PDA

View Full Version : H&K Switchblade dilemma



Van Dattum
26 december 2008, 21:32
Beste vrinden...

Ik zit met het volgende:
Ik speel sinds een jaar of 2 over een H&K Switchblade 100w combo. Wat mij betreft een geweldige amp... toffe sounds, alles MIDI bestuurbaar en..... hij gaat echt knoeperhard! En dat is tegelijkertijd ook het probleem...
Ik ben recentelijk gekapt met mijn bandje en niet van zins om binnenkort met een nieuwe band te gaan beginnen, maar ik wil thuis in de huiskamer wel lekker blijven pingelen natuurlijk! En daar gaat die SB veeeeel te hard voor... Als ik hem aanzet met de volumeregelaar op 'knijpen' gaat ie al te hard en blijft er van het geluid niets meer over... Ik heb er al 2 eindpitten uitgetrokken, maar dan nog.....
Wat zijn mijn opties?

-verpatsen en er een Line6 Flextone voor in de plaats nemen?
-misschien een power soak?
-is er een half/kwart-vermogen optie in te bouwen?

Wie heeft er een goed idee?? Ik ben erg gehecht aan de MIDI-functionaliteit en als ik een keer een schnabbel heb, moet ik er ook het podium mee op kunnen...

sjaak1990
26 december 2008, 23:41
Ik zou hem eigenlijk niet weg willen doen als ik jou was, een line6 is heel wat anders, zal qua klank er nooit bij in de buurt komen, mijn mening dan he. Powersoak zorgt er wel voor de je versterker wat harder kan zetten, maarja je speakers doen dan nog net zoveel dus het is nooit als echt hard, maar toch een mooie oplossing lijkt me :)

budje
26 december 2008, 23:45
Berg deze gewoon lekker op in een mooi hoekje in huis, en voor een paar tientjes kan je tweedehands al vaak wat leuks scoren. Voor thuis meer dan genoeg!!

Orpheo
28 december 2008, 16:00
loadbox. is ongeveer 300E, en dan klinkt ie veel zachter, maar wel alle mogelijkheden van deze amp. je hebt echt het geluid en 'gevoel' van een 100 watter die vol staat te loeien, zonder de bijbehorende problemen, haha.

zjanke
28 december 2008, 17:28