PDA

View Full Version : Input kapot



Soef!
27 december 2008, 00:28
Hallo guys,

Al tijden kom ik hier maar echt posten heb ik nooit gedaan, dus ik heb me maar aangemeld omdat ik een vraag heb waar ik erg mee zit.

Ik heb een Richwood Re 450, niet de beste gitaar ooit, maar in ieder geval een mooie sound. Maar nu het probleem: ik heb hem ooit eens precies met de input tegen de deurpost aan gestoten en toen was het hout om de input heen gebarsten. Dit is nog erger geworden, en ik heb het gevoel dat als ik een snoer in men gitaar doe dat ik de input zo naar binnen druk.
Wat kan ik hier mee doen, want het is egt fucked up om te kijken naar een
input met allemaal gebarst hout er omheen:(

hopelijk kan iemand mij hulp bieden en misschien kan ik een van deze dagen nog wel even een foto maken, als mensen dat willen om hulp te kunnen bieden.

Thanks in advance!

plaatje van de gitaar:http://www.muziektotaalwaalwijk.nl/images/RE-450-VS%20plat.jpg

MattellicA
27 december 2008, 02:48
Post eerst en vooral een foto'tje, zoals je zelf al aangeeft... BTW: als je hier geen ervaring enzo mee hebt: laat het door iemand maken...

peter_heijnen
28 december 2008, 11:49
Vaak kun je met een beschadiging in het hout van je gitaar prima blijven spelen, maar deze beschadiging is listiger. Iedere keer weer zal er bij in/uitpluggen druk op de beschadiging komen, idd snel laten repareren lijkt dus het devies.

Eko
28 december 2008, 15:19
Brian Setzer heeft op z`n oude Gretsch hetzelfde probleem gehad. Een input die niet echt goed meer was en ook niet meer te repareren. Hij heeft er toen een metalen plaatje overheen gezet met een nieuwe ingang. Fender heeft er een exacte kopie van gemaakt in de Customshop. Misschien dat er bij Gretsch/Fender foto`s van zijn te vinden. Het was toen een simpele en eenvoudige manier om toch verder te kunnen met hetzelfde instrument.