt een amp die hard genoeg gaat voor een bandje die in combovorm is? Laney is Engels spul toch? Ik heb ook nog wel wat Engels spul staan. Ik zal je even PM'men.

Bass-Daan
29 december 2008, 23:30
Ik heb er ooit een optreden mee gedaan, klonk erg goed! Kwam goed uit de mix, heb hem helaas alleen niet verder kunnen testen.