PDA

View Full Version : Crunchbox vraag



Hoolaa
25 december 2008, 19:22
Hey, ik heb een vraag over de MI Audio Crunchbox. Sinds een tijdje ben ik het bezit van zon pedaaltje maar krijg er nog steeds niet het geluid uit wat ik wil.
In de winkel vond ik m geweldig klinken maar thuis wil het nog niet lukken. Ik speel met een fender strat over een vibroux. Het geluid is iets te fuzzie. Ook als ik het hoog op mn versterker wat wegdraai blijft het 'scheurend'. Op youtube (ja ik weet het, niet de beste geluidkwaliteit) klinkt het toch significant anders. Veel meer de mooie marshall distortion. Zie hier een voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=zTdoq7FmLhQ&feature=related

Wat is de beste manier om het pedaal te gebruiken. Zou het ook een productiefout kunnen zijn?

Gr

Rik van der Meulen
25 december 2008, 19:41
Ik heb geen antwoord op je vraag,
maar vet pedaaltje hé! :gitarist:

Mitch
25 december 2008, 20:00
Tja, er zijn fans van, zoals met ieder pedaal, maar ik vond het ook niks. Teveel compressie, teveel gain, te fizzy in het hoog. En anders dan op Youtube, sja... je zegt het zelf al. Gewoon verpatsen en een ander pedaal proberen. Je weet toch pas of een pedaal werkt als je het in je eigen setup gebruikt.

WillemdaGuide
26 december 2008, 09:05
tja, ik vind hem dan weer wel lekker maar gebruik een compleet andere combi. Je kunt er natuurlijk een eq voor en/of na zetten, maar ja da's wel weer veel gedoe om een pedaaltje ook voor jou te laten werken.

JeroenSchaaf
26 december 2008, 09:31
tja, ik vind hem dan weer wel lekker maar gebruik een compleet andere combi. Je kunt er natuurlijk een eq voor en/of na zetten, maar ja da's wel weer veel gedoe om een pedaaltje ook voor jou te laten werken.

Mwah ligt er aan, ik gebruik bij mijn Carl Martin plexitone ook appart nog een Carl martin Crunch om hem wat op te helderen.

Mi Audio Crunchbox heb ik zelf ook ligt op me 2de boardje, heb hem nog niet uitgeprobeerd op band volume in combinatie met mijn andere pedalen.
Wel in de winkel en daar klonk die wel lekker!

Binnenkort maar eens uitproberen!:cheerup:

the sure thing
26 december 2008, 09:41
... Gewoon verpatsen en een ander pedaal proberen. Je weet toch pas of een pedaal werkt als je het in je eigen setup gebruikt. Yep! Een Fender strat en een kwaliteits Fender amp klinken fantastisch, maar het aantal scheurpedalen wat goed binnen deze setup klinkt, is beperkt. Doorverkopen en op zoek naar wat anders.

Ibanez666
26 december 2008, 09:47
Ik ben niets anders dan zeer tevreden over het pedaal. Ik gebruik hem wel alleen met humbuckers. Wat je zou kunnen doen is eens van op-ampje (chip) te wisselen, dat scheelt meestal niet veel, maar misschien net genoeg. Als ik het goed heb zit er een chip-socket in, zodat je kunt wisselen zonder te hoeven solderen.

shredneck
26 december 2008, 11:41
Hoi, ik speel regelmatig met een strat en een twinreverb, pedalen die ik goed vind werken en niet fuzzig worden zijn vooral tubescreamer achtigen. Mijn top 3: 1. Fulltone Fulldrive 2. Maxon (alle tubescreamers en distortions eigenlijk) 3. Bluespro van MI Audio


Vlak ook de Boss pedalen niet uit. Een bluesdriver zou zo maar je ding kunnen zijn.


Ik denk overigens dat de crunchbox wel cool kan klinken (heb hem zelf ook gehad en ik was er ook niet gecharmeerd van) maar dat je versterker dan hard moet.

Hoolaa
26 december 2008, 12:14
dank voor de reacties. waarschijnlijk wordt het dan een ander pedaaltje zoeken.
shredneck: speel al over een maxon (od808) en klinkt idd echt goed. de blues pro heb ik van de week geprobeerd en klonk ook erg goed. heeft wat meer laag wat de maxon mist. goede optie dus.
De OCD vond ik ook tof klinken, maar blijft dus de vraag hoe hij over mn setup klinkt. Iemand daar ervaring mee?

Hoolaa
26 december 2008, 12:24
en ik weet dat er lange topic van is, maar meer specifiek een strat over fender amp

shredneck
27 december 2008, 17:34
Oi. Ik heb de OCD ook gehad en in combi met mijn haarstrat en twinreverb vond ik het maar een stug pedaal. Het laag (ik had versie vier) was erg los en flubberig, onnatuurlijk. Lagere gainsettings waren beter te pruimen. De directdrive van Barber vind ik in mijn combi het allerbeste wat ik gehoord heb. Niet fuzzig, transparant en toch een flink gainbereik(van clean tot vette marshallrock, geen metal)

Zoek een overdrive die naar distortion neigt, in dat gebiedje ligt je sound schat ik zo in.

De bluespro zou je kunnen boosten met je od808, dat is een goedkope en waarschijnlijk prima oplossing om een dergelijke sound te verkrijgen, je hebt dan controle over de fuzzigheid van je sound en kan het zo droog afstellen als je wilt.

Mitch
28 december 2008, 13:15
Ook in mijn evaring is het zo dat de Direct Drive vooral excelleert op een goed cleane amp. Een OCD kan het allebei, zowel op een oversturende amp als op een cleane bak maar daar zijn de resultaten wel wisselend. Op mijn crunchy CMW was de Direct Drive veel te compressed, maar op een goeie spatcleane bak: heerlijk ding, dan komt de compressie juist net mooi uit.

Nielsje
28 december 2008, 13:28
We zullen het zien! Binnenkort gooi ik de DD over m'n Studiocage, ben benieuwd hoe dat gaat werken :)

Hoolaa
28 december 2008, 19:09
in welke prijsklasse zit je met die DD? verkoopt feedback m ook, of moet je hiervoor naar HAAR? ben benieuwd geworden...

Hoolaa
28 december 2008, 19:18
ah ik zie het al, 155 bij max guitars

Nielsje
28 december 2008, 19:25
ah ik zie het al, 155 bij max guitars

Je hebt PM :)

Mitch
28 december 2008, 19:44
Dat zie -ie heus wel, er verschijnt tegenwoordig keurig Melding rechts boven in beeld.
Ja, sorry, maar die nutteloze posts met "je hebt PB" had ik van beloofd dat ik ze aan zou pakken. Dus ook gij, Brutus! Voor straf beveel ik aan niet meer dan 50E te betalen voor een 2ehands Direct Drive :seriousf:

Nielsje
28 december 2008, 19:52
Mijn wel gemeende excuses...

Omdat ik iemand ben van zelfkastijding ga ik mijn gitaar nu stemmen met het behringer stemapparaat van m'n huisgenootje, om vervolgens over haar C-merk 10 watt versterker met 6.5" speaker iets proberen te spelen van Nirvana...

Lexvandoef
28 december 2008, 23:23
Nu al die DD weg Niels? Impulsiefje ;)

Nielsje
28 december 2008, 23:59
Nu al die DD weg Niels? Impulsiefje ;)

Nee hoor, dat valt wel mee. Maar ik wilde hem altijd al een keer proberen. Nu gedaan, en bevalt mij gewoon niet zo goed als m'n andere drive pedalen. Wil ook nog wel een keer een Hyperpak proberen, die stond laatst op marktplaats, maar was heel snel weer weg.. :(