PDA

View Full Version : Marshall MG50, Marshall MG30 of Fender Frontman



dutch.idiot
26 december 2008, 15:08
Ik heb nu nog een echte beginnersversterker en speel (al) 3,5 jaar gitaar.
Het wordt dus tijd voor een fatsoenlijk ding. Na wat zoeken kwam ik terecht bij de Marshall MG-serie en de Fender frontman-serie. Nu vraag ik me af welke het beste is (clean en overdrive) voor punkt, rock en evt. pop. Weet iemand daar iets meer over?:???:

Arjan12
26 december 2008, 15:22
De Fender heb ik nooit bespeeld, die Marshall is wel echt ruk. Ik heb zelf een Cube 30x gehad, zit in dezelfde prijsklasse. Dat was een heel leuk ding.

kenx
26 december 2008, 20:12
+1 voor de Cube...
Bij ons in de band speelde de zanger/gitarist ook op zo'n "marshall", veel geld voor veel te weinig natuurlijk. Ga ook eens op zoek naar een marshall valvestate 2dehands of eeen peavey ofzo... Ik heb ook nog niet veel positiefs over die fender gehoord. Maar als je echt een van die twee wil, ga dan voor de fender.


mvg,

kenny

Mitch
26 december 2008, 20:28
Die Frontman heb ik wel wat ervaring mee helaas en het is een waardige tegenhanger van Marshalls MG serie. Beide zijn namelijk hoogstwaarschijnlijk het slechtste dat ze ooit op beginnersgebied hebben durven uitbrengen.

MattellicA
26 december 2008, 20:31
Doe a.u.b. uzelf een plezier en koop een Cube... Daarstraks nog een gaan halen (voor de zangeres); zalige amps voor een budget...

richwoodplayer
26 december 2008, 20:58
marshall valvestate is toch ook een goeie versterker?
zitten daar trouwens buizen in?

MattellicA
26 december 2008, 21:00
1 buisje ja, een ECC83/12AX7 in de preamp...

kenx
26 december 2008, 22:16
marshall valvestate is toch ook een goeie versterker?


Idd, dat is wat ik in mijn post ook vermeld heb, en daar heb ik wel ervaring mee want ik speel er momenteel over...

mvg,

kenny

sjaak1990
26 december 2008, 23:43
Marshall valvestat voelt echter dan een cube voor mij. Cube best ok maar zo'n valvestate vind ik persoonlijk veel beter.

Brent Ray Vaughan
26 december 2008, 23:46
Zoals eerder vermeld; alledrie bagger imo.

Zou ook eerder gaan naar een Roland Cube of een Vox AD15,20,30. Of misschien wel een Fame 15 W lampenbakje (musicstore.de). Denk eerst best even na; er zijn hier al velen die dezelfde fout maakten.

Mitch
26 december 2008, 23:56
Sinds de intrede van de MG-serie zijn ook Valvestates ineens weer goeie versterkers. Het kan verkeren :confused:

Misery Signals
27 december 2008, 00:44
Sinds de intrede van de MG-serie zijn ook Valvestates ineens weer goeie versterkers. Het kan verkeren :confused:
+1, mijn gedacht. Als ik dan toch zou moeten kiezen uit zo'n klasse amps, zou ik de H&K Vortex pakken... Maar het blijft behelpen en nog steeds persoonlijke smaak he...

MS

MattellicA
27 december 2008, 00:49
Fame... aargghh... slechte trafo's, slechte buizen... zou ik niet meteen kopen, beter een goede transistor dan...

Frisods
27 december 2008, 01:01
makkelijk: Cube of een marshall valvestate

Misery Signals
27 december 2008, 01:01
Al eens een Fame Bulldozer gehoord? Amai, opzet geslaagd, die klinkt minstens zo goed als zijn origineel, de Mesa tweekanaals Rectifier... Soit offtopic...
Raar genoeg heb ik nog nooit over een Cube of een Vox Valvetronix gespeeld...

MS

kenx
27 december 2008, 11:17
Sinds de intrede van de MG-serie zijn ook Valvestates ineens weer goeie versterkers. Het kan verkeren :confused:

Hoy,

ik zei niet dat een marshall valvestate een van de beste versterkers was, ik zei gewoon dat ik een Marshall best lekker vind klinken en dat wel een goede keuze zou zijn voor de TS. Natuurlijk is bevongenoemde véél beter dan die
brol-mg-serie... Wij mogen nog brullen zoveel als we willen maar het beste is dat de TS zelf de touwtjes in handen neemt en gewoon gaat testen. Wij weten niet wat hij het beste vind klinken natuurlijk.

mvg,

kenny

dutch.idiot
27 december 2008, 20:57
Zo te horen moet ik maar eens verder gaan kijken naar andere modellen en maar wat gaan uitproberen. Ik zal misschien toch bij Marshall blijven maar geen mg dus (ff kijken welke wel:satisfie:).
In ieder geval bedankt.

CasB
28 december 2008, 02:52
Als ik zou moeten kiezen, dan zou het een Peavey Bandit worden. Beter dan een Marshall MG en Fender Frontprut, en goed betaalbaar, en je kan er een geluid uit halen van clean tot metal. Bij Roland heb ik altijd het alleskunner-versterker-gevoel, en daar houd ik niet van. Roland is voor keyboards, niet voor gitaren, met alle respect.

sjaak1990
28 december 2008, 13:57
Hoy,

ik zei niet dat een marshall valvestate een van de beste versterkers was, ik zei gewoon dat ik een Marshall best lekker vind klinken en dat wel een goede keuze zou zijn voor de TS. Natuurlijk is bevongenoemde véél beter dan die
brol-mg-serie... Wij mogen nog brullen zoveel als we willen maar het beste is dat de TS zelf de touwtjes in handen neemt en gewoon gaat testen. Wij weten niet wat hij het beste vind klinken natuurlijk.

mvg,

kenny

Hier ben ik het ook mee eens. Een valvestate is geen geweldige amp. Ik heb een avt100x gehad en vond toch dat hij erg mooie clean sounds had, lekker warm, en ook wel leuke overdrive sounds. Vond het voor dat geld het beste, en hij kan misschien niet zoveel als een cube, toch vind ik het echter klinken en ook beter. Dit is allemaal persoonlijke smaak, en als ik een valvestate zo geweldig vond dan had ik toch niet gehad wat ik nu heb, maar gewoon de valvestate :)

Ome Keith
28 december 2008, 15:27
Hier ben ik het ook mee eens. Een valvestate is geen geweldige amp. Ik heb een avt100x gehad en vond toch dat hij erg mooie clean sounds had, lekker warm, en ook wel leuke overdrive sounds. Vond het voor dat geld het beste, en hij kan misschien niet zoveel als een cube, toch vind ik het echter klinken en ook beter. Dit is allemaal persoonlijke smaak, en als ik een valvestate zo geweldig vond dan had ik toch niet gehad wat ik nu heb, maar gewoon de valvestate :)

Ook mee eens.........
Heb de Valvestate eerst gehouden als back up en nu voor slagpartijen door mijn toetseniste die af een toe een strat op pakt. Is niet het beste maar zeker niet het slechtste.

schwalbe
28 december 2008, 17:07
Ik zou gaan voor een fender super champ xd. Buizen en modeling. Misschien nog de speaker vervangen voor iets beters en gaan met die banaan.

Magic Bean
28 december 2008, 17:58
Roland is voor keyboards, niet voor gitaren, met alle respect.

Je hebt zeker ook nog nooit Boss pedaaltjes gebruikt???
Maak dan het bovenstaande statement maar eens duidelijk aan alle gitaristen die een DS-1 gebruiken...

caliban
28 december 2008, 19:30
Bij Roland heb ik altijd het alleskunner-versterker-gevoel, en daar houd ik niet van. Roland is voor keyboards, niet voor gitaren, met alle respect.

En een Jazz Chorus?

TimmU
28 december 2008, 20:40
misschien moet TS een blackheart little giant met een 1x12 kopen.valt in het budget, klinkt te gek , en gaat hard zat voor een band, en goed voor thuis, evt. met een pedaaltje voor crunch.