PDA

View Full Version : Starters kwestie



Kosty
26 december 2008, 01:51
Hallo

Ik wil graag starten met elektrische gitaar te spelen, en dus ben ik op zoek gegaan...
Na een kleine zoektocht een paar maanden terug kwam ik tot de conclusie dat de Epiphone SG Special precies is wat ik nodig heb. Deze gitaar wordt beschreven als een goedkope startersgitaar, maar wel degelijk materiaal ! Zeker voor een prijs van ~150€ben ik super enthousiast hierover !

Na wat onderzoek blijkt dat die gitaar in België toch iets moeilijker te krijgen is aan zo'n goeie prijs (Bij Piens 240euro bv.). Een paar mails later krijg ik antwoord van een winkel die deze wél te koop aanbied, ook voor 150 euro - de gitaar is echter niet binnen bij hun, en is besteld in Amerika. Ik hou contact met deze winkel via email en ze weten mij te vertellen dat ze mij een startersset kunnen maken met een Roland Microcube voor 110€, en dan nog 45euro aan extra spul (kabel,zak,standaard,tuner, die dingen).
Niet volledig naar mijn zin, omdat ik al een oogje had op de Line6 Spider III (15 watt dus).

Maarja, ik had er mij bij neergelegd, omdat ik dan toch naar die winkel zou kunnen gaan en als het goed klonk kan er niets mis zijn.

Vandaag (2 maanden na de eerste mail met "besteld in Amerika") is de gitaar nog steeds niet binnen en krijg ik er stilletjes genoeg van.
Ik vraag mij af of het écht zoveel waard is om te gaan luisteren in die winkel - ik heb zelf géén kennis van wat nu juist goed of slecht klinkt.

Bij MusicStore (Die online winkel dus) heb ik volgende bestelling opgezet ter illustratie.

http://www.imgdumper.nl/uploads/495424c930b29/495424c930742-MusicStore.PNG

Wat vinden jullie ervan, nog langer wachten op die winkel ? Ze willen overigens NIETS lossen over de levertijd wat ik nogal brutaal vind.. Of gewoon bestellen online ? Véél goedkoper en eerlijk gezegd ook makkelijk, het wordt gewoon allemaal aan de deur geleverd

Ik ben nogal iemand die weet wat hij wilt. Die man in de winkel wil ik wel het voordeel van de twijfel geven, maar als hij me niet eens wilt zeggen wanneer het product binnen komt (Ja ik heb een paar dagen terug contact gehad, hij stopt de communicatie gewoon als ik vraag naar de levertijd).
Ook heb ik zo mijn zinnen gezet op die amp, en ik denk dat als meneer me die roland wil verkopen terwijl ik net een andere gezien heb (in mijn ogen ietsjes beter zelfs) die goedkoper is ga ik me écht slecht voelen.

Nu wil ik graag jullie mening - wachten op de winkel (Voor onbepaalde duur !) of op 5 januari bestellen bij MusicStore (Daar is de gitaar ook "besteld", levertijd staat daar op 5-1-09) en veel goedkoper uitkomen - maar niet eerst kunnen luisteren ?

Pfft
Een hele hoop om te schrijven, en vast ook om te lezen.
Nu hoop ik dat ik een paar bruikbare reacties krijg !

Mvg
Kosty

ijzerbroot1
26 december 2008, 01:57
ocharme, nu gaat er straks iemand heeeel erg hard "GEBRUIK DE ZOEKFUNCTIE" roepen.....

(waar die persoon dan gelijk in heeft maar ik wil verder niet stoken.......)

SG special is trouwens wel erg bottom line hoor......

Kosty
26 december 2008, 02:04
ocharme, nu gaat er straks iemand heeeel erg hard "GEBRUIK DE ZOEKFUNCTIE" roepen.....

(waar die persoon dan gelijk in heeft maar ik wil verder niet stoken.......)

SG special is trouwens wel erg bottom line hoor......

Ik wil gewoon jullie mening, moet ik wachten - of bestellen ?

In de FAQ staat er ook een puntje over Online of niet, maar hier heb ik het probleem dat de gitaar er gewoon niet is en ik dus ook niet kan gaan proberen.

Waarom is de SG Special bottom line volgens jou ? :$ Als je je mening geeft (of ervaring) kijk dan ook eens hoezeer dat tegen die prijs iets uitmaakt, is er voor die prijs beter te krijgen bedoel ik dan

richwoodplayer
26 december 2008, 02:38
ik zou bestellen.
als die winkel niets meer laat horen, zal het ook wel niet echt te vertrouwen zijn.
en ik denk dat de spider 3 ook wel wat beter is dan de micro cube.
ik zou bestellen:satisfie:

Fiendish
26 december 2008, 02:58
Ik zou nog even flink doorsparen en wat fatsoenlijkers kopen dan een Line 6 en een van de allergoedkoopste Epiphone gitaren die je kan krijgen...

humbucker
26 december 2008, 12:27
Ik zou ver weg blijven bij Piens!!

Heb je trouwens al eens gedacht aan de tweedehandsmarkt? Daar kan je echt kwalitatief betere spullen kopen voor hetzelfde geld..

Verder zou ik ook niet gaan voor een SG special:

Kijk bijvoorbeeld hier eens:
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/13458959/Epihphone_SG_Vintage_G400.html--> een sg g400

doe daar bij een Roland Cube (wat overigens door velen als een van de beste beginnersversterkers wordt aanschouwd) http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Gitaar_en_basversterkers/12815013/Roland_cube_20.html

et voila, jouw beginnersset!

edit: ik heb trouwens geen enkel aandeel in deze advertenties, het is maar bij wijze van illustratie ;)

Guitar GoD
26 december 2008, 13:14
de spider III vind ik zewlf wel een degelijke versterker. niks mis mee hoor. maar als je nou nog Even spaart kan je meteen wat beterskopen. die epiphone ziet er erg goedkoop uit voor een epiphone. misschien eens nar een muziekwinkel gaan om wat te testen?

Kosty
26 december 2008, 13:36
Ik zou ver weg blijven bij Piens!!

Heb je trouwens al eens gedacht aan de tweedehandsmarkt? Daar kan je echt kwalitatief betere spullen kopen voor hetzelfde geld..

Verder zou ik ook niet gaan voor een SG special:

Kijk bijvoorbeeld hier eens:
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/13458959/Epihphone_SG_Vintage_G400.html--> een sg g400

doe daar bij een Roland Cube (wat overigens door velen als een van de beste beginnersversterkers wordt aanschouwd) http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Gitaar_en_basversterkers/12815013/Roland_cube_20.html

et voila, jouw beginnersset!

edit: ik heb trouwens geen enkel aandeel in deze advertenties, het is maar bij wijze van illustratie ;)

Wauw, die gitaar ziet er inderdaad érg goed uit.
Maar nu mag iemand eens met rédelijke argumenten kopen waarom ik geen SG Special zou moeten kopen ? En wat is er trouwens mis met die Line6 amp ?

Bram+
26 december 2008, 13:39
Als je daadwerkelijk iets besteld hebt bij die belgische winkel, dan zullen ze het vriendelijk gezegd niet 'leuk' vinden als je toch afziet van de koop.

Over die SG-Special: Hij zal ongetwijfeld de 150 euro's volledig waard zijn, simpelweg omdat men niet veel voordeliger een gitaar op de markt kan zetten. Hoogwaardig multiplex is nog steeds multiplex. Slecht is een groot woord, maar het houdt niet over en zal zeker niet te vergelijken zijn met gitaren die (bijvoorbeeld tweedehands) een paar tientjes duurder zijn. Het is eigenlijk gewoon een dure hobby om mee te beginnen.

humbucker
26 december 2008, 13:50
Wauw, die gitaar ziet er inderdaad érg goed uit.
Maar nu mag iemand eens met rédelijke argumenten kopen waarom ik geen SG Special zou moeten kopen ? En wat is er trouwens mis met die Line6 amp ?

Kijk, je moet helemaal niets van mij, maar een epiphone special is gewoon de goedkoopste epiphone reeks. Die zal niet superslecht zijn, maar met als je er 50 euro bijdoet, en je gaat eens op de tweedehandsmarkt kijken, dan krijg je gewoon veel meer waar voor je geld.

Er is trouwens niets mis met die line6 amp. Maar ik raad je een cube aan :) simpelweg omdat die beter klinkt in mijn ogen...

@ bram: zou jij er mee gediend zijn indien je iets besteld hebt waarop je veel te lang moet wachten zonder dat je ook maar enige uitleg krijgt?

Kosty
26 december 2008, 15:12
Ikzelf heb niets besteld bij die winkel trouwens... Dat was hun antwoord toen ik vroeg of ze die SG Special binnen hadden.

Direct ook even een mailtje gestuurd naar de persoon die de SG400 te koop heeft staan :p En dan denk ik als hij die gitaar aan zo'n prijs wilt verkopen, ik gewoon nog die amp enzo bij music store kan kopen !

buster
26 december 2008, 23:07
goed idee .. die epiphone is een goede gitaar voor zijn prijs! en dan kan je nog een keuze maken voor de versterker :p

Brent Ray Vaughan
26 december 2008, 23:43
In elk geval niet op Piens blijven wachten. Heb al meer van die verhalen gehoord. Ik zou er zelfs geen plectrum willen kopen.

Wat betreft de spulletjes die je wilt bestellen: gewoon doen zou ik zeggen. Kwalitatief gezien kun je voor ongeveer hetzelfde bedrag wel iets beters kopen op de 2dehandsmarkt, maar dan moet je er natuurlijk ook iets van kennen.

Gewoon bestellen dus. Je zult er wel een tijd plezier aan beleven en na een tijd verbeter je je gewoon in stapjes; dan een goede amp, dan een goede gitaar,... Een proces wat iedere gitarist heeft doorlopen.

Succes en veel plezier!

Bram+
27 december 2008, 00:49
Kijk, je moet helemaal niets van mij, maar een epiphone special is gewoon de goedkoopste epiphone reeks. Die zal niet superslecht zijn, maar met als je er 50 euro bijdoet, en je gaat eens op de tweedehandsmarkt kijken, dan krijg je gewoon veel meer waar voor je geld.

Er is trouwens niets mis met die line6 amp. Maar ik raad je een cube aan :) simpelweg omdat die beter klinkt in mijn ogen...

@ bram: zou jij er mee gediend zijn indien je iets besteld hebt waarop je veel te lang moet wachten zonder dat je ook maar enige uitleg krijgt?
Ik zou daar inderdaad geen genoegen mee nemen, maar ik zou dat in ieder geval wel eerst aankaarten bij die winkel om vervolgens bij een concurrent te bestellen.

Daarbij had ik waarschijnlijk in de eerste plaats nooit genoegen genomen met de aanbieding. Als ik een Line 6 had gewild om wat voor een reden dan ook en ze hebben daar alleen een Roland, dan had ik wel verder gekeken. Het is niet dat die SG-Special een zeldzame gitaar is of zo, en ik snap sowieso niet waarom hij uit de VS moet komen: die dingen worden in Azië in elkaar gevijsd en Epiphone heeft ook importeurs in de EU/Benelux. Het is gewoon een warrig verhaal.

humbucker
27 december 2008, 10:35
Het komt er gewoon op neer dat bij er bij Piens een service wordt geleverd die op niets trekt.. Ze proberen gewoon zoveel mogelijk te verkopen, ondanks alles... Triest is dat...

Kosty
30 december 2008, 21:33
Het komt er gewoon op neer dat bij er bij Piens een service wordt geleverd die op niets trekt.. Ze proberen gewoon zoveel mogelijk te verkopen, ondanks alles... Triest is dat...

Even duidelijk, die winkel die de SG niet binnenhad was NIET Piens !!
Ik haal gewoon even aan dat deze gitaar duurder is daar...

Overigens is de gitaar hier een beetje terug in het topic verkocht denk ik - de advertentie is toch weg - MAAR ik heb een andere SG 400 weten te strikken voor 175€ !!! (Wel 6jaar oud maar dat maakt me nu niet even uit, zaterdag ga ik testen en ze ziet er nu alvast goed onderhouden uit !)

Ik was trouwens verwonderd hoeveel voordelen er aan de tweedehandsmarkt zaten. Ok, ik was er al een beetje mee vertrouwd van bij computeronderdelen, maar ik heb een aanbieding gezien van exact dezelfde set als ik samengesteld had @MusicStore (OP dus) voor 50%van de nieuwprijs.

Wizz
30 december 2008, 21:44
Ik denk zelfs dat het een voordeel is dat de G 400 zes jaar oud is: Een nieuwe komt uit China, een zes jaar ouwe in ieder geval uit Korea. Als het serienummer met een S begint een buitenkansje, als het met een U begint in ieder geval ook beter dan een nieuwe Chinees.

Wizz

Kosty
30 december 2008, 22:58
Ik denk zelfs dat het een voordeel is dat de G 400 zes jaar oud is: Een nieuwe komt uit China, een zes jaar ouwe in ieder geval uit Korea. Als het serienummer met een S begint een buitenkansje, als het met een U begint in ieder geval ook beter dan een nieuwe Chinees.

Wizz

Ohja ?

Your guitar was made at the
Saein Plant, Korea/China
June 2003
Production Number: 1461

Het serienummer begint met een I :dontgeti:
Misschien typfout, maar hey het is sowieso beter als een SG Special als ik het zo lees :p

beruk
30 december 2008, 23:06
Die S is van Saein plant. Dus de 'betere' koreaan waarschijnlijk, wel effies uit proberen hoor!