PDA

View Full Version : preamp buis trekken van een VibroVerb?



jutter
25 december 2008, 23:58
Ik ben in het bezit van een VibroVerb 2x10 inch brownface. Het is er één waarvan alle printplaten verwijdert zijn en PTP is gemaakt. Nu kwam ik dit filmpje tegen op YouTube(http://www.youtube.com/watch?v=_douFbH7LVI) waarvan de V1 leeg is en de V2 vervangen is door een 5751(lees pagina 4 van dit filmpje). Dit geluid spreekt me wel aan maar kan ik dit ook zomaar doen?

jutter
26 december 2008, 11:50
Iemand een idee/tip?

macwilliams
26 december 2008, 12:33
Probeer je vraag te stellen in de werkbank?

nico verduin
26 december 2008, 12:38
Ik ben in het bezit van een VibroVerb 2x10 inch brownface. Het is er één waarvan alle printplaten verwijdert zijn en PTP is gemaakt. Nu kwam ik dit filmpje tegen op YouTube(http://www.youtube.com/watch?v=_douFbH7LVI) waarvan de V1 leeg is en de V2 vervangen is door een 5751(lees pagina 4 van dit filmpje). Dit geluid spreekt me wel aan maar kan ik dit ook zomaar doen?
yep
.........

fredv
30 december 2008, 22:03
Kun je die V1 zonder verdere modificaties straffeloos leeg laten?
Ik zou eigenlijk verwachten dat je ergens nog wat weerstandjes of condensatoren zou moeten bijplaatsen of weglaten om de levensduur van de rest van de componenten te waarborgen. Het hele circuit is tenslotte op de oorspronkelijke configuratie gebouwd.

Maar ik ben ook geen soldeerder, dus....

Chris Winsemius
30 december 2008, 22:46
Ik ben in het bezit van een VibroVerb 2x10 inch brownface. Het is er één waarvan alle printplaten verwijdert zijn en PTP is gemaakt. Nu kwam ik dit filmpje tegen op YouTube(http://www.youtube.com/watch?v=_douFbH7LVI) waarvan de V1 leeg is en de V2 vervangen is door een 5751(lees pagina 4 van dit filmpje). Dit geluid spreekt me wel aan maar kan ik dit ook zomaar doen?

Als jouw versterker qua circuit (iig. de pre-amp-sectie) hetzelfde is gemaakt als 'n brownface 6G16 VibroVerb dan kun je dat gewoon doen mits de gebruikte weerstanden minimaal 0.5W, liever 1W zijn qua maximale dissipatie.

Technisch ge[praat allemaal; in gitaristen-termen: als die ptp-ombouw gewoon "ok" is gedaan moet het gewoon kunnen....

eerst eens proberen die V1-buis er uit te halen en dan de klank/feel beoordelen. Dan eens 'n 5751-buis proberen, al dan niet met verwijderde V1.

Succes!

jutter
30 december 2008, 22:59
Als jouw versterker qua circuit (iig. de pre-amp-sectie) hetzelfde is gemaakt als 'n brownface 6G16 VibroVerb dan kun je dat gewoon doen mits de gebruikte weerstanden minimaal 0.5W, liever 1W zijn qua maximale dissipatie.

Technisch ge[praat allemaal; in gitaristen-termen: als die ptp-ombouw gewoon "ok" is gedaan moet het gewoon kunnen....

eerst eens proberen die V1-buis er uit te halen en dan de klank/feel beoordelen. Dan eens 'n 5751-buis proberen, al dan niet met verwijderde V1.

Succes!

Heb ik gedaan: zonder V1 en met NOS 5751 klinkt hij vetter en strakker met overdrive maar clean is het ietwat minder sprankelend. Oplossing; buisje weer terug in V1 en de 5751 in de V2 laten zitten. Zo is hij clean weer erg sprankelend en met pedaal scheurt hij als eem tiet( nu ik er over nadenk heb ik nog nooit scheurende tieten gezien)! Ik ben wel héél errug blij met deze amp!