PDA

View Full Version : pedaal voor marshall sound



bloodgulge2
25 december 2008, 21:48
hey, ben op zoek naar het geluid van slash, om wat guns n roses en velvet revolver dingetjes mee te doen. de spullen die ik nu al heb en gebruik voor mijn geluid zijn
een

30w buizenversterker v orange
ocd fulltone (gebruikt voor mn distortion, aangezien ge een overstuurd dirty channel niet volumewijs kunt boosten, hou ik de ocd aan op clean channel vr distortion, en schakel ik naar dirty voor lead)
gitaar van ibanez,(strat model met humbucker in de bridge positie)

zou ik eerst een alternatief voor de ocd zoeken, of eerst een les paul (epi ofzo)
aanschaffen?

robert-gitarist
25 december 2008, 22:09
OCD is opzich een goed pedaal maar of hij geschikt is voor GnR achtige dingen weet ik zo niet. Dat heb ik niet uitgeprobeerd. Wat ik wel een idiaal pedaal vind voor dit werk is een Plexitone van Carl Martin :) lekker uitgebreid met 2 overdrives en een boost die je afzondelijk kunt gebruiken! :strat:

MattellicA
25 december 2008, 22:12
BSIAB II :D

*Brown Sound In A Box II

of Box of Rock

Beide fantastische Marshall pedalen...

PM me even als je interesse hebt...

bloodgulge2
25 december 2008, 22:14
ah ik zal hem eens gaan proberen :) bedankt voor de input

tubeonly
25 december 2008, 23:56
Marshall Guv'nor oude model.

Box of rock is ook te gek, maar die doet meer het geluid van een superlead.

Of je koopt een Marshall Silver Jubilee met een Les Paul. Paar kleine dingetjes aanpassen (circuit van de les paul) en je bent er!

Mitch
26 december 2008, 00:33
Als je een Rocker 30 hebt (plenty mids) en een OCD zou je al een eind moeten komen; ik vermoed dat je het meer bij de basis moet zoeken, namelijk de gitaar. Een extra EQ vóór de OCD als (mid)boost zou ook een eind kunnen helpen als je het eerst op een andere manier wil proberen.
Maar eerlijk gezegd is dit typisch een probleem dat als je het il oplossen met een pedaal, je eigenlijk aan de verkeerde kant van de keten begint met oplossen.

Fiendish
26 december 2008, 01:15
Ik ben het met Mitch eens, in dit geval zou je eerst eens naar je gitaar moeten kijken.
Helemaal als Slash klinken kun je sowieso niet, je hebt immers je eigen speelstijl, maar met een Les Paul met Alnico II pickups, en een Orange Rocker30 of een AD 30 kom je wel een heel eind.
Je zou idd ook eens kunnen kijken naar een oud Guv'nor pedaal, of een Shredmaster, mits je een typische Marshall sound wil, maar ik denk dat je in dit geval het beste eerst eens met een andere gitaar, of iig andere pickups zou moeten gaan experimenteren.

Dastard
27 december 2008, 12:15
Je kunt altijd ook nog de JH-1 van Marshall proberen, da's de Jackhammer, vind ik persoonlijk een lekker pedaaltje.

Fuhgawz
27 december 2008, 14:02
Met een buizen-Orange en OCD zou je toch behoorlijk in de buurt moeten (kunnen) komen. Als je de OCD instelt op dat kanaal met meer volume en mids (weet even niet of dat LP of HP was) en de gain niet te hoog zet zit je er toch niet zo ver vanaf lijkt me. En met het overdrive kanaal van je Orange met redelijk wat treble/mid en niet te veel bas kom je er ook wel enigszins. Maargoed als je er met een Strat over speelt red je het niet natuurlijk. Wat voor gitaar heb je nu? Ik zou het persoonlijk meer daar zoeken dan in een pedaal.
Wat voor Orange heb je eigenlijk? Ik heb een OR120 en als ik de mijne instel op behoorlijk heftige overdrive kan ik met mijn MI Audio Blues Pro (of welk ander overdrive/boost pedaal met plenty volume) toch een behoorlijke volumeboost krijgen voor solo's.

bloodgulge2
1 februari 2009, 17:15
kheb een ibanez strat model met splitbare humbucker in de brug positie. over mijn rythm geluid ben ik wel tevreden, dan zoek ik de helderste toon die ik kan krijgen en zit het wel goed, maar vanaf het moment dat ik een solo wil gaan spelen mis ik toch wat ballen. Het klinkt dan als een meer ieler geluid zoals bij de solos van die ouwe dingen zoals zz top enz. Niet dat er te weinig distortion is ofzo hoor..
kheb onlangs op een 400-500 eur epi van een maat v me gespeeld. Dat brug element was een beetje 'strakker', maar het verschil was te marginaal om een epi te kopen. Het hals element vond ik trouwens waardeloos midi-achtig gezoem, en ben blij met mn sinlge coil hals element.

kzou mn sologeluid gewoon wat 'steviger' willen maken, mn rythm geluid is goed genoeg.
ms een alnico II erin voor tone, en een compressor voor op de solo?

kassie
1 februari 2009, 17:26
het 'nieuwe' guvnor pedaal wil ook prima hoor...

@tubeonly, wat moet je modificeren in het circuit van een les paul voor een slash sound? bedoel je een onboard preamp erin? Heb nl een jub, epi lp, en sd aph2 pro. Zoveel hoef ik niet meer te modificeren voor een slash sound.

Bobstra
1 februari 2009, 18:10
MI Audio Crunch Box:satisfie: