PDA

View Full Version : Boss DS-1 distortion werkt niet goed?



100%Ibanez
25 december 2008, 21:52
Ik heb gisteren een distortion pedaal gekocht, maar er komt niet een echt distortion geluid uit. er komt alleen maar een luider geluid uit en je hoort iets meer gain meer niet. en als ik demo's van de DS-1 luister dan klinkt dat toch heel anders.. En ik sluit hem zo aan:
Gitaar-gitaarkabel linker kant distortionpedaal- 'distortion kabel' aan de rechtse kant van het pedaal- en dan de distortionkabel in de versterker.
Doe ik het dan zo goed?
En het lampje van het pedaal brandt gewoon..
Iemand tips?
Alvast bedankt:)

Bram+
25 december 2008, 21:57
Euh als ik zo naar het pedaal kijk:
http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/DS1-c3c676ecb416f7417fd7369068ee2a78.jpg

Dan moet het zijn gitaar-->kabel-->rechtergat (waar 'input' bij staat)-->DS-1-->linkergat-->kabel--> versterker.

Dus eigenlijk

Versterker|<--|DS1|<--|Gitaar

Het signaal komt namelijk van je gitaar, dat moet door het pedaal heen, dus via de Input en dan via de output weer naar de versterker. Volgens je beschrijving doe je het precies andersom als ik het goed lees.

100%Ibanez
25 december 2008, 21:58
oke dankjewel Want ik deed mijn gitaar kabel inderdaad aan de linker kant, daar hoort dus de andere kabel?:)

MattellicA
25 december 2008, 22:39
Ja.

+10 te...

Valoosj
25 december 2008, 23:03
Als je al niet meer kan lezen moet je er niet van verschieten dat je geen pedaaltje werken krijgt. :chicken:

100%Ibanez
26 december 2008, 00:04
Als je al niet meer kan lezen moet je er niet van verschieten dat je geen pedaaltje werken krijgt. :chicken:

Als ik hem andersom aansluit dan komt er helemaal geen geluid uit en brand het lampje ook niet dus daar zal het niet aanliggen hè....:)

schizo910
26 december 2008, 12:39
Dat lampje zal dan nog steeds branden hoor, die reageert op de jack die je er in stopt. Het pedaal kan niet zien waar die jack mee verbonden is; je gitaar of amp...

VanBiLL.com
26 december 2008, 15:22
Dus of een nieuwe batterij erin, of aan adapter eraan, of de jacks er beter in duwen of een combi van bovenstaande...

Ergens anders misschien een stekker los? Ergens een volume regeling op nul? :???: