PDA

View Full Version : Gitaararrangement I Wish



sietze
26 december 2008, 17:23
Ik heb het Sacksioni-gitaararrangement van I Wish even opgenomen.
Hij is direct te beluisteren op www.sietze87.hyves.nl (hoeft niet in te loggen)

Feedback please :D

Harald
26 december 2008, 19:20
Niet gek gedaan. Wil je ook constructief bedoelde feedback?

sietze
26 december 2008, 20:02
Thanks! Jaa tuurlijk graag!

Harald
26 december 2008, 20:35
OK, weet niet hoe lang je al fingerstyle speelt, maar het is zeker niet gek. Gitaar klinkt niet verkeerd voor dit soort werk.

Wat constructieve puntjes

Wat me het meeste opvalt is dat de timing nog niet helemaal lekker is. Het klinkt een beetje gejaagd. In het B stukje (met het B akkoord) lijkt het basistempo dan wat in te vallen. Kan simpelweg komen doordat je het stuk nog niet lang genoeg speelt. Aan andere opnames van je te horen komt dat ook wel goed. Sowieso heeft Harry de neiging om het behoorlijk up tempo te spelen. Als je naar het origineel van Stevie Wonder luistert is het eerder een medium tempo, maar wel vreselijk groovy. Het wordt juist vrij lui gespeeld, maar swingt de pan uit. Harry speelt het behoorlijk vlot, maar heeft het wel zo vaak gedaan, dat het dan ook nog wel swingt. Doordat deze opname wat gejaagd klinkt mis ik dat hier een beetje.

Heb Harry's versie al een tijd niet meer gehoord, kan aan het arrangement liggen. Ik zou behalve voor de groove, ook eens goed naar de originele zanglijn luisteren, en proberen de variaties in de basis melodie wat duidelijker te verwerken, ipv de eerste melodielijn strikt te herhalen. Het helpt als je het nummer voor jezelf kunt zingen. Daar wordt het wat spannender van. Bij dit soort bekende nummers is de originele melodielijn ontzettend belangrijk.

Mocht je de versie van Tuck Andress nog niet kennen, luister daar eens naar. Zowel de groove, als de melodie komen daarin goed tot hun recht (iig op de studio opname, live zit hij soms wat teveel met zijn volumepedaal te klooien waardoor aanslagen wegvallen, en hij de groove kwijt lijkt te zijn) Ook neemt hij in het intro het pentatonische rifje op toetsen nog even mee. Is even puzzelen hoe je dat op gitaar doet maar wel de moeite waard, en een van de belangrijkste hooklines van het nummer, naast de baslijn.

Nogmaals, opbouwend bedoeld, het is echt niet slecht gespeeld, en ik weet tenslotte ook niet hoe lang je al met dit nummer bezig bent. Al lang leuk dat er weer eens zoiets gepost wordt. En vergeleken met de gemiddelde 'shred' solo zijn dit soort dingen stiekem een stuk lastiger.

Jedeel
26 december 2008, 21:51
Hij is direct te beluisteren op www.sietze87.hyves.nl (hoeft niet in te loggen)

Ik ben waarschijnlijk een hyves-nitwit, maar ik kan je nummer niet vinden:confused:

sietze
26 december 2008, 22:13
na een paar centimeter scrollen zie je een zwart blokje met wat titeltjes erin, de bovenste is I Wish :)

Jedeel
27 december 2008, 10:20
na een paar centimeter scrollen zie je een zwart blokje met wat titeltjes erin, de bovenste is I Wish :)
Hhmmmm....... bedankt......pfff.... dat ik daar overheen gekeken heb......:dontgeti:

Ik vind het een prachtig swingend stuk muziek!!!!
Ondanks dat je hier en daar wat zweeft m.b.t. het tempo vind ik het niet storend omdat je hier immers een solo-stuk speelt.
Ik wou dat ik het kon.:)

Riky
27 december 2008, 12:32
fucking knap! Heb er van genoten!

WICKED
27 december 2008, 17:49
Super vet gedaan!

Welke gitaar gebruik je hiervoor? Echt mooi geluid komt eruit!

sietze
27 december 2008, 22:57
Dankjee :D Ik speel op een Prudencio Saez, best mooi spul.

JelmerOnGuitar
29 december 2008, 14:44
Potverdorie vriend, dit klinkt heel nice! Je gaat echt hard vooruit met deze stijl vind ik!:D Dikke alleskunner wordt je!

Supermooi gespeeld!

meul
2 januari 2009, 19:01
Erg tof hoor!, ik begrijp wel wat Harald zegt over het gekozen tempo, maar eigenlijk vind ik hem gewoon erg lekker lopen. goed gedaan

sietze
5 januari 2009, 20:52
Hallo,
bedankt voor de reacties :D
Ik heb in de eerste instantie bewust voor dit tempo gekozen.
Ik moet zeggen dat dit wel erg enthausiast is dus de youtube versie wordt iets langzamer en iets meer achterin de tel ;)

VHsologitarist
5 januari 2009, 21:48
Geweldig gespeeld Sietze! Ik kan deze stijl niet spelen, maar kan er wel van genieten!

Little Jay
5 januari 2009, 22:06
Ik vind 'm erg goed gespeeld, zeker niet naar de Tuck Andress- of Sacksioni-versie luisteren of die nadoen, doe lekker origineel je eigen ding zou ik zeggen!

Enige gemiereneuk dat ik kan verzinnen is dat je bas-lijn niet is als het originineel en het origineel vind ik dan net even mooier (maar daarmee spreek ik gelijk het bovenstaande van mezelf tegen...). En in het refrein loopt de groove niet helemaal lekker door, op sommige punten voeg je een 8e of 16 tel (of 32e weet ik veel) toe... ik zat mee te swingen maar moest in het refrein een paar keer "hikken" zeg maar.

Doe het je niet na hoor! Ik speel het stuk in een gitaarduo, maar daar doen we met z'n tweeën wat jij in je eentje doet! :-0

Gert-Jan
7 januari 2009, 18:47
Goed hoor! Respect.....knap werk en de timing...ach...valt mij erg mee.

sietze
18 januari 2009, 18:02
Thanks :D Wauw, wat een leuke reacties :D