PDA

View Full Version : Vraagje ivm Seymour Duncans



SloeGin
26 december 2008, 15:48
Ik heb een Epiphone Les Paul Custom en heb er SD Hotrodded pups inzitten.
Deze set heb ik erin gestoken omdat die ideaal zou zijn voor zowel blues(-rock) als metal, wat ik dus ook speel :)

Men ampje is een Fender Vibro Champ XD (een 5 watter dus).

Maar ik vind dat de brug pickup ( de SH-4 JB) klinkt te schel klinkt.

Nu zijn mijn vragen

1). Ligt de schelle klank aan de pickup? Zo ja welke zou dan beter passen?

2). Als het probleem niet zo zeer aan de pickup ligt, kan ik dan mss beter een pedaal ervoor gooien?

Alvast bedankt voor jullie advies!

Manuvdv
26 december 2008, 16:37
Ik heb een '59 en een JB, en de JB is ook een pak scheller. Is dus eigen denk ik.. Maar voor Metal vind ik het net goed?

groovieguitarguus
26 december 2008, 23:21
Ik kan me haast niet voorstellen dat je uit een 5-watter goed het karakter van je gitaar beoordelen... Dus zou eerder investeren in wat meer 'ballen' en dan dus sparen voor een flinkere versterker.
Heb zelf geen ervaring met de Fender versterker die je hebt...

sjaak1990
26 december 2008, 23:48
JB is zeker schel, maar zon fendertje voor metal:???:
Daar zijn ze toch echt niet goed in, clean kan je erg leuke sounds uithalen, maar ik zou inderdaad ook eerst in de amp investeren, voor metal is zon ding niet gebouwd.

Mitch
26 december 2008, 23:53
Epi +JB in de brug kan schel zijn, ja. Met die amp heb ik geen ervaring maar hebben die niet zo'n 8" speakertje? Ga je sowieso niet echt een denderend low end uit halen.

macwilliams
27 december 2008, 00:01
Metal uit zo een vibro gaat uitstekend. Je kunt met de knoppen en effecten die er op zitten toch heel leuk het karakter van je gitaren naar voren halen. Zeker in combinatie met wat specifieke pedalen kun je je gain net dat beetje extra opschroeven en met de eq nog wat bijstellen. De mogelijkheden zijn er. Wat ik vanmorgen had was ook heel aangenaam,voicing op 16 treble op vijf en bas niet te hoog. Beetje reverb en de strat op het hals sc element.

Die vibro champ mist helemaal niets. Ik ga mn onderschrift aanpassen en de advertentie gaat van MP. Ik houd hem zelf.